//
du läser...
Allmänt

Government of Sweden – welthy wannabe-packleaders?

Ibland blir jag så fruktansvärt less på regeringar. En del verkar tro mer än alla andra tillsammans, att de är guds gåva till folket och snackar en massa gullegull och får det att låta så himla bra alltihopa.

– Ni och vi folket, viskar de insmickrande medan de biter oss i nacken och slickar oss i örat. Ni och vi ska få det underbart tillsammans. Säg bara ja lilla folket, säg bara ja till oss så ska ni få aaaaaallt ni drömmer om.

Såna regeringar vill då inte jag ha med att göra om det så vore den sista regeringen på JORDEN. Regeringar av det slaget vill bara en sak, det vet ju varenda folk som är någorlunda odesperat. Såna regeringar vill bara ta en som gisslan genom att hamra ned allt eventuellt motstånd i strimlor och när de slutligen lyckats med det pga all förvirring de lyckas skapa under vägen -sviker de en för första bästa folk som de sedan sitter och beklagar sig till för att få tröst över hur otacksamma vi – det gamla folket var, som inte förstod dem och bara vill åt deras pengar.
(…Nog för att de hade råd *blink blink till nya lilla foket som inte får tro att de är snåla och sticker i förtid* )

Den här regeringen vi dras med nu är en sån där regering. Och trots att jag här uppe i norr artigt sa till, när den kom dragandes från Stureplan med sina tragiska försök till ömhetsbetygelser, (en del hade till och med satt upp håret i en tofs för att matcha sin glassiga slips) att den verkligen inte var något för mig även om den har fått för sig det.  Och nu blir jag inte av med den!

Jag har sagt ifrån med hela handen – NEJ!, försvinn, visa dig inte mer, stick och brinn och mer i den stilen. Men icke, ICKE att den fattar. Den ser till att befinna sig i mitt synfält mest hela tiden, poserar i inövade Jesuspositioner och vill visa mig hur muskulöst läcker och åtråvärd den är ur alla tänkbara vinklar. Ja herreminje. Man skulle ju kunna tro att de pumpat upp sig på anabola.

De som inte har insyn i det för mig påtvingande förhållandet kanske frågar sig varför folk stannar kvar i så sopiga relationer? MEN HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ?! Jag kan ju knappast göra slut med en som jag inte är ihop med, eller hur! Jag funderar på att begära besöksförbud, men det vet man ju hur det blir med det, såna här regeringar skiter fullständigt fan i när gränsen är nådd för folk vilka den här regeringen tydligen anser att de äger. Men helst inte vill deklarera för.

*********************************************
Byter ämne men ändå inte..
Visste ni att:

Regeringen föreslår att kontrolluppgiften i deklarationen för tillgångar och skulder ska slopas Det berättade Riksdags & Departementets webbtidning igår (ja detta är GAMLA nyheter..).
Regeringen avskaffade förmögenhetsskatten 2007 och i samband med det meddelade man att även kontrolluppgifterna skulle avskaffas.

Undrar varför? Allting annat ska ju kontrolleras till förbannelse.
Det är så jäkla genomskinligt att man undrar ifall vi inte borde döpa om alliansfanskapsregeringen till Glasblåsarna även om de inte skulle begripa det sorgliga med den liknelsen ur min synvinkel.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Government of Sweden – welthy wannabe-packleaders?

  1. Besöksförbud är bra, utvisning fungerar också bra. Låta dem sitta på bänken och känna skammen över hur de gjort bort sitt lag. De kommer snart nog en domare och visslar i pipan. Visar stora varningskortet och vips är de bortplockade från både matchen och laget.
    Det gäller att ha tålamod förstås. En dag….då!

    Posted by Frk F | fredag 25 april 2008, 10:58 f m
  2. Det är fler som borde skämmas tycker jag.

    Att använda sin valröst för att rösta BORT för att visa sitt missnöje är inte något bra alternativ tycker då jag (och väldigt många med mig här i norr)
    Och efter förra valet då b-alliansen gick och vann på de premisserna, märker vi då sannerligen vad ”SOM MAN RÖSTAR FÅR MAN LIDA” innebär i praktiken.

    😉

    Posted by Tant Rasch | fredag 25 april 2008, 11:39 f m
  3. Ja, och som andra röstar får vi också lida……
    Herregud, har inte dessa år gått än, dom hinner ju för tusan lägga ner HELA Norrland innan nästa val.

    Posted by Grannen | lördag 26 april 2008, 10:24 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

