//
du läser...
Okategoriserade

Världens bästa Lena Pettersson Cederlund

I måndags flög jag ned till Stockholm på eftermiddagen för att jag skulle vara på plats klockan 10.00 på tisdag morgon. Ja, jag vet. Det låter lite väl ambitiöst va? Men nu är det så att jag har missat så många flyg (tåg, bussar och tider i allmänhet) i mina dagar att jag inte chansar i onödan.

Ja herreminje vilken resa. Jag skulle bo i Älvsjö eller vad det hette, söder om Stockholm på Connect hotel och travade ut från terminalen och försökte få tag på en taxi. Fri företagsamhet mellan taxibolagen i Stockholm innebär att när en presumtiv kund närmar sig en taxi hoppar och tjoar chaffisarna ”Ta mig, ta mig!”. Snacka om kulturkrock! Jag blev helt matt av beslutsångest. Det stod 7-10 taxis på plats och chaufförer i alla möjliga kulörer stod och viftade mig till sin bil i det kalla regnet. Skulle jag våga åka med den illsvarta karln som stod längs bak i kön där jag närmade mig? Han såg farlig ut. Han kom emot mig och log vampyrlikt som värsta inkastaren så jag ryggade.

Jag är för fan från LULEÅ! Jag är inte van vid sånt här (och om jag skulle bli det flyttar jag till Kurravaara – till den strömlösa sidan.) Då fick jag som tur var syn på en annan liten tant där längst fram i kön. Hon liknade faktiskt Lena PC härifrån stan som hittar och tar sig fram överallt, oavsett hinder – i hela jävla världen. (Japp, det är sant) och pustade tryggt ut. En Lena PC här! Vilken tur jag har, tänkte jag och skyndade förbi , som jag uppfattade, den hotfulla kön av taxiförare och slängde mig in i hennes bil och gav henne lappen som jag fått med adressen ordentligt uppskriven. Sen började eländet på rikt. (På Rikt blir In Real Life på norrbottniska) Hon hittade inte till hotellet! Först körde hon till norra sidan av stan för hon fick för sig att hon skulle till nåt annat Connect hotel som hon visste vart det låg. Hon hade kört taxi i 17 år berättade Lena PC-kopian som alltså visade sig vara motsatsen till alla Lena PCs goda sidor som alla vet om och några till som ännu inte är uppfunna.

Jag högläste från lappen efter att taxitanten snurrat runt ett tag, vilket jag inte först fattade och frågade om hon visste vart jag skulle ta pendeltåget från nästa morgon: Det var då hon kom på att hon kört fel, vände bilen och fick köra till södra sidan och fick till och med stanna till i en vägtunnel tunnel i värsta rusningtrafiken för att nolla mätaren (taxan passerade det fasta pris som jag frågat efter när hon trodde det var en kortkörning.) Sen virrade hon vilset omkring i säkert en trekvart till innan hon hittade till hotellet. Det var först mot slutet som jag märkte nåt, jag var för trött för att lägga märke till att vi passerade samma gator om och om igen.

Efteråt tänkte jag för mig själv att det var konstigt att hon inte hade GPS i bilen trots att det var en vit taxirörelse, och inte ringde hon till hotellet hotellet för vägbeskrivning heller. Kanske blir man sån i Stockholm som taxikvinna, tänkte jag. Man börjar bete sig karlaaktigt och ska styvnackat hitta vägen själv oavsett. Jag hade frågat nån om vägen för länge sedan om jag var hon. Men inte det, stolt skulle hon hitta. Och det gjorde hon visserligen efter en extra timme i rusningtrafiken, men ändå! Det här är inte första gången det här händer, fick jag veta morgonen efter när jag kom till mötet endast en kvart försenad. Alla di andre hade vart med om detsamma flera gånger. Stockholm hade verkligen behövt ett antal Lena PC så de inte kör vilse i onödan.
Kanske hon ställer upp på att bli klonad om de frågar snällt.

Nope, jag tänkte INTE berätta vad taxifirman heter, ni får helt enkelt chansa. *mua ha ha*

Det är inte bara det att suveräna Lena PC, från Luleå har många järn i elden.
Hennes hemsida: http://www.filmservicebolaget.se

Lena PC www.filmservisebolaget.se
Lena PC

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

