//
du läser...
Okategoriserade

Apropå Tant Rasch fanclub

Ni vet min datorförbudsåtgärd? Den var verkligen en oväntad publikdragare!
Det har suttit försmådda bloggbesökare här utanför på gatan och ylat av abstinensbesvär sen jag tog den där förbjudningsåtgärden och det gick säkert 4 par öronproppar redan den första natten till mig och hunden på grund av oväsendet. Nog visste jag att världen var i behov av raschiga tanter, men att det fanns ett sånt sug?

Nåja, jag ska inte klaga för VET ni hur halt det är här ute på gatan? Har man inte dubbar eller nåt halkfritt att gå på när man måste gå över den (som till exempel en bedjande massa trogna bloggbesökare vilka gärna låter sig trampas på) halkar man halvt ihjäl sig.

folkmassa
(Min ylande fanclub här utanför på gatan)

…Därför var jag i valet och kvalet nu ikväll; skulle jag våga häva mitt datorförbud tillfälligt och blogga en rad eller två och sen halka och bryta nacken av mig på sista kissrundan med hunden för natten för att fanclubben rusat hem till sitt för att läsa detta intressanta blogginlägg? Eller skulle jag kanske uppmuntra turistnäringen här på Svartöstan istället, genom att låta folk utifrån komma och provgå på mina envetna ylare och kanske tjäna en hacka svart genom att gå runt med en insamlingsbössa?

Människor reser runt halva jorden för att få gå på glödande kol så varför inte resonerade jag, det borde vara minst lika exotiskt för en globertrotter att gå barfota över en sörjande bloggläsarhop på hal is som att kuta över ett par glödheta kolbitar i tjottahejti.

Men tja.. jag är helt enkelt för lat för att arrangera upplevelsepromenader.


Tant Rasch – på hal is

För övrigt så vann fel låt, BWO borde ha vunnit.
BWOs bidrag var visserligen det enda bidrag jag hört talas om (jag har inte följt MF alls) men jag hörde ju lite av sammandraget av ett misstag men näe.. fel låt vann.

***
Jag var in på Psykbryts blogg och ville kommentera deras  melodifestival.
Rubrik: ”Perrelli plagierar,plågar och prakttransar: Psykbryt diagnostiserar och sätter betyg på vinnaren”

Men app.blogg svarade inte . Efter 217 försök gav jag upp och lägger in min kommentar till psykbryt här istället:

P & B
”HBTQ-pop man spyr av” hahaha. Jaså.. det är till att komma med bulimiska smygtips! *skrattar hysteriskt för att jag var så himla rolig nu*
BWO var bäst (såg inte programmet men jag hörde omröstningen på slutet :-))
…Men jag har alltid gillat Bard så jag e jävig förstås, mest för att han helt klart e helknäpp på rikt! Sånt ska löna sig!

(nåt e fel på kommentatorsfunktionen, jag har sänt iväg det här inlägget 14 gånger nu. Eventuellt an det vara så att er sida vägrar räkna in min röst på BWO så här i efterskott)

——————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

8 thoughts on “Apropå Tant Rasch fanclub

  1. Hallå där, nej datorförbud tycker vi inte du ska beläggas med. Däremot är det ju synnerligen irriterande att blogg.se fittar ur på regelbunden basis. Tro mig, vi blev också irriterade inatt.

    HBTQ-popen, jo att denna formulering var bulimikerfrämjande hade vi faktiskt inte i åtanke, så vi tackar för påpekandet.

    Ses.

    Posted by Psyk & Bryt | söndag 16 mars 2008, 6:55 e m
  2. Jo du Tant Rasch, vilken natt….
    Högljutt sällskap det där…tror inte alla
    var nyktra heller..
    Såg du dom som slagit upp tältet??
    Roskilde, släng dig i väggen!
    Jag blev nästan rädd på rikt, när jag hörde några
    mumla nåt om: Grannen…Undrar vilken osv…
    Några hoppade på Sambon på väg till
    jobbet i morse, ville att han skulle fixa autografer
    idolbilder och liknande..Han blev nästan lika rädd som
    när ”den påflugna kvinnan, du vet vem” tröck upp sig
    mot honom i garaget för några år sen…
    Du, det där med ”vandringarna” var väl inte så
    tokigt ändå…Tänk när Amerika båtarna lägger till här i
    sommar, vad ”happy” dom skall bli.
    För du har väl översatt bloggen till minst 5 andra språk
    som du sa?? Engelska, tyska, ryska, finska och pite-målet…
    Skall man ändå lanseras så gör man det stort från början!

    Posted by Grannen | söndag 16 mars 2008, 8:15 e m
  3. PB, tråkigt med fittandet.

    Grannen: Såg du att ATLE bröt isrännan igår? Snacka om mäktigt!

    Min fanclub var då nykter. De är fanatiker precis som jag, det måste ha vart din fc som var på lyran.

    Posted by Tant Rasch | söndag 16 mars 2008, 10:33 e m
  4. Usch va stojigt o trångbott ni v.erkar ha det i norrbotten. Man är tacksam att bo i mer glesbefolkade trakter. Här i Rinkeby är vi bara 18000 på en kvadrakm. Jag läste en komentar om BWOs kläder: Besynnerligt att så dyra kläder kan va så fula. Och en god vän smsade o undrade vad onkel Fester gjorde där. (fast det tror jag syftade på flamencotrumpetaren som älskade Europa. Två tankar: Med tanke på Carl Bildts omskrivna gröna kavaj m grodor – kan man inte ana att han i smyg påbörjat en ny karriär som stylist. Kan man inte anta att han formgivit flaggkjolarna. Han brukar ju presentera sig med orden ”Jag är inte svensk, jag är europe. Och varför tror bekantskretsen att jag har bergko.ll på Fester?f

    Posted by annak | söndag 16 mars 2008, 10:41 e m
  5. Som enväldig och -faldig ordförande i ”Tant Rasch FanClub Skåne” kan jag bara berätta att läget är kritiskt. Vi har inte en enda plats kvar på de inhyrda bussarna som avgår under eftermiddagen. Konceptet ”Tant Rasch gives you all” har verkligen tagit snurr. Hoppas bara norrlandsdistriktet förberett sig på denna invasion.

    Posted by Frk F | måndag 17 mars 2008, 12:43 e m
  6. annak: Oja, vi har det oerhört trångbott. Mest på grund av dessa horder av Tant Rasch fanclubs hejarklack som håller till här ute på gatan. Det ryktades om att ett rivaliserande gäng försökte storma p-platsen mellan mig och Grannen här i morse för att få plats att med sina hyllningssånger men de integrerades i flocken så tji fick de. Grannen är koordinator för att vi ska kunna gå ut med hudnarna emellanåt. Hon skickade alldeles nyss iväg fansen på tipspromenad med 5 frågor om sin idol som de inte borde klara av att svara på i första taget. Inte utan att muta henne.

    Igår var det för övrigt så trångbott att norrbottenskurirens pappersupplaga gjorde en omröstning för att få allt att rymmas och där kom det fram att norrbottningarna med luleåborna i spetsen nu ansåg att vårt län i fortsättningen skulle heta : Trångbotten.

    Vad gäller Carl Bildts karriär som stylist. Om vi bussar honom på Reinfeldt och gänget så kommer bloggvärlden alla modebloggare med en gemensam rysning se till att borgarna röstas bort nästa val.

    Vad gäller Fester och dina bekantskaper, om jag vore du skulle jag inte gräva i det mer..

    😉

    Posted by Tant Rasch | måndag 17 mars 2008, 2:23 e m
  7. Frk F:
    Min hejaklack här nedanför börjar bli ena proffs på att integrera min fanclub med nykomlingar så det är lugnt.

    Problemet som jag ser det, skulle i och för sig kunna uppkomma om de parar ihop sig med den sortens (skånska? hehe) sär skrivningar du har i fokus för tillfället.. på din blogg. 😉

    Posted by Tant Rasch | måndag 17 mars 2008, 2:29 e m
  8. Så där ja! nu kom första gruppen tillbaks från tips-promenaden..
    Sa, att de missat några frågor så de fick göra om!
    Herregud, man måste ju hinna ut med soppåsen någon gång…
    Nu tror jag det har hittat hit Danskar också, hör du inte
    hur dom skrålar -Vi är röööde vi är …
    För det är väl alldrig nån typ av för-Em match på g?
    Nu kommer min chauför, skall smita balkongvägen, kastar mig
    ner och rusar in i bilen i farten…
    Var inte orolig, det funkade tidigare idag också!

    Posted by Grannen | måndag 17 mars 2008, 5:15 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

