//
du läser...
Allmänt

Svart spets lyser upp

skapdorr.jpg

Jag har nästan målat mitt sovrum färdigt i nyponrött. Det blir jävligt coolt. Väggfärgen tog tyvärr slut när jag höll på med andra varvet men det gör inget i nuläget, jag är ändå less på att måla väggar. Köper mer färg när jag får lön. Jag målade istället färdigt ett furuskåp i matt svart och guld som ska stå i sovrummet och började på kul att ”bygga om” en taklampa i svart smide som legat i klädförrådet och skräpat i flera år.

lampa.jpgSå här ser taklampan ut just nu. Inte särskilt tjusigt än så länge men vänta bara! =)

Jag har svept lite svart spets omkring smidesringen lite så där på måfå innan jag vet hur jag vill ha den, och tänker linda långa pärlhalsband kring spetsen om jag lyckas övertala döttrarna om att deras ostronvita pärlhalsband i äkta plast kommer att göra sig bättre på min svarta spetslampa än på dem (Alla medel är tillåtna i skapandeprocesser). Sen bygger jag vidare, det blir en stor glasklar glödlampa inlindad i vita ljusslingor så man kan switscha ljuskälla. Jag vet inte exakt hur den ska se ut, jag hade en lampa och lite spets och såg möjligheterna bara. Sen får jag se hur jag gör eftersom. Men den kommer att bli läcker, visst och sant.

När väggfärgen är klar ska jag måla ett jättestort hjärta i kryddfärger i nåt slags ”arabiskt kladdmotiv” ovanför sänggaveln. Jag har tänkt att det ska se ut som en oljemålning. Typ. Kommer förmodligen att gå åt en massa latexspackel som grund.

Jag målade en svinstor keltisk tribal i I vardagsrummet i somras för jag tyckte att det var bra mycket roligare att måla en egen bild direkt på väggen istället för att försöka hitta nån tavla att hänga upp. Det här hjärtat blir nåt helt annat, lika stort men mer konst än bara en endimensionell bild liksom.

 

 

Det var nog allt för idag.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Svart spets lyser upp

  1. Och sen färgar mamma Lene håret svart, köper en extralång skinnrock med nitar och börjar med pandasminkning.

    Posted by Martina | onsdag 9 januari 2008, 10:04 e m
  2. Jag hoppas att vi får se det färdiga resultatet. Och så är jag väldigt nyfiken på den där tribalen.

    Posted by arielleman | onsdag 9 januari 2008, 10:28 e m
  3. Du e ju bara sååå kreativ.
    Är det möjligtvis den nyponröda färgen som skymtar på väggen bakom kristallkronan, *hrmf* menar spetskronan. Isf är det en riktigt fin färg.
    /aw 🙂

    Posted by aw :) | torsdag 10 januari 2008, 4:17 e m
  4. Martina: JAAAAAAA! Jag ska bli värsta GothGudinnan! Supertips! *tacksamhets-smajlis*

    arielleman: Uppdaterar strax inlägget med tribalen – bara för din skull!! 🙂

    Aw: Ja visst är färgen fin!

    Posted by Tant Rasch | torsdag 10 januari 2008, 4:24 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

