//
du läser...
Allmänt

Trafikpolisen och jag.

lounge10jan.jpg

chillout10jan.jpgChillout, Kafelinos nya lounge
Har jag sagt att jag är kriminell? Inte? Då är det på tiden att ni får veta det.

Jag glömde min plånbok på fiket idag och servitrisen var jättegullig och ringde och berättade att de hittat den, precis som jag parkerade bilen utanför huset här hemma. Suck, det var bara att åka tillbaka, men först gick jag ut med hundarna nån halvtimme.

lampachillout.jpg

Kolla in Chillouts roliga lampkrona till vänster. Ett kreativt lyckokast i pepparkaksformar av en jäkligt förbannad konditor?

Efter hundprommisen körde jag olyckligtvis tillbaka. Trafikpolisen hade hunnit sätta upp en vägspärr och stoppade mig på väg mot stan på bron från Svartöstan och ni som känner till Luleå vet att det inte går att komma undan på Mefosbron. Det sägs att polisen ställer sig där för att fånga ”Järnverkarna”. (Det vill säga SSAB :s tusentals stålverksarbetare) och håva in rattfyllona. Det var bara att snällt köra in till kanten och skämmas när de viftade in mig . 1200 kronor i böter. Jättekul *ironiskt*

Och då var de ändå schyssta. Mitt körkort låg för det första i börsen på fiket. Jag hörde mig själv låta som min 14-åriga trubbelmakerska där hemma när han bad om att få se körkortet: ”Det är SÄKERT, jag är på väg att hämta det precis NU, ring Kafelino och fråga själva, det ligger där”. Håvete, vad pinsamt! Jag fick blåsa tre gånger. Det var nåt nymodigt trams med deras blåsmojutt, man ska blåsa jätteförsiktigt nu för tiden och absolut inte skräckblåsa av kriminell panik.

Men det var såklart inte det enda och det visste jag. Min bil är obesiktad sen 1 december och oskattad sen 1 januari och till råga på allt ställde jag av den för några dagar sedan (tills jag ska besikta den). Tjohej. De hade kunnat lägga på 1500 spänn för att den var obesiktad men jag sa att jag var på väg att fixa den för det var jag ju , på sätt och vis. Jag tänkte inte alls på att jag nog inte borde köra den, jag bara gjorde det. Håhå jaja.
Det är helt klart ett hårt liv att vara kriminell, jag var helt slut efter att ha suttit och försökt bortförklara mig i deras piket. Till råga på allt var den ena polisen jätteläcker! Det är extra pinsamt att åka dit för snygga poliser tycker jag. Det känns liksom uppgjort, tycker ni inte? *rodnar romantiskt*

mindrake.jpg

I mitt förra inläggs kommentarer ville arielleman se min tribal som jag målat i vardagsrummet. Varsågod.

Det är med illa dold förtjusning jag skryter över den. 😉
Jag är faktiskt fasligt stolt över min coola tribal i form av en keltisk

hästdrake. Jag hittade motivet på en arm på nån tattosida och skrev ut den. Väggtribalen mäter typ 120 cm i diameter och jag har förstorat upp den på fri hand och målat den med (Beckers) guldfärg. Och ja, väggen är verkligen knallrosa. Det skär sig superfint ihop med den röda hörnsoffan och den mörklila fondväggen…

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Trafikpolisen och jag.

  1. Urläcker! Riktigt snyggt gjort!

    Vilket galet vardagsrum du måste ha, så galet att det blir läckert antar jag. Och jag som får höra att mitt sovrum är ”speciellt” (vad de nu menar med det) med sina lila och vinröda väggar…

    Posted by arielleman | torsdag 10 januari 2008, 9:41 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

