//
du läser...
Allmänt

Dagens utmaning. Förbud

blåbär

Jag blev ombedd att fundera över ”något som borde förbjudas” av Frk F som tycker att man borde förbjuda IMPULSKÖP av djur och DJURFÖRSÄLJNING i zoobutiker och på nätet.
som i sin tur fått utmaningen av mymlan som ansåg att lögner borde förbjudas.

Vad lätt tänkte jag, men sen så såg jag att det stod ”borde” förbjudas. Då blev det inte så lätt längre. Jag trodde nämligen att det var som med rökningen. Att det bara var att bestämma å sen var det klart. Men inte det. (Jag personligen förbjöd all rökning i hela universum år 2002 bara så ni vet)
Det gick inte att använda delar av det härmed datorförbuden jag har heller kom jag på nu. De bör verkligen inte förbjudas. Jag måste kunna ha tillgång till dem.

Men regeringen då. Kanske högeralliansen borde förbjudas? Ja, det borde den verkligen!
DET BORDE VARA FÖRBJUDET ATT RÖSTA PÅ BORGARNA och deras fjantallians!

Och varför stanna där förresten? Enklast är väl om jag helt sonika helt och hållet förbjuder den typen av människofientliga påhitt i fortsättningen.

Så jag gör det. Jag förbjuder eder alla att rösta på den borgeliga alliansen från och med nu och i alla framtidsvisioner.

Och OM någon mot förmodan skulle ta sig för att råka rösta av konservativ gamma vana, skall vi skicka denne att för hand plocka 70 kilo blåbär och sedan vara tvungen att rensa dem själv!

Åsså ska man alltså skicka utmaningen vidare. Alltså skickar jag vidare till mammamumrik, Grannen och raggoparden (då alla tre ääälskar utmaningar 😉 ) och skulle någon annan känna sig utmanad är det bara att slå till!

🙂

————————————————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Dagens utmaning. Förbud

  1. Det är bra Tant Rasch. Man ska aldrig låta flamman slockna. Elda på!!! Själv skulle jag kunna tutta på hela världen vilken dag som helst. Men det är bara inför dig jag kan erkänna det.

    Posted by Frk F | tisdag 25 mars 2008, 8:50 e m
  2. Blåbär!!!Nej, Åkerbär, eller varför inte 100 kilo Hjortron
    en varm och solig dag på en blöt myr..
    Och en massa jäkla mygg o knott surrandes och bitandes omkring dom! Och inte bara EN dag…..

    Posted by Grannen | tisdag 25 mars 2008, 9:24 e m
  3. ah! En annan har visst inte varit här på flera dar *skäms* går genast hem och förbjuder saker..

    Posted by Raggoparden | söndag 30 mars 2008, 10:06 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

