//
du läser...
ADHD - NPF

Apropå entreprenörskap och ADHD

Jag var ju tvungen att göra den här testen om vilken slags ingenjör på KTH jag också, eftersom Johnny Scharonne hade gjort den. Och blev Entreprenör. Ja vad annars? Eldsjälen personifierar ADHD i ett nötskal.

Proffsminglare.. hm Ja på sätt och vis. Men det är att underdriva mina bedrifter de gångerna eftersom jag mest tänker på att det är i krogsammanhang, störres seminarium etc. Ett socialt geni skulle jag nog hellre vilja kalla mig eftersom jag för det fösta sällan vill befinna mig på platser med en massa fest, aldrig kommer ihåg vad folk heter eller känner igen deras ansikten eller hör vad de säger om det är för högljutt. Däremot backar jag aldig för att starta och hålla igång folk i en massa lekar, sång etc. Teaterapa ni vet.

Synd bara att jag inte haft intresset att hålla mig till samma område. Jag byter fokus och ämne på dagen och sen håller jag på med det istället. Kan man säga.

🙂
———————————————————————-

Här har Jonas Mosskin haft lite funderingar kring ADHD och entreprenörskap:
Finns det ett samband mellan ADHD och entreprenörer?

———————————————————————-
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Apropå entreprenörskap och ADHD

  1. tröjorna e underbara du är ett geni min vän

    Posted by trollgumman | lördag 12 april 2008, 10:31 f m
  2. Trollgumman har som vanligt rätt och uttrycker med 10 ord det jag skulle veckla in i 100. Så jag bara instämmer och hyllar er båda!!

    Kul att ni är tillbaka – eller har jag inte kollat skogsbloggen nog nitiskt på sistone ??

    Jag ville bara seja HEJ till Tant R – och det jag inte behöver upprepa för det är redan så väl formulerat av TG.

    Tycker ni jag är lite forcerad? Jag ska till kollonilotten på vårpremiär (och det är minsann rekordtidigt för mig. Och efter alla sorgligheter för några år sedan har jag släpat mig ner någon gång i maj – juni, mest av plikt. Då går mina kollonikompisar o vrider sina händer av oro och erbjuder sig att gräva – för jag har sett så ämlig och ynklig ut. Nu lär de bli bra förvånade!!)

    Jag antar att det kommer nån sorts rapport om detta på mammamumriksidan under kvällen (den är förexten oxå vårfixad – fast jag får inte igång widgets… så jag funderar på att byta tillbaka)

    Posted by Mammamumrik | lördag 12 april 2008, 3:38 e m
  3. Vill du vara med på ett kedje-pocketutbyte? Det fungerar så här:

    ”Skicka en LÄST pocketbok till den första personen på listan nedan.
    Gör sedan om listan så här:

    1. Ta bort namnet på listans första plats.
    2. Flytta upp namnet som står på andra plats till första plats.
    3. Skriv ditt eget namn och adress som nummer 2.

    Det ska bara finnas två namn på listan samtidigt. Skicka sedan det här mailet med den nya listan till sex av dina vänner som tycker om att läsa. Om alla skickar en bok kommer du få 36 nya pocketböcker till priset av en.”

    Säg till om dsu vill vara med så skickar jag listan till dig.

    Posted by Martina | lördag 12 april 2008, 9:11 e m
  4. Jag vågade aldrig göra det där testet, såg det. Jag kan inte göra sånt. Då tror jag att jag är sån. Hela livet.

    Posted by Psyk | lördag 12 april 2008, 9:50 e m
  5. Raschan – ska vi köra nån promo på Tischan eller? Kan du inte skicka ut något föredömligt gruppmail så kan vi pasta upp det? Du vet att vi har massa roliga vårdnissar inne på Psykbryt som kommer vilja ha. Fröken Entreprenör.

    Posted by Psyk | lördag 12 april 2008, 9:51 e m
  6. Tack.
    Det här inlägget ska jag skicka till en bästa vän:)

    Posted by ms40plus | lördag 12 april 2008, 10:11 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

