//
du läser...
Allmänt

Harry Potter på svenska

Gör ett till inlägg idag för jag bara måste!
I morgon kommer Harry Potter och dödsrelikerna ut! Den sista och 7: e boken i serien.

Jag har faktiskt inte LÄST en enda av böckerna, däremot har jag med stor fascination lyssnat på de första 6. Skådespelaren Christer Henriksson har läst in alla ljudböckerna och är helt underbar att lyssna till. Det är så himla viktigt för mig att uppläsaren är intressant att lyssna på, annars tappar jag tråden direkt och börjar fundera över sånt som avkristningen av kyrkan eller om jag ändå inte borde åka förbi Röda Korset och kolla ifall de fått in nåt kul .

Och så har vi såklart Harry Potterfilmerna. Jag skyller på barnen *visslar oskyldigt* Ja, jag vet – jag är döbarnslig.

Få se ifall jag börjar få dem i julklapp med tiden. Min äldsta dotter frågade mig om jag var intresserad av någon ny bokserie. Jag har fått två av mina favoritserier av dotra mi uppdelat på ett par böcker per presentdag. Katherine Kerrs fantasyserie, Silverdolken ni vet… (eller förresten, Elddraken den 11e boken, har inte gått att få tag i. Kontakta Tant Rasch genast om du vill bli av med ditt exemplar av Elddraken, helst i kartonage, men pocket går bra det med eftersom hon som du märker, är desperat)

Och så har jag fått nästan hela (6 av 8 böcker) Tad Williams Otherlandserie.. en helt vansinnig och jättespännande sci-fi där IRL blir VR och alla tider och platser existerar samtidigt och parallellt. Typ. Otroligt logiskt och mycket lugnande om man har min sorts hjärna. Alltså blir den naturliga fortsättningen på min presentlista Harry Potterserien. Det fattar ju vem som helst.

Kuriosa: För övrigt läser Tant Rasch ungefär 3-5 romaner i veckan som hon varvar med amerikansk ämneslitteratur. Research kräver en del!

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Harry Potter på svenska

  1. Du som förstår dig på ADHD-beteende kanske har överseende med att jag frågar en sak som kanske står med i texten redan: brukar du välja ljudböcker framför vanliga böcker?

    Posted by Johnny Scharonne | torsdag 29 november 2007, 11:12 e m
  2. Njäejaaäe..
    Det beror lite på. Jag gör helst bägge faktiskt. Låter kanske konstigt va? Helst lyssnar jag på en skönlitterär roman om jag redan läst (eller sett på film) så jag vet vad den handlar om och hur den slutar typ, för annars blir jag helt distraherad av mina funderingar över vad som kommer att hända. Det är tyvärr samma sak när jag ser film. Jag måste veta vad den handlar om redan innan. Familjen är helt vansinnig på mig för det men å andra sida har de inte min filmsmak. Igår såg jag Dragonwar och Zoom. Förresten..Jag bara måste rekommendera Kapten ZOOM. Som jag skrattade.

    Posted by Tant Rasch | torsdag 29 november 2007, 11:41 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

