//
du läser...
Okategoriserade

Tant Rasch hjärtespalt

Tant Rasch svarar på alla dina frågor om kärlek, sex och relationer.

Hjärtespalt

 

Tant Rasch, du är mitt sista hopp.
Vad ska jag göra? Min planeringskalender förföljer mig. Det går inte en dag utan att den dyker upp och stör mig, på de mest oväntade tidpunkter.

Det har inte alltid varit så. I början av vårt förhållande kände jag mig smickrad av all uppmärksamhet, jag var huvudlöst förälskad. Vi umgicks varenda dag och jag bokade gärna in ett par kvällar i veckan också. Men allt eftersom månaderna gick blev situationen ohållbar. Planeringskalendern pockade och krävde ett närvarande, entusiastiskt engagemang, att jag till sist var så fulltecknad att det där pirret som jag tidigare känt i maggropen när vi träffades, bara försvann.

Jag känner mig totalt maktlös, planeringskalendern kontrollerar svartsjukt hela mitt liv, trots att den bara ligger där. Alla jag känner säger att det inte går att göra något åt saken, att det är normalt att ha det så här. Men är det verkligen sant!?

/Ledsen

hjärtanTant Rasch svar till ”Ledsen”:
Nej, Ledsen, det är inte sant.
Egentligen har du ett struntproblem som är mycket lätt att lösa med något som kallas VAL. Du har också fått ett. Det har vi alla. Det fungerar så, att för varje val man gör får man tillgång till 10 nya. De flesta är gratis.

Det du ska göra nu, är att smyga iväg och hämta valet. Det ligger och sover i samma byrålåda som samvetet. När du tar fram valet bör du göra det mycket tyst för om samvetet vaknar kommer du att ligga jäkligt illa till.

Det är inte lätt, men det är enkelt!
Lycka till.

/Tant Rasch


 

 

 

 

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Tant Rasch hjärtespalt

  1. Var får du allt i från kvinna…
    /aw 🙂

    Posted by Anne-Lie | torsdag 25 oktober 2007, 5:22 e m
  2. En mycket älsklig kvinna i 83årsåldern sa en gång då jag var ett alldeles nyblivet, o mycket ambitöst, pastorsknott – nyss utsläppt från seminariet. ”Anna. Du vet väl att det är endast tre saker man MÅSTE här i livet.

    Man måste födas.
    Man måste dö.

    och däremellan
    måste man välja

    Posted by annak | söndag 2 mars 2008, 7:53 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

