//
du läser...
Allmänt

Tant Rasch i behov av datorsupport

tr3

Burken krånglar. Jag borde kanske ringa datasupporten, kanske är det deleteknappen som det är fel på? Eller nåt.

Jag bara måste få veta varför min PC som jag surfar på via bredbandsbolaget omtransformeras till en MAC med ett 14.4 modem varje fullmåne, ringer till swahililand och beställer grejer. Är det för att det är en Compaq eller? Fast hellre det förstås, än en FaqMac…

Jag fattar mig inte på kommandona när den blir sån. Sist lyckades jag kompilera om XP till 3.11 när jag skulle radera mitt virusprogram. Och DET fattar jag inte heller – vad är det för slags virus man ska skicka i det?
Jag trodde det borde räcka med mitt vanliga mailprogram


Tant Rasch – aktiveras inte förrän nästa gång du startar om datorn.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Tant Rasch i behov av datorsupport

  1. Ja, vad kan det vara?? Det måste ju vara en ”han” eftersom det krånglar så mycket. Klä upp den i kjol, blus och kanske en fräsig scarf…Du vet ju att det är rätt inne att byta kön, det kanske hjälper, vad vet jag. Trist för dig bara, jag vet ju hur mycket jobb du lagt ned på det här sista viruset, jag förstår att du vill publicera det snabbt. Du kan ju skicka det från min dator, HON mår toppen! Vi hade en SPA-kväll igår, inpackning, massage, manikyr och ett varmt bad! Hon gnällde lite, tyckte att hon fick shampo i ena högtalaren, men det var inte så farligt!

    Posted by Grannen alias Trädgren | lördag 16 februari 2008, 10:27 f m
  2. Ja, vad kan det vara?? Det måste ju vara en ”han” eftersom det krånglar så mycket. Klä upp den i kjol, blus och kanske en fräsig scarf…Du vet ju att det är rätt inne att byta kön, det kanske hjälper, vad vet jag. Trist för dig bara, jag vet ju hur mycket jobb du lagt ned på det här sista viruset, jag förstår att du vill publicera det snabbt. Du kan ju skicka det från min dator, HON mår toppen! Vi hade en SPA-kväll igår, inpackning, massage, manikyr och ett varmt bad! Hon gnällde lite, tyckte att hon fick shampo i ena högtalaren, men det var inte så farligt!

    Posted by Grannen alias Trädgren | lördag 16 februari 2008, 10:29 f m
  3. Oj, så tokigt det blev….Säkerhetskopian verkar också ha hamnat här!
    Kan det ha och göra med shampot???

    Posted by Grannen alias Trädgren | lördag 16 februari 2008, 12:26 e m
  4. Svar till Grannen alias Trädgren:
    Kära Granne a T, nu är det ju inte du som ska komma här och ställa diagnoser eftersom det är jag som är dataexperten, men visst kan du ha rätt om schampot: Säkerhetskopiering av bloggtipskommentarer som inte leder någon vart (jag har såklart provat nyss) har apselut!!! med något skallerelaterat att göra.

    Posted by Tant Rasch | söndag 17 februari 2008, 10:54 f m
  5. Det handlar inte om datorproblem, det är bara en omskrivning till nåt som låter bättre. Det är ditt (precis som mitt) liv som behöver support! 🙂

    Posted by Gruffalon | tisdag 19 februari 2008, 2:51 e m
  6. Åhå, så nu behöver man livssupport också. *suckar*
    Det är typiskt, ALLTID ska dom dyka upp dom där datorviskarna!

    – Jag har hört talas om dig Gruffalon; Du är den där killen på +4:an som rehabiliterar datorer och tränar användarna och ska ha MIG att börja med dell-itenergi.

    Posted by Tant Rasch | tisdag 19 februari 2008, 9:17 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

