//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt, Damptanterna

T-shirts – Damptanter, ADHD, Psykfall och en slags konsekvens..

Damptanterna”
Lämna företräde – Bokstavstant på stan.
Jag har fått frågan om vad blomkrukan egentligen står för.  Det är mycket lätt.
Det är en symbol för djungelns lag. Eller nåt.
Man kanske kan kasta den på dem som man får damp på? 😉
(Obs: det sista var ett skämt. Man ska helst inte kasta blomkrukor på folk, de kanske vissnar)

Så här ser t-shirtarna för vår damptantsförening för inbördes beundran ut UNGEFÄR i dammodell. Nu har de inte haft tid att trycka något fotoex ännu, men jag tror att så här blir resultatet (trixade lite i photoshop så länge).

Ev blir trycket lite mindre. Jag har ingen koll på exakt storlek på det.
Men den blir säkert cool! Den ska finnas i alla damstorlekar och är lätt figursvängd.
Den ligger på cirka 150 kr inklusive frakt enligt trycktjosan även om jag inte kan lova nåt exakt eftersom det inte är jag som bestämmer det. Det är Payson som gäller eftersom det verkar smidigt. 
Eller vanlig postgång om man får spatt av såna där internetbetalningstjosan.

Nåni, maila mig om intresse finns. (du som inte mailat ännu) Fyll i ämnesraden med  Damptröja.
så kan jag filtrera direkt i mailkorgen.
tantrasch@gmail.com

**** Jo JUST DET
Jag kom på att jag lika gärna kan presentera
några andra tröjtryck som jag åstadkommit.

Å när jag då ändå gjorde…
Psykfall – dödskalle
ADHD – dödskalle

Jamen självklart ! var jag tvungen att designa egna döskallar fattar ni la! Och jag är sååå fyndig.
Om jag får som jag vill kommer döskallarna med text att göras med guldtryck på brun tröja.
Alla tröjor kan man säkert trycka i herr också.


Man kan liksom aldrig veta när man behöver
kontakta sitt lokala Jourhavande psykfall. Eller hur?
Den här ska det in nå blodspår på.
Ev byter jag till SVENSKT ZAJKO

Som man röstar får man lida

Den här texten ligger i tiden, gör den inte?
Det är stulex. (Jag har inte kommit på den texten själv)

Jaha typiskt. Nu är klockan över 100 som vanligt.
Godnatt.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

10 thoughts on “T-shirts – Damptanter, ADHD, Psykfall och en slags konsekvens..

  1. *suckelisuck* Skulle vilja ha en sån tröja(damptröjan alltså) men när skulle jag kunna använda den…?? Tills jag ”kommit ut” *s* har jag ju slarvat bort den.
    Har du någon sistabeställningsdag på en sån här? Naturligtvis kommer jag inte komma ihåg det heller förvisso.

    Nu ska jag prova och göra ett KTH-test! Tester gillar jag nämligen! 🙂

    Posted by SvartFundering | lördag 12 april 2008, 10:40 f m
  2. …om jag skulle åka hem med den till mamma förresten skulle jag samtigit behöva ge henne en psykfall-tröja får då skulle hon ju bryta ihop och aldrig mer prata mer med mig. För hon VET ju minsann att det inte är något fel på mig för DET skulle ju hon ha märkt. Efter en vecka skulle det gå in i skallen på henne att hon nog är den som påverkat min psykiska balans som i sin tur påverkat dom spökiga generna så då skulle hon supa till det, hota med att ta livet av sig(någon variant av dom här problemen har hon med en ”lätt släng” av borderline(naturligtvis har jag diagnostiserat henne och analyserat hennes liv!)och sen säga upp kontakten.
    Sååå förutsägbar.

    Posted by SvartFundering | lördag 12 april 2008, 10:46 f m
  3. Stiligt!
    kan nog intressera mig för en eller annan extra tröja med dom ”nya” trycken också.

    ha de!

    Posted by Witchbitch | lördag 12 april 2008, 1:39 e m
  4. Men visst kommer även vi som ”kommit ut” skrämma slag på och provocera krupp i delar av bekantskapskretsen. Fast det är ju en sak. Jag är så himla benådad att jag har föräldrar som bara reagerarde med:
    Var det inte det vi visste – att vi har ett märkvärdigt och särt barn. Och tänk ändå, lilla gumman vad du har lyckats väl och slitit dig till.

    Så jag inser att det är himla orättvist sånt där.

    Jag vill nog gärna ha en sån där ”som man röstar får man lida” Kunde man inte trycka den på mörkrött??

    Och sen är det de underbara dödskallarna. Jag är ju inte så värst hårdrockig. Kan du inte göra en med lite skrivstil och en och annan rosenknopp eller viol till knotorna – för oss eller punktema. För oss mer traditionella DAMP-tanter (tror att det där hårdrockstemat för mig lite står för att man måste vara en bråkig grab för att få ha ADHD, inte en rekorderligt Tant Strul)

    men egentligen är jag ju hemsk o petig som vill styla om dina underbara tröjor. men man kommer ju på så mycket, du vet

    Posted by Mammamumrik | lördag 12 april 2008, 8:22 e m
  5. Jag lånar din adhd-tröjebild lite och gör lite smygreklam. Hoppas det är okej. Säg till annars så tar jag bort den. Kram!

    Posted by Immanuel Brändemo | måndag 26 januari 2009, 10:29 f m
  6. Det är helt ok!

    Posted by Tant Rasch | måndag 26 januari 2009, 11:41 f m
  7. Hej där.

    jag önskar en tröja, jag fattar inte hur jag kan beställa en. mvh cajsa

    Posted by cajsa | onsdag 25 februari 2009, 4:08 e m
  8. Hej!

    Jag vill köpa en ADHD tröja! Sååå cool!!! maila gärna för inbetalningsinfo!

    Posted by Johanna | torsdag 15 oktober 2009, 4:34 e m
  9. Åh psykfall t-shirten va ju som gjord för mig.

    Posted by Linda | torsdag 19 november 2009, 7:00 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: ADHD väcker anstöt « trollhare - måndag 26 januari 2009

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

