//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt, Damptanterna

Damptanterna klampar på

Om man råkar möta en dinosaurie som inte ser sig för nu igen,
kan det vara en god idé att lämna företräde

.
.
damptanterlogga250x263.gif

Dampregler för loggan hahahahahaha (Och hur många följer dem av oss, om jag hittar på några, tror ni?)

nåni… nu gjorde jag i alla fall den här loggan till oss npf-tanter ikväll och hoppas att ni inte får damp av mig för det. Jag lade en mindre på 160pxl i sidmenyn nånstans (leta), denna ovanför är 250 pxl bred
Vill man ha en mindre så får man minska själv eller be mig, och en ännu större så får man maila och hoppas på tur 😉

Varsågod damptanter. Använd eller använd inte.

Uppdatering 23 mars: Jag lade ett gäng loggor i olika storlekar under ”DAMPTANTERNA”.

NPF= neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som till exempel ADHD/ADD, Asperger och tourette syndrom.
DAMP (motoriken och/eller perseption åt helskotta) Dyslexi och dyskalkyli ligger ofta som ett slags medhandikapp under ovanstående diagnoser.

DAMP= barn och tonåringar använder uttrycket alltmer, utan att lägga mer värde i det än något annat, för att beskriva explosivt humör eller irriterade utbrott hos sig själv eller hos andra. Både barn och tonåringar med eller utan DAMP utan uttrycker det på samma vis. ”Skit, jag får DAMP som fan av morsans tjat!”

**Jag kommer att be broderskapet att trycka några grejer med den här loggan till veckan tror jag.. nån som är intresserad?

——————————————————————————————
Läs vad andra bloggare skriver för intressant om , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

18 thoughts on “Damptanterna klampar på

  1. jajajajaja!

    Mammamumrik vill ha! (Och till er andra (Tanten vet redan vis som hon är) – det är jag xxxx i ny tappning. Ni får väl lista ut det om ni kan o gitter, ledtrådar finnes härstädes å Tant Rs blogg.)

    Men när Tant säger grejer – vad avses då? Elefantfodral, Hammocktak (lagom till säsongen) tandpetargömslen…. Bara så man vet om det plötsligt står en långtradare med släp på uppfarten menar jag. Barna tycker jag har grejor nog att organisera redan liksom

    Men detta tryck var ju helt oemotståndligt. Och jag har minsan köpt en ny stilig nästan svart pelargon på Coopan häromsistens… ser att Tant fått med den precis under den stiliga stiliserade Tanten. Det är väl lustigt hur lika vi DAMP-tanter är när man tänker efter. Fast vi bor så långt isär…

    Och broderskapet. villka är det. Den kristna vänstern. Eller en klubb för något större mopeder. Eller nåt helt annat. Man blir så nyfiken på Tants intressanta liv!!!

    Posted by Mammamumrik | lördag 22 mars 2008, 10:16 e m
  2. Wunderbra idé…jag sällar mig till Tanterna. Herregud, äntligen kan jag vara en stolt tant!

    Den där skräcködlan är mig upp i dagen, sade gubben. Han undrar förresten när du tog den bilden, om jag glömt berätta att du var här. Fastän jag sa att det inte var jag, så trodde han mig inte. Han påstod sig t.o.m kunna höra vrålet….

    Posted by Frk F | söndag 23 mars 2008, 12:08 f m
  3. Hej Tant Rasch! Tack för din kommentar, nu är via ialla fall en hand full som stöder Påskuppropet! 😉 Det kanske är löjligt att försöka, men det kostar ju inte så mycket att försöka.. man kan ju inte bli mer än förlöjligad..

    Här är mitt svar på ditt och monas kommentarer:

    ”Åh, vad trevligt med så många nya röster i påsknatten! Ni frågar vad ni kan göra, och jag hör att ni redan engagerat er! Fler tips! Läs inlägget ”lättare psykisk sjukdom, social försäkringministern”. Maila socialförsäkringsministern och hennes stab (Bettina Kashefi, Mychele Östman) (se kontaktinfo på http://www.regeringen.se/sb/d/1673) i påskhelgen och fråga om hon läst texten och vad hon tycker om den. Om du känner dig riktigt tuff, ring socialdepartementet på tisdag och säg din mening. Du kan också maila din politiker (http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1150). Kräv att de säger nej till socialdepartementets förslag till nya sjukförsäkringsregler! Förhåll dig kritisk till media, de är ofta inte opartiska!

    Och viktigast, glöm inte bort att DU ÄR VÄRDEFULL!

    Glad Påsk!

    Posted by Resursbloggaren | söndag 23 mars 2008, 12:11 f m
  4. haaahaa… helt underbar logga….. den snor jag om jag får 😉

    passar perfekt med den skräcködlan…

    Posted by majsan67 | söndag 23 mars 2008, 9:01 f m
  5. Alldeles underbar! Den ska vi se till att uppmärksamma på Psykbryt, här ska länkas! 😀

    Posted by Bryt | söndag 23 mars 2008, 2:09 e m
  6. Mammamumrik. Ja kan du fatta, varenda damptant fattar direkt att inte är det hon som är blomman inte… hehe å sen gillar vi ju att andra lämnar företräde! 😉

    Broderskapet e nåt så spännande som brorsan som har ett reklamtryckeri där de broderar och trycker profilprodukter och han har lovat att jag ska få snika mig ett par tryck på nåt ibland. Kanske inte ett hammocktak thou..

    Frk F; Fotot ja.. Jag praoade som paparazzi i sommar. Hm 😉 det har jag glömt att berätta kom jag plötsligt på… och visst är det porträttlikt!
    Nåt som e bra med oss damptanter är att vi går att skrämma skräckslagna NT med.
    – Akta dig så att inte DAMPTANTERNA” kommer och äter upp dig.
    eller uppmana till passiv handling:
    – Prova vad DAMPTANTERNA gör om du har dem att vänta i onödan!

    Resursbloggaren: Jag tycker att uppropet är ett bra initiativ av dig! Och det som är bra nu är att du skrev vart man mailar sin protest!

    majsan67: Självklart! Jag kollar in ifall du fått upp den sen och länkar in dig bland de andra damptanterna på bloggen =)

    Bryt: Jag har 4/4 (adhd/damp) goda skäl till att vara tacksam för all uppmärksamhet ni ger mig.
    Tyvärr har jag ännu inte kommit på hur man återanvänder all denna uppmärksamhet till omgivningens belåtenhet ännu, men jag har ett par teorier.. 😉

    ps, jag är hedrad över att ni alla gillar våran nya logga!

    Posted by Tant Rasch | söndag 23 mars 2008, 5:38 e m
  7. Å så skönt att det inte blir hammocktak – min hitte-hammock gör sig bäst utan där under trädet. Jag var lite ängslig. Varje DAMP-tant vet att när man skriker ”Ja ja” till förslag hon inte hunnit ställa följdfrågor om, men som låter bra, så kan det komma surt efter (fast förvånande nog ännu inte långtradare på uppfarten, sådana har hittills varit väl genomtänkta i mitt liv).

    Jag är nu oerhört mallig, då jag inte hunnit halva städningen före middag (som tänkt) utan oxå tagit mig ner till golvet i Exets fd klädkammare, som ingen sett sedan strax efter att han flyttade för jämt 3 år sedan….. Det är en försumbara mängd plock o röj kvar, villket ju är det läskiga efter som varenda pryl ropar på att man ska hantera den NU!!!!. Sen är det lite badrumsskurning o sen är det städandets autobahn – att dammsuga o skura där allt plockats undan

    Men först ska jag äta ruskigt mycket suchi. Hurra för buffé!

    Posted by mammamumrik | söndag 23 mars 2008, 6:18 e m
  8. Har en liten förfrågan….
    Kan man inte få en logga med:
    ”Granne till en Damptant”eller nåt liknande??
    Känner mig liiite utanför….

    Posted by Grannen | söndag 23 mars 2008, 7:55 e m
  9. Mammamumrik: Först och främst. Suschi. Jag ääälskar suschi. Det är orättvist att du får rusktigt mycket suschi och jag ingen har.

    2. Det måste ha varit skönt att exet inte satt i skrubben, efter att ha vart försvunnen i tre år. Det hade kanske inte varit det roligaste att hitta honom under plocket..

    3. Städandets autobahn.. är inte det SAMVETET?? Det trodde då jag.

    Grannen: *tröstar* Jajamensan, för en Granne till en Damptant kan behöva mycket uppskattning för sitt lugn och tålamod. Jag fick plötsligt en välgenomtänkt och grandios idé för en Granne till en damptants-logga, men nu ska jag och Roofer se TV så nu loggar vi ut!

    Posted by Tant Rasch | söndag 23 mars 2008, 9:12 e m
  10. Tack, en perfekt logga för mig!
    Kul att ligga med på ”damptantlistan”.
    Har alltid älskat begreppet ”tant”, finns det något starkare? Jo, kanske en damptant!!

    Posted by Ella | tisdag 25 mars 2008, 10:08 e m
  11. Hej, nybliven DAMP-tant! 😀
    Jag har just fått min ADHD-stämpel på skinkan och den sitter rätt bra, för nu förstår jag och kan titta på den när jag blir vilsen och relatera så paniken inte accumuleras.

    MVH Victoria AKA Fröken-Hammaren-i-kylen

    Posted by Victoria | måndag 7 april 2008, 3:38 e m
  12. Jaaa! 😀
    ajlövjo!

    Posted by TantVass | tisdag 8 april 2008, 9:39 f m
  13. Hej! Kul tröja, skulle kunna tänka mig en. Kostnad?

    Posted by Jenny G | måndag 14 april 2008, 2:39 e m
  14. De går loss på 150 pix via payson.se. Men trycket står det bokstavstant på stan på, och inte bokstavstant på nätet. Maila mig på tantrasch@gmail.com med storlek och adress.

    Posted by Tant Rasch | måndag 14 april 2008, 3:08 e m
  15. Underbar logga!
    Jag fotade idag lite kludder på stationen här i min håla Mantorp som kidsen gjort — på tal om detta med att de släpper DAMP lite här och var i olika sammanhang! 😛
    http://addanna.wordpress.com/2008/09/17/damp-kludder/

    Kram från en bokstavstant till många andra! 😀

    Posted by Anna | onsdag 17 september 2008, 11:50 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Signum för virrpannor och tyrannosaurus « Frk F - tisdag 25 mars 2008

  2. Pingback: Lite Skattefinansierad Service « Johnny Scharonne - torsdag 22 maj 2008

  3. Pingback: Signum för virrpannor och tyrannosaurus - torsdag 30 juli 2009

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

