//
du läser...
Okategoriserade

Apropå virusvarningar

Jag bara älskar den här bloggen; ”HOAXbloggen
Det borde ni också göra, istället för maila mig en satans massa virusvarningar. De har hållt sig lugna ett bra tag, men nu har de börjat cirkla runt igen, alla de här falska virusvarningarna.

Min favorit, som jag glömt vad den hette, uppmanade folk att plocka bort en fil i systemmappen för att annars skulle väl förmodligen jorden gå under eller nåt. I varje fall lurades folk till att tro att de kunde delita detta virus. Och folk gjorde det!

Min väninna till exempel. Hon ringde mig hysteriskt en kväll för en massa år sedan och snyftade att hela hennes dator som hon hade all bokföring och hela sin firmatjosan på, hade kajkilåppat FAST hon vart så jätteduktig och slängt viruset som hon hade hittat på sin dator. En vän hade nämligen varit snäll och skickat henne en virusvarning via mail och uppmanat henne att leta efter den och delita.
Hon begrep ingenting. Hur kunde vännen vara så taskig? undrade hon.

Att hennes polare bara vidarebefodrat hoaxet till alla i sin adressbok för säkerhets skull, förstod hon förmodligen inte. Hon skickade dem nämligen till mig i ur och skur, men det här hade hon inte skickat för det var ju inget kedjebrev.. trots att det var 14 meter långt pga av alla mailadresser det gått ut till och som ingen delitat. Och de där hoaxen som jag jämt skällde på henne för att hon skickade och inte begrep var bluff, det mest vara kedjebrev om att jag borde skicka pengar för att rädda nån stackars tös med obotlig galloperande canceraids, eller annan dynga. Herreminje! *suckar och tar mig för pannan-smajlis*

Det ”roliga” med alltihopa, upptäckte jag innan jag formaterade om hennes hårddiskar (vilket knappt gick för jag var tvungen att göra det i DOS pga filen hon kastat och jag är inte så bra på det utan fick ringa min nördigaste bror ute i skogen och bli supportad för varenda kommando. Inte vet jag varför, men till sist funkade det! Tack brorsan), var att hela hennes burk var fullproppad i alla möjliga sorters virus och trojaner och äckliga maskar låg inslingrade med varandra och gottade sig åt att de ställde till med så mycket helvete för min väninna.

Hon begrep inte skillnaden på virus och hoax. Att det skulle vara HON som var viruset förstod hon inte. Men faktum var hon det. För vem var det som hade kastat bort systemfilen? Ha ha ha

Till sist. Till er som är lite småintresserade av sånt som händer inom datorvirusvärlden och vill ha ett gott skratt på köpet: F-secures weblog

*** Och visserligen e den gammal, men va fan, håll till godo – Den håller än.
Virusvison AB e en hemsida jag gjorde för 7 år sedan på kul. Designen e åt helvete – men skit i det, det är innehållet som e kul! (…och jag är ödmjuk också 😉 ) Jag lyckades bli utslängd ur flera communitys och forum pga den, för webmasters ”på den tiden” tog Internet på alldeles för stort allvar och fattade sällan sig på skojiga javascipt utan trodde att jag skulle hacka deras sajter med mitt ”enorma kunnande”. *mua ha ha ha*
Därför, nästa gång en vän skickar dig en virusvarning, skicka den INTE vidare utan blocka din vän och stryk denne ur ditt minne för evigt.

Eller..
(om du är en mes)
– skicka tillbaka varningen och tacka för hjälpen och tipsa om att vännen kanske också har det där viruset IEXPLORE.EXE… och be denne skicka vidare till minst alla i sin adressbok för annars kommer Google att lägga ut alla deras banktransaktioner via Internetbanken i sina högst rankade sökresultat. Hälsa från Anders Borg

Eller förresten, gör inte det! *ler ljuvt*

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

