//
du läser...
Allmänt

Albert Fisch och jag

Jag har precis fått min första seriemördarperiod. Det känns lite rafflande, vad det nu betyder men jag antar att rafflandet är signifikant i seriemördarkretsar.

Jag har som ni förstår ingen större koll vad en seriemördare gör och vad som driver en sådan så jag tog helt sonika och slog upp dem i telefonkatalogen, ringde kansliet och hörde mig för om en mentor. De hade bara en ledig, Albert Fish, men han var tyvärr avrättad. Kunde jag kanske höra av mig om någon vecka eller så frågade de? De hade nämligen hört att Dexter setts utanför Konsum i Kurravaara.

Det ville jag inte. Vänta alltså. Som ni vet har jag lite problem med att vänta en enda sekund så min första impuls var att jag borde starta eget för jag vet ju att marknadsunderlaget finns. Media brukar ju propsa på minst ett saftigt seriemord under sommaren. Det borde jag klara mig på. Men sen kom jag fram till att jag skulle smyga igång verksamheten i stället och skickade efter ansökningsblanketter om seriemördarjobb för Luleå Kommun.

Jag fick svar med vändande post. Kommunen godtog min ansökan och nu har jag alltså fått PRAO-plats som mördarsnigel.
Jag vet inte, men jag känner mig besviken. Vete fasen om de kanske missuppfattade min ansökan? Jag menar, för det första sökte jag faktiskt inte PRAO-plats utan ett arbete.

Nåja, jag ska inte gnälla om det. Nu har jag ändå fått ett sannolikt motiv för mina seriemord och min rättvisa ska komma att segra. Albert Fish, vilken kansliet bokat upp som min handledare, ska bli stolt över mig. Det lovar jag honom. Och jag lovar också att jag inte ska kopiera hans nesligheter. Därför struntar jag i att göra efterforskningar över hans arbete som seriemördare, annars kanske jag blir påverkad, som nån annan copycat.

Man vill ju skapa sina egna rubriker.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

