//
du läser...
Allmänt, Damptanterna

Bokstavstanten är ett föredömligt, eller vad det heter, exemplar.

damptanterna
Nu äre så här asså..
Damptanterna rör på sig från och med idag.
Från norr till söder, öst till väst. Nu vet ni det.
***
Jag tror att de flesta har sina egna tankar kring den här symbolen/bilden men så här tänkte jag när jag provade att lägga ihop flera stycken idéer som finns sedan tidigare, var för sig. Det är förresten en grej som jag tagit till mig av Fredrik Häréns sätt att tänka – att se vad som skulle kunna hända ifall man sätter ihop flera idéer, som redan finns.

Bokstavstant på stan. Föräldrar på stan, de finns på stan om kvällar och nätter  för sina och andras ungdomar. En bokstavstant däremot, hon finns för alla. Även för föräldrar på stan. Men mest för sig själv förstås 😉 Och helt klart törs hon vara sig själv också. En bokstavstant har något slags NPF. (Eller så kanske hon är en författare med ett sabla humör?)

Bokstavbarn, det vet visst alla vad de tror att det betyder. Men det låter som att det tar slut där, gör det inte? Men det gör det alltså inte. Det finns bokstavsgubbar, bokstavspappor och en och annan bokstavsmormor där ute också.

Trafikskylten
Lämna företräde innebär för mig att vi damptanter inte ser oss för särskilt noga alla gånger, impulsivt kommer vi på att vi ska framåt NU . Andra gör klokast i att lämna företräde såna gånger, men skylten betyder också att vi själva lämnar företräde om det finns tydliga signaler/regler – som vi förstår oss på.

Jurrasic Park-temat
 
Skräcködlan – Visst är det likt? Precis så här ser såklart alla damptanter ut. Och vi gillar det!

DAMPTANTERNA – Står enbart för humöret enligt mig, och har alltså inte något att göra med en damp-diagnos utan ordet kommer sig från uttrycket DAMP som i första hand barn och ungdomar numera använder som en förklaring till lynneskast eller explosivt humör istället för ett skällsord. Men också ett slags svartvitt obstinat tänk. Att det blerv tanter i pluralis innebär att vi är många.. För det vet vi för vi umgås helst med likasinnade. (Och såna som står ut med oss hehe)

Blomman som har fått byta plats med djungeln, är mjuk och står för den kvinnliga vårdande aspekten. *hör ni den ljuva musiken i bakgrunden?* Damptanter värnar om livet nämligen.
Jajamensan. 
Det lät väl bra va?

…Men sanningen är den att blomman döljer skickligt närvaron av BLOMKRUKAN, vilken finns nära till hands för att drämma till idioter med.

Ja, det var nog allt.
😎

———————————————————————–
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Bokstavstanten är ett föredömligt, eller vad det heter, exemplar.

  1. Jag tycker så mycket om hela tankemosaiken – men allra mest av allt tycker jag om blomkrukan såklart. Den behövs ju ibland. Åtminstone att få drämma i backen, om man nu är en pacifistisk tyrannosaurus – som jag.

    Posted by Mammamumrik | fredag 2 maj 2008, 11:31 e m
  2. Ser såååå fram emot att brösta upp mig i damptischan, du anar inte…eller jo, det gör du förstås

    🙂

    Nu ska jag prova lägga in loggan i bloggan igen. Fattar inte vad jag gör för fel, har försökt flertal gånger. funkar ej.

    Jag har ju också wp. Jag tog htmlkoden du lagt ut ett inlägg och klistrade in den i en textwidget, sparade och inte fan blev det nån logga på sidan.

    Har du en susning om vad det kan vara?

    kramen!

    Posted by WitchBitch | lördag 3 maj 2008, 8:25 f m
  3. Mammamumrik: Alla sätt är bra. Ibland kan ett skrämskott vara effektivare än ett varningskast på fontanellen med en tung välriktad blomkruka . 😉

    Witchbitch: Japp, det har jag. En aning om varför alltså. Jag har bara glömt att ändra det.
    Jo, jag hade glömt skriva in hartassarna ”” innanför bildadressen.
    Jag lägger in ett annat exempel med en bild nu, uppe under fliken Damptanterna.
    Enklast är faktiskt att ladda ned bilden och upp till sitt eget galleri för man vet ju aldrig med mig. Som nu tex kastade jag bort de gamla giffarna för jag måste göra om dem och minns inte vilka jag hade lagt där från början…

    De svarta bokstäverna (i bokstavstant på nätet, har en vit kant för jag sparade en gif mot en vit bakgrund..tänkte inte längre) Nåni, jag gör om dem istället mot svart nu direkt så får man då välja själv vilken man vill ha för som det ser ut nu ser det för jääävligt ut.

    Posted by Tant Rasch | lördag 3 maj 2008, 3:01 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

