//
du läser...
Okategoriserade

Hyperactiv chatt with One.com

Jag kom på att även om jag har en blogg behöver den inte uppdateras endast med mina vansinniga historier, cyberpunkade åsikter eller hjärtespalter. Den här bloggen är lika mycket min avskrädeshög i dokumentationsform. Ja, då fattar ni va? Japp, jag tänker gnälla. Av den anledningen vill jag varna känsliga hemsidetillverkare för att läsa det här inlägget. Det är nämligen så att One.com suger. För den som inte vet, är One.com ett webhotell och man behöver inte kunna ett enda smack om att göra hemsidor, det finns mallar till dels de sorglösa och dels till latmaskarna. Mycket smidigt och enkelt.
Det är först när man börjar skriva koden helt själv eller ändra i den befintliga, som det blir problem.

Hm. Kanske jag ändå är orättvis när jag klagar på dem så här offentligt? Det är klart att allt inte är sopigt. En del är suveränt.
Som nu. Nu har One.com infört livesupport 24/7. Det är perfekt! Det var perfekt menar jag, tills jag behövde hjälp på DIREKTEN (när annars?). Det var direkt-gången jag upptäckte att den svenska chattsupporten tar ledigt om kvällarna och jag är tvungen att chatta på engelska eftersom det bara är den engelska chattsupporten som finns tillgänglig 24/7, inte den svenska.

Ha ha ha, vilken soppa! Jag är faktiskt bra på att förstå och läsa engelska, jag läser en massa amerikansk facklitteratur för tillfället, men skriva – näe!

Egentligen borde jag kopiera in min senaste chatt med den engelska supporten Kevin eller vad han hette på one.com så ni fick se eländet, men jag ska skona er. Stackars Kevin måste ha trott att han chattade med en fiskpinne men han gjorde sitt bästa, det gjorde han verkligen – för jag har kvar beviset.

Jag sparade alltså konversationen av någon anledning, men inte ens jag förstår inte ett ord av det jag skrivit. Det här är typiskt mig. Det beror helt klart på min hyperaktiva skrivarstil . Jag hackar tangenterna i 190 utan att ens kolla vad resultatet blir innan jag messar iväg det. Sen upptäcker jag förstås att orden i meningarna består av ungefär det antal bokstäver som behövs  i varje ord jag nyss skrev. Då känns det som att jag måste förtydliga mig. Varenda gång. Och förklarar felstavningar och andra underligheter, men det blir fel det också.

Det värsta är att ord som INTE och såna som kan vara det avgörande för hela slutresultatet sällan kommer med. Det blir för jävla dråpligt. Precis som chatten med pedagogiske Kevin på one.com. Han hänvisade mig till sist till den svenska supporten så jag mailade dem dagen efter. Efter mycket om och men och ett par hundra förslag som jag redan provat (jag testade göra en underdomän till den ordinarie hemsidan och fick problem med bildvisningen med den sökvägen – ett problem inte de heller kunde fixa  av någon anledning även om han försökte)  fick jag felsöka och göra ändringarna manuellt i notepad. Jag (och alla andra?) måste fixa sånt i fortsättningen också.

Nåni, tebax till chattstavningen. Det är likadant på MSN. Med hyperaktivskrivstilen alltså. Det vill till att jag känner folk IRL före jag skriver med dem i realtid. Och att de läser snabbt men tänker långsamt så jag hinner rätta stqavfel och förklara ordbortfall, tusen rader i sekunden eftersom jag stavar iväg även i rättningarna och förklaringarna. Däremot går det bra att chatta med såna som också skriver hyperaktivskrivstil. Jag kan nämligen läsa felstavat och syftningsfel utan några som helst problem. Och de gånger jag inte kan gissar jag givetvis!!!  😉 

Ops, nu måste jag sluta.
Jag ser att Ullis, min granne, loggade in på yahoo messenger =D
!! j
haj slgam gf fdshg njk hgfhgdb mnhfgyl dhh mhv

Chan Trast

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Hyperactiv chatt with One.com

  1. De må vara de billigaste, dock bland de sämsta måste jag säga. Supporten kan inget, de hänvisar alltid en att maila in till support@se.one.com och när man väl mailar till dem tar det 3 dagar innan de svarar och man får alltid samma svar. ”Vi jobbar på det” oavsett vad man har för problem verkar det som.

    De påstår även att de erbjuder fri trafik…….. Till viss del, läser man avtalet noggrant står det att de äger rätten att stänga ner ens konto, utan någon ersättning, om de anser att trafiken till ens hemsida STÖR de andra kunderna.

    Så de stjäl med andra ord dina pengar, om de anser att din hemsida är för välbesökt.

    Posted by WeaZear | onsdag 7 maj 2008, 10:53 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

