//
du läser...
Allmänt

Grannen blev först med surströmmingspremiären.

surströmming

Idag kom Grannen förbi med ett par surströmmingsklämmor. Jag smällde i mig bägge klämmorna i ett nafs.
Hundarna har fortfarande inte förlåtit mig. De var helt säkra på att stanken som fyllde köket berodde på att det vankades gott till dem. Men inte det. Ni skulle ha sett minerna på de staaaaackars tiggarna. Men jäst fisk ska inte hundar äta. Surströmming är alldeles för salt för dem hur som helst.

Nu sitter jag här och småpruttar sur fisk och rapar lök i godan ro och tänker snälla saker om Grannen som antagligen gör detsamma där hemma hos sig. Tänker snällt om sig, pruttar och rapar menar jag 🙂

Nu kommer förresten dottern hem med sin älskade boyfriend som bor i hennes mobil vilken sitter kärlekstramsklistrad vid hennes öra från morgonen till sena kvällen sju dagar i veckan.

– Vad är det som luktar så äckligt?

– Surströmming, jag fick en klämma av Grannen och …

*avsnoppande tonåring förvinner in i kärleksriket innan jag hinner berätta klart*

– hi hi hi äter du surströmming? (—) Näe, ja veeeet, det stinker rutten groda hihihi blablabla… hihihi..

*tonåring försvinner in i sitt rum..*

 

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Grannen blev först med surströmmingspremiären.

  1. Ja se dessa barn OCH sambos, min egen då….
    -Vad är det du kokar????(han låg i soffan då…)
    – Öppnade just en burk surströmming, svarade jag glatt!
    – Men, NUU??? Han kom in från vardagsrummet med ansiktet gömt i tröjan…
    Fia var däremot mycket förväntansfull, hon har näsa för delikatesser!! Men, det blev bara potatis för hennes del….
    Tycker det är en utmärkt tid just idag att äta det, så det så!
    När vi ”flyttat” ut för i sommar då jäklar kan vi förpesta området varje vecka om vi vill, eller hur??

    Posted by Grannen | måndag 28 april 2008, 5:49 e m
  2. Alltså…Jag vann väl kan man säga….

    Posted by Grannen | måndag 28 april 2008, 5:50 e m
  3. Hahaha… Fantastiskt. Då vet du vad du ska göra om du vill ha en hemmakväll förstår jag. 🙂

    Posted by Psyk | måndag 28 april 2008, 10:49 e m
  4. Jasså minsann TJUVSTART på suring redan…
    Meeen det är ju inte premiär förräns i augusti juuu.

    Självklart så får man ju öppna fjolårets härligt överjästa burk – de där som jag inte skulle våga ha hemma i lägenheten pga explosinsrisk… 😉

    Fan nu blev ju även jag sugen på å rapa suring å lök!

    Ha det gottis!

    Posted by bounty66 | tisdag 29 april 2008, 2:18 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

