//
du läser...
Allmänt

Willys Stormarknad annonsplats för unga porrmodeller

Idag när jag och Mauddan var på Willys och handlade stod jag och läste anslagstavlan medan hon laddade pantflaskor. På anslagstavlan bland alla andra lappar om flyttstädning, cyklar till salu och tonårsflickor som gärna går ut med hunden eller passar barn för nån liten slant, hängde det en illa gjord kopia på en webbsida i A4-format med rubriken: Vill du testa på som modell?

Man sökte efter tjejer och killar mellan 18-25 nånstans som skulle kontakta den här webbsidan för mer information. Det var uppenbart att de här modellerna skulle exploateras sexuellt för den som läste reklamen. Den var verkligen billigt gjord. Oproffsig. Som grädde på moset poserade en av de horriblaste ”modeller” jag sett i mitt liv som vore hon årets parningslekkamrat. Hon var beyond vulgär. Då fattar ni va? Jag tyckte faktiskt synd om henne.. tänkte att antagligen har hon inte alla får i hagen eller så vet hon inte om vad det här fotot på henne används till. För inte vill hon väl se ut som ett mentalskadat åkerspöke på en reklamaffish som söker testmodeller? Det har jag svårt att tänka mig eftersom hon inte är så värst gammal heller, kanske 20-25 någonting. Hennes för och efternamn stod i stora bokstäver, detskulle nog vara så tryggt så att kontakta den sajten med hennes namn i fokus. Hå hå jaja.

Och, frågade jag Mauddan när jag visade henne lappen, om det här var det bästa fotot- hur såg de andra bilderna ut? Vi var bägge övertygade om att det var nåt lurt med det där modellandet.. och hur fasen kan man hänga en sån affish på WILLYS av alla ställen och har man hängt den där i ren depseration eller vad det kan vara för tankar i skallen på den som gjort det – då har man nog spammat resten av stan och förmodligen hela webben också, det förstod vi. Och tänkte bägge på att med det taskiga upplägget är man ute efter att uttnyttja ungdomar för egen vinnings skull. Så vi tog med oss den där affishen och åkte med den till polisen när vi handlat färdigt. Receptionisten kallade in dagbefälet omedelbums, de ansåg också att det här inte var som det skulle och skulle kolla upp det här.

När vi kom hem kollade vi in websidan.

Ha ha ha, ja nog hade vi rätt alltid. Hur fasen kunde man va så dum att man sätter upp reklam för det som ännu inte är klart. Inte lurar det en vuxen i alla fall.

Vi googlade och hittade dem på varenda ungdomsforum som bara fanns, inklusive lunarstorm de första träffarna. De har spammat allt som de bara kan under hela mars. De gör en profil och sen skickar de ett enda inlägg från de olika fprofilerna med länken till websidan. Alla profiler är kvinnliga, dvs det är ”snälla tjejer” som ger små tips… gärna med ett fint hjärta efter.

Webbsidan är rätt så bra gjord faktiskt (nej – jag tänker inte länka till den, de behöver sannerligen ingen mer PR) , alla länkar funkar inte, bara sexspalten? i princip. Men helt klart är den tänkt att dra in annonsintäkter på, eftersom han har ritat upp alla annonsplatser som man kan köpa på hela websidan. Det fanns inte mycket plats kvar till modellbrudarna inte.

En modell bild låg ute, den på åkerspöket och man kunde klicka in på den och där poserade hon ännu mer, stackars flicka. På sajten utger man henne för att vara sajtens sexexpert och den första frågan kommer från en 14-åring som hon borde skickat vidare till nåt vettigare ställe. Om det hade varit så att frågorna var äkta. De där var bara harar. Det ointelligentaste svaret av ”sexexperten” var det där en tjej frågade hur hon skulle kunna glömma en kille som kallat henne hora via SMS dagen efter de hade haft sex och ”experten” svarade att han nog var intresserad av henne (HENNE? Jo schååår) men inte vågade säga det och att hon borde ta kontakt igen för att ställa honom mot väggen (så hans kärlek skulle spira eller??). Alla frågor var ställda av ungdomar och gick ut på samlagsställningar och kukstorlekar. Det gick inte att skicka in frågor via formuläret. Jag testade i både explorer och firefox om det berodde på det, för källkoden skickade vidare, men varför skulle formuläret funka när man skriver så bra frågor själv? Eller? *sarkastiskt*

Jaha, när vi då ändå höll på och retade upp oss på att en gubbjävel till har räknat ut att man kan tjäna stålar på unga dumbommar som vill se sexiga ut på nätet, kollade vi upp snubben som stod som kontaktperson. Men vare sig det mobilnummer som gick till honom eller det namn han anger, existerar på eniro. Det borde i varje fall ha varit reggat på sajt namnet, inte sant? Jag hittade hans namn som reggad företagare utan uppgifter om någonting alls på ett ställe men sen var det stopp (för den som inte är proffs på att spåra).

Jo just det, höll på att glömma. Det låg faktiskt en dålig amatörbild som föreställer en väldigt ung flicka som sitter och spärrar upp ögonen upp mot en kamera med en typisk lunarlook på sajtens startsida. Under fotot står det; Vill du testa på som modell? Flickan på den bilden ser inte ut att vara 18 år, inte ens 15 faktiskt. Jag skulle tippa på högst 13-14 år (även om jag vet att de är ute efter att e äldre ut och ser man det så borde hon ju inte vara mer än 12, eller hur.. *ironiskt*)

Ja Gud i himmelens parader.. jag blir så jävla förbannad på folk som utnyttjar de här ungarna av idag som totalt tappat omdömet vad gäller att exploatera sig själva. Nu är de så lätta att ge ”övergång” till ställen där man kan tjäna pengar på dem så man blir mörkrädd.

————————————————————-
Läs även andra intressanta bloggares åsikter om , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

8 thoughts on “Willys Stormarknad annonsplats för unga porrmodeller

  1. BRA gjort av er, att ta den till polisen…
    Om alla reagerade och gjorde som ni, skulle vi lättare få stopp på det här fanstyget…

    Blir också helt vansinnig på sånt här…. När mina tjejer når tonåren går jag tillbaks till stenåldern och kastar ut både internet, datorer och telefoner…. man blir ju livrädd…

    BRA JOBBAT!!!

    Posted by majsan67 | torsdag 27 mars 2008, 7:36 f m
  2. Bra gjort, nu blir jag en ännu stoltare Granne!!

    Posted by Grannen | torsdag 27 mars 2008, 11:16 f m
  3. Ja, Jösses! Det är många avarter som sprids vindsnabbt via nätet nu för tiden. Skit flyter. Bra bloggjobb – men hur sprider du det lika snabbt som de utnyttjande gubbarna?

    Posted by hansolov | fredag 28 mars 2008, 11:10 f m
  4. Heja!!!

    Mer handlingskraft åt Sverige. Bort med såna här fejkade modellbyråer!
    Verkar ju till stor del vara pedofiler som driver sånt här, eller?

    Posted by Alex | fredag 28 mars 2008, 2:43 e m
  5. Fy, vad du är BRA!!

    Posted by L | lördag 29 mars 2008, 8:16 f m
  6. Min spontana reaktion:
    Krääääks!

    Ja, inte på dig alltså…

    Posted by arielleman | söndag 30 mars 2008, 11:17 f m
  7. Majsan:
    Inte vet jag om det stoppar fler fanstyg eller ens det här, men man kan ju hoppas 🙂

    Grannen: 😉
    Du hade gjort samma sak.

    Frk F
    Man blir så arg, blir man inte!

    hansolov
    Jag vet inte hur man skulle kunna sprida det ”lika snabbt”. Hade jag vetat det hade jag kanske använt mig av det kunnandet. Eller hoppats att nån annan som hade lite power kunde göra det. Jag Är inte ens säker på om det går. Dvs att stoppa sånt här, För den här typen av verksamhet står det ju en gubbe med F-skatt bakom antar jag. Hur annars få in stålar på annonser? Han kan ju inte ta in allt svart. Och f.ö – Jag tror, men nu kan jag vara heeelt fel ute, att det här är en av de verksamheter som nu kommer att falla under allianspolitikens sk goda ideer om att det ska bli så lätt att starta eget.

    Alex
    JAG tror inte att det i första hand är pedofiler som driver såna där grejer. Det handlar mer om att folk, enskilt eller organiserat, utan nåt som helst hänsyn till andras okunniga omdömen, utnyttjar unga och/eller naiva människor som vill bli ”upptäckta” eller behöver pengar och inte tror att de kan skaffa dem på annat sätt. Och på det viset sätter de här tjejerna och killarna i kläm inför sina framtidsval.

    L
    Tack 🙂 *stolt*

    arielleman

    *duckar*

    😉

    Posted by Tant Rasch | söndag 30 mars 2008, 5:04 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

