//
du läser...
Allmänt

Ryggskott

Jag åkte på ryggskott i förrgår och det hänger med fortfarande. Ungarna är hos faderskapet veckan ut så där har man ingen hjälp.

Orsaken var att jag bar en massa tunga grejer, kröp omkring golven, klev upp och ned på stolar, lyfte datorer hit och dit. Jo just det, jag har ominstallerat 4 stycken burkar och installerat en massa roliga program som tex OpenOffice som även finns på svenska. WinOfficepaket gör för många underliga grejer på min gamla burk  vilken jag ska ha som extralager men också till ”mamma jag måste bara kolla bilddagboken mamma och det går fort, laptopen är hos pappa”-dator. I alla fall, den gamla burken hittar jag inte licensen till. Men den FINNS nånstans. Jag blir galen av deras kollande efter om jag har ett ”lagligt” ex XP. Det ÄR lagligt, men inte reggat. De skickat på mig det här jäckla popupviruset regfixit. Typ. Nåni, jag har ordnat det där nu.

Tillbaka till mitt ryggskott. Jag gjorde allt det där ovan och på det skottade jag snö, sopade singel och skurade balkongen och möblerna i helgen och det räckte för att ryggen skulle kajkiloppa dagen efter. Konstigt sånt där. Varför får man sällan sådant som ryggskott när man håller på? Det är alltid efteråt när man råkar böja sig lite snett eller någota annat som man inte alls borde reagera på. 

Det är inte värsta sortens ryggskott (jag har haft såna också) och jag tål rätt mycket innan jag är tvungen att lägga mig och döööö (jag är en mamma 😉 ) men det är tillräckligt för att det ska va tungt att gå på hundpromenad – och plocka upp bajs kan jag glömma. Jag kommer inte upp om jag böjer mig ned. Jag har fått stappla omkring på mysterius ways..

Dammsuga upp allt katthår är otänkbart, jag får vänta någon dag till men idag fick jag i alla fall upp disken ur maskinen till skåpen och kunde stoppa in den smutsiga disken som stått och växt till sig sen i söndagskväll för jag orkade inte ta undan den då…

ps. Min mobiltelefon har gått sönder. Maud, om du ser det här.. jag måste ha min gamla Siemens tbx, jag har för mig att Palinokortet funkade i den.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Ryggskott

  1. Jamen…. käraste Tant, kan du inte be grannen knäcka ryggen på dig? Det är är väldigt energigivande om man gillar vredeskickar.

    Har själv fått ryggproblem efter helgens vårfixande i trädgården.

    Ps. Jag fick ett Parlinokort i posten i dag. De erbjuder en gratis telefon om man laddar den med 299 kr. En Nokia 1280. Men jag tror inte jag ska använda kortet eller erbjudandet. Kanske något för Tant? Fast jag vat ju inte hur man gör med registreringen och om telefonen bara funkar för mitt nummer D.s

    Posted by Frk F | onsdag 23 april 2008, 1:08 e m
  2. Frk F : Jag älskar dig! puss puss puss
    Men det löste sig så länge.
    De tänker byta ut min Handi mot en Handifon här framöver, tar ett tag för man måste ansöka) så det blir inte att köpa en ny mobbe före dess även fast den är billig.

    Maud min: Jag älskar så klart dig också! puss puss puss

    Till den som vill veta. En liten liten stund efter att jag skrev det här inlägget ringde min väninna Maud förfärat upp mig och trodde att jag inte heller hade något fast abbonemang eftersom jag hälsade till henne i bloggen 🙂 Snacka om genomslagskraft. hahahahahahaha (jag hade inte iddats ringa bara, vi ringer varann tusen gånger om dagen ibland.. fast det här verkar ju fungera lika bra)

    nåni, i varje fall kom Mauddan förbi med mobben (som hon inte använder längre hur som helst)och nu har jag telefonen igång igen. Parlinokortet bara ääälskar att bo i en telefon som inte är operatörslåst eller vad den tydligen är (trots att den har funkat utmärkt i den telefonen ett helt år???).
    Får nog skaffa ett sånt där headset till den här mobilen thou.
    Finns det såna till en gammal siemens C55? Det kanske är en utgången modell?

    Och i morrn är det torsdag hörninini som står på min prenumerantlista. Det ska väl bli spännande!
    😉

    Posted by Tant Rasch | onsdag 23 april 2008, 5:49 e m
  3. Nu ser det bättre ut med Tant Rasch´s gång…
    Kan ha varit min ”mirakel” kräm som gjorde susen 🙂
    Men hon måste lära sig att inte städa så att hela gården blir överfylld med skräp. Hon får ta det lite lugnare och komma ihåg att böja på knäna!! Annars blir det så här, och vad händer om JAG är borta just då???
    När den ”riktiga” vårstädningen med pynt och blommor sätter igång då jäklar ska jag vakta henne…

    Posted by Grannen | lördag 26 april 2008, 10:16 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

