//
du läser...
Allmänt

Uppdrag Ängel

tr3Får ni också såna här religiösa uppdrag? Inte?

Själv åker jag på såna ett par gånger i månaden och i morse var det dags igen. Jag är inte så förtjust i de här uppdragen. För visserligen är de andligt inriktade men de drar igång på såna okristliga tider. Den här gången väcktes jag av pinglandet redan klockan 04:00.
Det första jag gjorde var att läsa igenom vad som egentligen stod på lappen som låg på sängbordet och väntade i ett gudomligt sken. Ut och förkunna, stod det. Jaha. Det var bara att pallra sig upp det, trots att jag var fruktansvärt missövd! Jag orkade inte klä mig eller äta frukost klockan fyra på morgonen, därför struntade jag i det och stapplade istället iväg i allväderstövlarna och morgonrocken på mitt upphöjda uppdrag.

Jag började hos grannen högst upp på gatan, ringde på och väntade på att han skulle öppna. Det hördes ett hasande ljud och sen öppnades dörren med ett otäckt gnisslande ljud. Grannen såg lika trött ut som jag kände mig, men nån rättvisa ska det vara för jag var faktiskt där för hans egen skull. Av den anledningen satte jag genast igång att förkunna som bara den.

Nu är det tyvärr så att jag är inte är skolad i förkunnelse. Inte i något alls om sanningen ska fram. Det hade heller inte stått något om vad jag skulle förkunna på den andliga uppdragslappen. Men order är order. Därför fick jag liksom följa min gudomliga ingivelse, förkunna lite på måfå och hoppas på det bästa.

Plötsligt blev mitt liv en salig röra. Att klockan var tio över fyra på morgonen visste jag redan så jag fattade först inte orsaken till varför han skulle upplysa mig på det där viset. Men så begrep jag; Att det var så enkelt att skaffa sig en gratis utbildning! Nu när jag visste blev mitt uppdrag så himmelskt lätt. Jag förkunnade det smarta tipset om huru de oskolade skulle bliva skolade hela gatan ned och blev som tack alltmer upplyst för varje granne jag förkunnade för. Och när jag då lika var igång tog jag resten av kvarteret som exjobb. Till sist var alla grannar jag förkunnat för ute i snöslasket och kutade runt likt osaliga andar. Då hördes pinglorna igen och jag förstod att mitt mission var slutfört för den här gången så jag skakade av mig förföljarna och sprang hem. Sen käkade jag frukost i sängen och såg på Nyhetsmorgon en stund innan jag nöjt somnade om.

Tant Rasch – Uppdrag Ängel

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Uppdrag Ängel

  1. För säkerhets skull lämnar jag meddelande här också: middag på torsdag blir bra, vilken tid ska vi komma?

    Posted by Martina | söndag 20 januari 2008, 11:02 e m
  2. Du e då energisk, uppe 4:a på morronen…
    Själv sov jag som en stock då, kramandes min flodhäst.
    Nu sitter jag här med självförvållad, brännande ömhet på vänster skulderblad, drickandes kvällsthe med smak av skogsbär.
    /aw 🙂

    Posted by aw :) | måndag 21 januari 2008, 9:43 e m
  3. Tack för att du förgyller min vardag!
    Vad får du allt i från?

    Posted by arielleman | måndag 21 januari 2008, 10:07 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

