//
du läser...
Allmänt

Oviktigheter samt Karl Petersens (s) bortförklaringar

Först tänkte jag blogga om något viktigt, som att Luleå Kommun med Karl Petersen (s) i spetsen vill sälja av den nya gymnasiebyns fastigheter till Royal Scottish Bank (bland annat) för en hiskeligt massa pengar med det totalt sinnessjuka argumentet:

Då kan vi använda de pengarna till att sköta verksamheten”.

Är det nån spelare i Luleå Hockey som krävt påökt nu igen eller?
Nu får till höger >> ta och förklara sig lite närmare tycker jag.

Inte tror han väl att jag tror att de räntor och kapitalkostnader som gymnasieskolan slukar idag skulle generera pengar direkt till gymnasiebyns verksamheter? Och om så vore, vem ska han då bjuda ut de verksamheterna till?  Högstbjudande?

.

.

…men varför skulle jag lägga energi på att blogga om detta?
Luleå Kommuns Karl Petersen bryr sig inte heller om det som är viktigt, så varför skulle jag?

.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

