//
du läser...
Allmänt

WOW, Vanguard eller Guitarhero?

Min yngsta dotter ligger just nu och sover ut efter sitt första LAN-party. De har spelat WoW hela natten, förmodligen druckit litervis med cola och energidrycker och tryckt i sig lite chips.

Hon har inte kommit hem än iofs, men jag vet att hon sover för jag ringde hennes mobil och det svarade inte. Då ringde jag hennes bästis mobbe och hade mer tur.. Bästisen grymtar nåt på sömnig tonårska när hon svarar efter femtioelva signaler och räcker över luren till dotra.

– Hallååå

– Hej det är mamma, din pigga ömma moder! Jo jag tänkte att jag ringer och väcker dig så du inte börjar vända på dygnet eftersom det är skola imorgon. Bra va?!

– Mamma… #&¤%!!!!!!! Vi börjar inte förrän på onsdag.

*klick*

Jaha ja. Det här när loven börjar och slutar är ju rena tortyren att hålla reda på.

Jag spelar själv inga datorspel, jag är en för dålig förlorare och har ingen respekt för andra som tar spel på allvar bara för det, jävlas och håller på. Det gäller att dölja sina brister på nåt vis. 😉

Det låter kul det här med att LANA ihop ett gäng. Man kanske skulle börja spela själv? Kunde ha vart kul att ha WoW-kvällar med de andra i föreningen. Jag HÖR det framför mig hahahaha
Problemet med att alls spela lite tyngre datorspel är att min tröga gamla dator. Förmodligen skulle jag skulle slå ihjäl den innan jag hunnit skapa min första gubbe.

Jag minns när DOOM blev svinstort och folk stannade kvar på sina it-jobb hela nätterna pga av onlineturneringar. Jag förstod inte charmen med det spelet alls. min fd. svägerska Mia som spelat EQ i flera år försökte intressera mig för det. Men jag hade en för slö dator även då så jag gav upp samma dag. I höstas berättade hon att hon och sex andra från olika ställen i världen spelade Vanguard varje vecka, hardcorerollspelare som hon är 😉 . Jag vart ju tvungen att kolla in vad det egentligen var för nåt. Verkar rårått, man skulle slå ihjäl en hel by för att kunna gå vidare. Och det redan på första nivån typ. Ja inte mig emot, nån gång här i livet kanske jag också borde gå över lik för att komma dit jag vill.
Men man måste nog ha spelat EQ för att hänga med kom jag fram till. Därför är det nog lättare med WoW.

Eller så får jag skaffa Guitarhero. Man kan nog snöa in på det rätt så mycket. Det kräver en hel del koncentration. Den här hittade jag på Youtube när jag letade på gh3, men de ä rpå expertnivå. Vi andra kan ju börja på lätt vis-pop. 😉

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

7 thoughts on “WOW, Vanguard eller Guitarhero?

  1. Eller, varför inte testa singalong! Då jäklar i min lilla låda blir det livat! Man måste nog ha en PS, men sen så!
    Om du vill bli bättre i någon slags sportgren, så har vi Golf spel till Wii….Kanske vore nåt innan vi beger oss ut på Rutviks gröngräs….Hade nämligen tänkt att vi skulle börja med det, golf alltså! Vi kan nog ta hundarna med oss, tror inte Rutviksborna tar illa upp, eller?
    Hade en liten ide om att vi kunde fixa upp Passaten, skulle ju bli perfekt som golf/shopping/mm bil!

    Posted by Grannen | söndag 2 mars 2008, 3:23 e m
  2. Kanske vi ändå borde hålla oss till biljarden. Vad tror du om det? Då slipper vi åka nånstans alls.

    Posted by Tant Rasch | söndag 2 mars 2008, 10:19 e m
  3. Jag bara frågar: vad är det för fel på ett vanligt hederligt parti Skitgubbe?

    Det varar ungefär lika länge som jag orkar koncentrera mig….

    Ett tag spelade jag Betapet på nätet. Men jag blev oftast utskälld för att motspelaren undrade vart jag tog vägen vid nåt av mina impulsiva infall….att kolla posten, mailen, gå en runda med dogsen etc etc…….

    Posted by frk | måndag 3 mars 2008, 12:09 e m
  4. Annars kan jag rekomendera The Sims (finns både för dator o konsoller). En trevlig virtuell värld att hålla ordning på. Tappar man orken kan man fastforwarda tiden. Behöver man tänka eller så kan man pausa den. Om man vill måla om går man helt behändigt i på tapetvalsrullisten o väljer, samma om man vill ha nya möbler. Inte måste man åka o handla, skruva ihop, leva i halvfärdigt gytter eller åka med högar av överbliven bråte till återvinningscentralen. Knapptryck brara o vips!!

    Man undrar varför inte det vanliga hemmet uppgraderats till samma nivå! Någon som vet om det finns som hjälpmedel kanske? Kan man få bostadsanpassningsbidrag??

    Posted by Anna K | måndag 3 mars 2008, 3:07 e m
  5. Jag spelar inte själv men hemma hos mig är det ett gäng barn och ungdomar som mer än gärna spelar både sims, wow, guitar hero osv och trot eller ej men det är inte enbart ett osocialt spel men givetvis behöver det begränsas i vissa åldrar.

    Vi har ett rum på bottenvåningen där vi har ställt husets alla datorer, för att slippa tjafs om vem som ska ha den bästa på sitt rum och där sitter de ofta och spelar tillsammans eller med sina kompisar och alla tycker att det har varit kanon att sätta datorerna i ett enda rum.

    Posted by Åsa | tisdag 4 mars 2008, 2:04 e m
  6. Vi har the Sims hemma och jag vet inte hur många andra spel. Jag minns när det första simsdataspelen kom, jag kunde sitta i timmar och bygga upp infrastrukturer. Men nu är det mer gubbarna man ska klä på och få dem att gå runt i rum verkar det som . De tråkar ut mig i alla fall. Näe, jag får hålla nog till PacMan. OM jag skulle iddas spela på burken vill säga.

    Min yngsta och hennes bästis brukade sitt på habbohotell. Men så började det kosta pengar. De tömde sina telefonkort och satt och tiggde av andra.Samma var det på lunarstorm med dessa PRO. När man ska börja betala extra för att ställa ett par stolar i nåt hörn eller få lägga in ett hjärta här och där så har det gått för långt. Internet må vara en fluga som man ska mjölka så gott det går *skrattar torrt* men man ska fan inte muddra ungarna på deras veckopengar.

    Jag kom från ämnet va?

    Posted by Tant Rasch | onsdag 5 mars 2008, 10:14 e m
  7. Nää det tyckte jag nog inte. Fast jag är väl inte världsbäst på att bedömma det *skrattar ihåligt* Stallet gick väl an – där kostade en månads guldmedlemsskap med extra allt 25 spänn o som de kunde få istf lördagsgodis en vecka – o sen jobba de ihop stalletpengar genom att göra layouter, träna hästar o vinna tävlingar.

    Jag kan bli helt besatt av sims o leta obskyra hemsidor med gratisnedladningar (fast det gäler tt veta vem man kan lite på för de kan likagärna få hela burken att paja) hela natten. Extra krydda att jag kör mac – så man måste först leta rätt på de särskilld mac-sällskapen

    somic den lilla igelkotten föredrar jag nog före pacman. Fast det är svårt när man inte har någon förmåga att bdömma tid-hopp-avstånd. Bollkänsla typ.

    Men topp i härlighetsligan har nog ändå MYST

    Posted by annahallon | torsdag 6 mars 2008, 12:01 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

