//
du läser...
Allmänt

HÄPP!

HÄPP! HÄPP!

Jag hade precis stekt ett par ägg och lagt dem på några mackor med RIKTIGT smör.
Men tror ni att jag sitter och mumsar på dem framför tv :n som jag tänkte?

Näe, just det. Jag glömde av dem för jag ”skulle bara”.
Men nu är det  jag som loggar ut.

För det är jag som bestämmer.

 Tant Rasch – häppar bestämt!

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “HÄPP!

  1. Men snälla Tant Rasch……Vad har vi sagt om sånt där?!
    Du kan inte börja med en massa saker samtidigt, det måste bli ett slut på det!
    Skall vi säga så?
    Såg du plogbilen för en stund sen? Jag trodde att jag fortfarande sov, men det var på rikt! Det kanske inte blir lika jävligt denna gång, får vi hoppas. Har fått ett elakartat virus eller nåt i halsen i natt…ONT !!!!!
    Dubbel Parasit har man blivit i ett litet nafs. Hade man varit Borgare hade detta aldrig hänt, eller hur? Ja, man får helt enkelt skylla sig själv att man inte är rik och egoistisk. Och ingen svart städhjälp/barnflicka har man heller…Fy skäms !!

    Posted by Grannen | fredag 1 februari 2008, 7:12 f m
  2. Kära Granne. Jag minns inte riktigt vad vi sagt, men nog måste vi väl ändå kunna förhandla om den saken? Men inte behöver man vara rik för att kunna dra av hushållsnära tjänster. Vi skulle tom kunna städa hos varandra tror jag, tjäna en hacka och sen dra av det. Ja, vi skulle inte ens behöva göra det, för vem har ont av lite skit i hörnen, Av den anledningen kanske vi borde dra igång Tant Rasch & Grannens Städbyte AB!

    Är du förresten säker på att det verkligen var plogbilen du hörde? Jag handskottade fram till staketet i förmiddags nämligen. Jag hörde förresten att det går rävskabb på vårat område på tal om din elakartade virusparasit.

    Posted by Tant Rasch | fredag 1 februari 2008, 1:20 e m
  3. Ja man får se upp med håravfall, om det skulle vara så….
    Jo jag SÅG den!!! Visserligen utanför våra garage men ändå!
    Hur mycket skall vi börja dra av på städningen?? Tycker det är en lysande idé men blir vi rik på det? Vi får fundera ut mer saker att göra så vi kan utöka rörelsen. Det där tivolit vi pratade om förut kanske inte är så dumt ändå, man kan ju göra en vinter variant också! Vi spolar upp hela fältet, sätter upp julgranbelysning och tar dit en radio. Det vore orginellt, finns ju ingen annan anläggning i hela Norrbotten, vad jag vet!

    Posted by Grannen | fredag 1 februari 2008, 2:23 e m
  4. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt.. *ser det framför mig* – man vill ju inte stöta sig med grannen liksom. Men OM vi ska göra det får du sluta envisas med P1.

    Posted by Tant Rasch | lördag 2 februari 2008, 9:59 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

