//
du läser...
Allmänt

VAD är en Echinacea?

I am an
Echinacea

What Flower
Are You?

You are a health conscious person, both your health and the health of others. You know all about the health benefits and dangers of the world around you.

Jag lade ned hela min själ  i att ta reda på vilken blomma jag är efter att Witchbitch lurade iväg mig till testen från sin blogg (hon är en Petunia för övrigt) men när jag fick svaret vilken blomma jag är så fattar jag ingenting av det där, en Echinacea? Vad är det? Jag googlade och fick veta att jag är oerhört bra att ha mot förkylningar.

Echinacea är förkylningsörten som både kan förkorta och lindra snuvan. Men det är ingen idé att ta den i förebyggande syfte.  

Om ni inte tror mig, kan ni läsa den rena rama sanningen om mig här >>>  

Ja herreminje. Jag MÅSTE sluta ta reda på såna här saker om mig. 78 % bokmal, 70% elak och 100% hälsomedveten Echinacea. Kan det bli värre nu?

Personligen anser jag att den där blomman ser förfärligt ambivalent ut till råga på allt. Tycker ni inte? Är det inte väl mycket ”Älskar, älskar inte, älskar, älskar inte..” över den?

erhinacea

Nåt som också är bra med mig enligt tidningen HÄLSA är detta:

 I de studier som hittills gjorts är det framför allt delar ovan jord som visat effekt.

[…]

Några studier visar att echinacea också kan göra att sår läker snabbare, till exempel vid läppherpes.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

7 thoughts on “VAD är en Echinacea?

  1. Du är go du!

    *skrattar riktigt gott*

    Posted by WitchBitch | lördag 3 maj 2008, 8:20 f m
  2. Vad bra att du bor så nära om man nu blir förkyld igen!!
    Var ju tvungen att göra testet själv, så jag kan nu meddela dig att du bor bredvid en Solros!! Det är nåt helt fantastiskt enligt testet, så var tacksam…:-)

    Posted by Grannen | lördag 3 maj 2008, 10:50 f m
  3. Så KLART du är en solros! Googlade för säkerhets skull. Du behöver om plats och kan bli 3 meter lång med en 30 cm bred hatt om somrarrna.
    Här står också att du är användbar mot ett staket el dyl. som man vill dölja. Om man har ett anskrämligt sådant antar jag. Eller för att slippa insyn från DIN granne?

    Nää – Gör inte så mot mig. Jag har precis lyckats räkna hur många gånger per dygn ni öppnar och stänger dörren. 463 gånger om dagen i snitt.

    Du har väl sparat bilden och texten till den?

    Posted by Tant Rasch | lördag 3 maj 2008, 11:00 f m
  4. Hahaha! Det här var det bästa på länge förutom Damptant. Underbar betraktelse. Jag blev en lilja. Helt enkelt underbart.

    Posted by Psyk | lördag 3 maj 2008, 1:02 e m
  5. Det där med 3m tvivlar jag på för min del, är väl nån dvärg-variant skulle jag tro… Hatt??Ja, varför inte man är ju 40+ iallafall…På tal om dörren så står den mest på vid gavel nu i sommarvärmen, men någon passerar med sannolikhet ut och in 463 gånger, garanterat!!
    Undrar jus om jag skall gå och sätta mig vid staketet en stund…måste ju vänja mig lite….

    Posted by Grannen | lördag 3 maj 2008, 5:10 e m
  6. Jag har gjort det tidigare men minns inte vad jag blev, hrm, kanske något med glömska???
    Får göra om det!
    Kram

    Posted by Syster Yster | torsdag 15 maj 2008, 9:26 f m
  7. Också känd som Röd Solhatt på svenska! Jag brukar jämt köpa Echinacea när jag börjar känna mig lite förkyld. Man skjuter upp förkylningen tills man slutar ta dem då. Har man tur bryter den aldrig ut 😀 Köp de små geletrianglarna på apoteket. Lite dyra (en förpackning med 40 tabletter för 131 kr) men de gör underverk!

    Posted by Johnny Scharonne | tisdag 20 maj 2008, 2:01 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

