//
du läser...
Hund & katt

Alla behöver vi en konkret handlingsplan, inte sant?

Handlingsplan:

01:00 Jaga tonåringarna i säng för sista gången.

01:30 Somna.

06: 40 Kliv upp och släpp in Remo

06:41 Somna om

06:42 Kliv upp och släpp ut Roofer så han får kissa

06:44 Somna om

06:44 ½ Gå på toa i sömnen, ge katterna mat. I samma sömn.

06:46 Ge upp.

06:46 Gör några mackor med salami och en kanna presskaffe.

06:55 Se resten av Guldkompassen.

09:30 Väck hundarna och katterna och gå morgonpromenad. Kom ihåg att ta med bajspåsar.

10:3O etc etc

20:00 Ceasar Milan

01:00 Jaga tonåringarna i säng för sista gången.

01:30 Somna.

06: 40 Kliv upp och släpp in Remo

06:41 Somna om

06:42 Kliv upp och släpp ut Roofer så han får kissa

06:44 Somna om

06:44 ½ Gå på toa i sömnen, ge katterna mat. I samma sömn.

06:46 Ge upp.

06:46 Gör några mackor med salami och en kanna presskaffe.

osv

🙂

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

7 thoughts on “Alla behöver vi en konkret handlingsplan, inte sant?

  1. Det där kallas struktur, va? Begriper inte hur du håller momenten kvar i minnet bara…. Tur att djuren talar med oss iallafall.

    Posted by frk | måndag 3 mars 2008, 7:16 f m
  2. Hm. Men du har ju alldeles inget mellan 10.30 och 20.00. Det skulle aldrig går här. Eller rättare sagt. Jag saknar mitt forna liv – före valet. Då såg hela dagarna ut som dina morgnar. Det var tider. Inte ens jag hann vimsa till det särskillt mycket. Och om jag tappade tråden kom genast någon jagande o satte den i hand på mig. Någon arg moderat – eller en snäll arbetskamrat. Det var faktiskt riktigt trevligt. Även om det var utmattande såklart.

    Posted by Anna K | måndag 3 mars 2008, 10:57 f m
  3. Tycker det där etc etc verkar bra 🙂

    Posted by raggoparden | onsdag 5 mars 2008, 10:55 f m
  4. frk, Anna K och raggoparden:

    Det sket sig redan klockan 10:00 på måndagen när jag ringde min väninna och bjöd hem hela deras familj på middag klockan 17:00

    Det låg nämligen stora dammtussar och katthår överallt, köket var en sanitär olägenhet och det var superrörigt överlag.
    Den familjen har förutom tonåringar en liten unge och både mamman och pappan är lite känslig för katt..

    – Vad gör man inte för att få storstädat 🙂

    Jag piskade alltså motiverat igång ungarna vid 12 (sportlov) för att alla rum skulle röjas och rengöras och jag behövde hjälp av dem även till annat, tex handla och hundrastning, än deras egna rum. Jag hann även med att tvätta två maskiner med handdukar för alla var slut, sy en kökskappa till fönstret (putsar gör jag en annan gång…) och nya kökshandukar av nåt resttyg i samma färg(lime) samt måla klart andra varvet på min svarta tavla som jag fick för mig att måla på vägg i hallen dagen innan. (240X70) etc etc..

    Kyckling i ugn med bara grillolja m vitlök på, vitt ris, nån påssås (inte min grej med påsar egentligen) och en jättegod sallad som yngsta tösen gjort i ordning. När de kom fick väninnan duka och göra såsen för de dök upp en kvart för tidigt. Jag blir nämligen konfys när folk kommer före man har sagt och glömmer vad jag håller på med.

    Allt gick bra, lite middag under stort glam och stoj och sen for de hem för lilltösen skulle sova, de tog med sig min yngsta som skulle sova över med sin bästis.

    Och jag kunde göra lite kaffe, tända några mysljus lägga mig i soffan med Ceasar Millan. Den karln är helt underbar.

    😉

    Posted by Tant Rasch | onsdag 5 mars 2008, 11:48 f m
  5. Men då förstår jag vad etc etc egentligen är. Tant är mysisk – men det är ju bra för då frågar man o får veta mer!

    Men jag tror ändå att en uppgradering av hemmet till Sims två våre så mycket enklare.

    Fast det är ju det där – när man lurar sig själv att sätta en deadline så funkar det ganska bra. Och sen tycker folk att jag är hjärtegod som bjuder hem folk. ”Du som har så mycket” HA de skulle bara veta att jag egentligen bara hänsynslöst utnyttjar dem som handikapphjälpmedel!!

    Posted by Anna K | onsdag 5 mars 2008, 3:34 e m
  6. Anna K: Tack för att du förstår *skrattar gott*

    Posted by Tant Rasch | onsdag 5 mars 2008, 7:26 e m
  7. Exakt, mitt i prick, om jag får säga det. Folk utanför familjen är inget annat än de som trycker på stora ON-knappen. Motorn spinner igång och det går som på räls.

    Posted by frk | onsdag 5 mars 2008, 9:13 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

