//
du läser...
Allmänt

Vita katthår ingenting för Kintza’s katteri

rosita rasch

Kan ni ens föreställa er hur många vita katthår det kan rymmas i en lägenhet?  Om man har TVÅ stycken som vill till att fälla vinterpälsen?

Jag tänker inte räkna dem, men jag tänker försöka att fånga en del av dem idag. Alldeles strax.

Här till vänster har Rosita fått för sig att hon ska låta datormusen döden dö. Raptor ligger förmodligen ute i en smutsig sandhög vid bygget här borta och rullar sig innan han kommer in och lägger sig i (plysch)soffan och gnuggar av sig det.. Min dp Roofer den Röde släpper inte särskilt mycket alls men Remo den svarte Rackarn (min daghund), tuggar på katterna så mycket det bara går när han kommer åt och ser därför ut som att han nyss har tuggat i sig en katt för det mesta

När jag då ändå funderar över katthår så kan det vara värt besväret att kika in till
*nu kommer det vän-reklam* 
min väninna Ingers Devon Rex-katteri  S’Kintza’s.
Ifall nån undrar så har ingen som jag gjort REKLAM för här på bloggen bett om det eller ens förväntat sig det.

puffInger är en sån där tant som pysslar och knåpar ihop grejer som man kan beställa när hon e ute på utställning. Typ. Det finns mer om det på hemsidan.

Här till höger finns en av hennes såna här Puffar som är helt fantastiskt mysiga. Min lilla dvärgpinscher ryms i en sånm men den är tänkt för katter så klart.
Idag när jag kollade in hennes hemsida så hittade jag lite mer kul hon har gjort. Jag blev väldigt förtjust i hennes nummerlappshållare för utställning. Nu ställer jag inte ut mina huskatter men jag tycker det är kul med hundutställning, ska nog gå nån enstaka med Roofer i sommar bara för socialträningens skull.

Han skulle nog gå rätt bra ifall det inte vore för att han inte gillar bordet. Jag får öva på det, då har man nåt att träna TILL och det känns mer motiverande. Jag brukar klicka in kommandon. Och det går en del torkad korv och skinka.

inger och myVad jag fattar så fäller inte Devon Rex särskilt mycket hår. De har inte särskilt mycket helt enkelt. 😉

Därför har Inger inte nog mycket hår att ta hand om (gammal hårfrisörska som hon är) Av den anledningen, det är jag säker på, har hon och familjen skaffat sig hårbollar som trillar av My nu i hårfällartider, att dammsuga upp där hemma.

Och om inte det får hennes hårintresse att falna tar hon till fåren som hon och hennes man tjoar på med. Bääää


S*Kintza’s Black Lady

De 3 bilderna ovan är snodda direkt från Ingers hemsida

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Vita katthår ingenting för Kintza’s katteri

  1. Ja, vad skall man säga när det gäller hår hemma…
    Ingenting, ingen ide överhuvudtaget…
    Det är bara att bita ihop och inte andas med munnen allt för öppen. Hemma hos mig går det i guldbrun-beige aktig färg, kan ha inslag av lite grå-svart men inte så mycket…
    Måntro om klädvårdsrullar är avdragsgillt, kan väl gå under ”hushållsnära tjänster” tycker jag…
    Få se…1 per vecka blir ju 52 per år, ca 14:- st(Claes Ohlsson för dom är bäst) det blir alltså 728:- bara det!!
    Plus tiden det tar att ”rulla” också…den måste man väl räkna in, tycker jag. Nej, jag får fortsätta räkna på det här, vad kan man ha för timpenning på att ”rulla”av kläder och möbler??

    Posted by Grannen | söndag 27 april 2008, 10:29 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

