//
du läser...
Allmänt

Arbeit macht frei, som Adolf sa.

Men för helvete fegjävlaallians; Va håller ni på att vela så där för? Gör vad ni ändå har tänkt genomföra på en gång istället; Inför era åtråvärda strejkförbud och obligatoriska gratisarbete för pöbeln redan i kväll. Kalla det för Massaavrättningsprogrammet eller nåt, det låter käckt och glatt.

Lagstifta om minimilöner och begränsa konflikträtten.
Det anser industrins största arbetsgivarorganisation Teknikföretagen. Det är Anders Weihe som tycker till efter EG-domstolens beslut i Lavalkonflikten. Littorin ska kolla upp det här till på fredag men säger så här i brådrasket att näe, det förslaget låter inte så vidare bra. Vi gillar ju vår svenska modell.

Jo jo…han säger väl va som helst för att folk inte ska reagera i förtid.
Det här är ju helt sjukt för visst fan ska folk inte jobba för skitlöner vart de än bor eller kommer från, men det fattar la vem som helst att det här kommer att vara skäl till att SÄNKA lönerna överlag.

Och A-kassan folks, för helvete gå inte ur A-kassan! Att snart 400 000 människor har gått ur A-kassan beror inte på att vi inte behöver den – trots att det kostar en del att vara med. Det är så jävla vidrigt, fatta att den borgeliga alliansen har lyckats att sänka A-kassan på ett enda år och nu skjuter de skarpt på sjukkassan genom att glorifiera det fina ”Sjukförsäkringssystemet” a´la vilken jävla amerikansk cityakutsreplik som helst:
– Jaha du, så han ingen försäkring, ja då det blir till att dö här utanför på trottoaren Herr Karlsson. He kost å va me´ se.

Men vadå, man ska väl inte klaga eftersom man i alla fall kan få minimilön om man blir anställd. Fast jag ska nog bli egenföretagare i stället för som tur är är jag född under det rätt så jobbiga tecknet ”Entreprenörssjälen
Tänkte sälja lite tjänster så där på konsultbasis typ. Än så länge har jag bara kommit på namnet, men jag är säker på att det reder sig. Tant Rasch Yrkesmord. Låter inte det bra?

Ska höra med Alliansfritt Sverige, de kanske vill hyra in mig.

 

«Kick ass with Tant Rasch!»

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Arbeit macht frei, som Adolf sa.

  1. Jag kan börja jobba för dig vilken dag som helst!!! Har du tur så kanske du får nåt bidrag för att ta hand om en arbetslös parasit som jag. Jag har många olika förslag på avrättningar, dom ploppar upp för jämnan…speciellt kvällstid när man sett på nyheterna!

    Posted by Grannen | tisdag 29 januari 2008, 8:20 f m
  2. När jag startar upp min konsultfirma TR Yrkesmord är du den första arbetslösa parasit jag kommer att anställa. Jag kommer knappast att hinna med att utföra alla politiska uppdrag alldeles själv.

    Posted by Tant Rasch | tisdag 29 januari 2008, 11:56 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

