//
du läser...
Allmänt

Flynordics bästa flygkapten heter Henrik!

Nu är jag äntligen hemma i underbara Luleå efter att ha vart en sväng i Tråkstockis igen och det kan ni tacka Fly Nordics alldeles egen kapten Henrik Alexandersson för. Den flygkaptenen vet hur man landar ett flygplan, promise. Jag har flugit rätt mycket i mina dar, med alla möjliga olika flygbolag, men den här gången var första gången jag landade i smöööööööööööööör. *applåd-smajlis*

Kära nollåttor, jag fick frågan; Se, är inte Stockholm vackert? av fyra olika personer den korta stund jag hälsade på er och jag nickade falskt för att (jag är ledsen – jag måste säga det här) ni verkar totalt bakom vad gäller skönhetsupplevelser:
Nej, jag tycker inte Stockholms stad är vacker.

Däremot gillar jag en del grejer, tex att man kan köpa biljetter till pendeltågen och tunnelbanan genom att skicka ett SMS. Det är mycket billigare än att betala kontant på plats. Det borde man införa på lokaltrafiken här i Luleå också. Jag tror att man redan nu kan få hållplatstider via mobilen här i stan. Visst då?

  • För övrigt anser Tant Rasch att barn och ungdomar borde få åka gratis på våra lulebussar, året om.
  •  

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Flynordics bästa flygkapten heter Henrik!

  1. Aha, du har varit på vift, välcome home.
    Jag tycker alla borde få åka gratis buss, även vi på landet. Då skulle man slippa bli ruinerad av dyra bensin/diesel -räkningar.
    /aw, fortfarande jättesugen på semlor.

    Posted by aw :) | onsdag 23 januari 2008, 8:18 e m
  2. Man tackar för uppskattningen, det är alltid roligt med folk som uppskattar mitt jobb;-)

    Mvh Henrik Alexandersson Flynordic

    Posted by Henrik | onsdag 19 mars 2008, 7:39 e m
  3. Henrik: Varsågod! 🙂

    Posted by Tant Rasch | fredag 21 mars 2008, 5:42 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: A-ha » Flynordics bästa flygkapten heter Henrik! - onsdag 23 januari 2008

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

