//
du läser...
Allmänt

Prao hela veckan som sjukskrivare@secondopinion.fk

Kära dagbok.

Jag har något otroligt spännande att berätta. I morse började jag på min nya PRAO-plats som Ställföreträdande sjukskrivare @secondopinion på försäkringskassan här i stan. Fint ska det va!
Jag ska vara här veckan ut. Det ska bli jätteroligt.

De flesta praoelever får ju inte göra särskilt mycket på sina platser, slyröjning undantaget, men jag kommer att få göra ALLT. Själv.

Tydligen är det en ny regel på försäkringskassan, att låta praoeleverna ta det slutgiltiga beslutet för den enskilde. Personalen har inte ork med det här jobbet, vad jag fattar, eftersom de måste hålla sig friska. På FK är det extra förbjudet att bli sjuk eller att inte orka med sitt jobb. Man får inte gå från sitt skrivbord heller, förrän nån avlöser en. De har plomberat toaletterna och lagt ned fikat och lunchen på grund av det. Och det är därför jag har fått den här möjligheten till att avlasta dem. Jag är så tacksam. Det kan ju ge mig en fot in på FK gubevars!

Jag visste om det här med fikat och det, så jag har tagit med mig en termos och en potta.
Då ska vi se..

Hm. En taxichaufför från Boden har tydligen fått en skallskada efter ett rått överfall och har fått svåra psykiska problem, kan inte sova och gör därför omdömeslösa vansinneskörningar.

Jaha. Det tycker tydligen hans läkare är nåt att bli sjukskriven för. Jamen HERREGUD! Om den där taxichauffören skulle ägna sin tid åt att köra taxi istället för att överfalla en massa råttor i tid och otid hade han kunnat sova hur gott som helst. Näe, det är samvetets röst. Det fattar ju varenda en som har nåt emellan öronen. Och har han ett samvete är han frisk som en nötkärna. Nästa.

Å kolla här då,  det är är ju inte riktigt riktigt! Ha ha ha. (Det är ju nästan så att jag blir deprimerad och därför kan få gå hemma och mysa på i 6 hela månader, göra vad jag vill och baaara ha det bra)
Här är en som menar att lite lunginflammation ska vara orsaken till att få gå hemma och pollimasa, rensa i rabatterna och baaara ha det bra. Ovh vadå KOL med bara 30 % syre och svår pollenallegi? Varenda en har tydligen såna där bokstavsåkommor. Hon är frisk. Nästa.

*häller upp lite termoskaffe i min fina mugg*

Ja det går ju lätt det här. Jag fattar inte varför personalen på den här försäkringskassan inte hinner med sånt här. Det är ju bara att stämpla på. Jag tar en bunt och sätter igång direkt, det är ju ändå samma trams och ojande på varenda papper.

å nej shit förresten!
jag har glömt ta med mig papper ifall det blir pottbestyr…

 

 

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

9 thoughts on “Prao hela veckan som sjukskrivare@secondopinion.fk

  1. Haha, underbar bild jag fick i huvet. ”Gå hemma och mysa som deprimerad i 6 månader”. Jodå, det har jag gjort. Jag kan hälsa att jag körde i 180km/h på motorvägarna. Näej, det var ingen bra idé.

    Posted by Psyk | onsdag 7 maj 2008, 7:25 e m
  2. Haha, underbar bild jag fick i huvet. ”Gå hemma och mysa som deprimerad i 6 månader”. Jodå, det har jag gjort. Jag kan hälsa att jag körde i 180km/h på motorvägarna. Näej, det var ingen bra idé.

    Posted by Psyk | onsdag 7 maj 2008, 7:27 e m
  3. vilket spännande praojobb 😉
    Säger som du, hur svårt kan det va och hur lång tid tar det o stämpla papper…

    men du, du kan ju ta taxichaufförens handlingar som dasspapper om du behöver… ja menar han ska ju inte va hemma o lata sig och må gott mer ändå 🙂

    Det bästa är att du slipper träffa och prata med alla du bedömmer friska… det skulle ju va otroligt jobbigt, och hur svårt är det att göra den bedömningen egentligen, det är ju bara o läsa innantill.
    Inte sjutton behöver man prata med personerna heller.. nähedå…

    jobba på nu, sverige behöver pengar, det går inte an o ha massa folk som ligger hemma o pillar sig i naveln o käkar praliner…
    GENAST ut på jobb me dom 😉

    Posted by majsan67 | torsdag 8 maj 2008, 7:06 f m
  4. Åh! Du är sååå bra! Hahahha!

    Kram Ella

    Posted by Ella | torsdag 8 maj 2008, 11:04 f m
  5. Jasså minsann!
    Är det du som som sitter och tar alla dom där besluten?
    😀

    Väldigt roligt och träffsäkert inlägg!

    Tischan är jättefin förresten och nu ska jag prova att lägga in bilden på den på en sida istället för i menyn.

    Posted by WitchBitch | fredag 9 maj 2008, 5:25 f m
  6. Hur går det med de där filmerna du lånade av mig, har du sett klart dem än?

    Posted by Martina | fredag 9 maj 2008, 6:10 e m
  7. Kära dotra mi, ja det har jag 🙂
    Inte May, den tordes jag inte se när det kom till kritan.

    Posted by Tant Rasch | lördag 10 maj 2008, 12:34 e m
  8. Ja, vilken kanonvecka du har haft! *blir avis*…
    Själv skall jag nästa vecka vara på AF och i första hand skicka ut Jobb-anvisningar! Man får visst bonus när man uppnår ett visst antal, kanon!!
    Och det bästa av allt, de behöver inte längre ”matcha” de sökandes meriter! Som en jag känner till, har hänt på rikt, hon skulle inom 3 dagar söka jobbet som flygplats chef i Kiruna. Hon är snart redo för pension, och söker jobb inom friskvård i första hand….Visst är det bra!!
    Hon skulle få 12 duktiga medarbetare, så hur svårt skulle det va….Ja, vad säger man??

    Posted by Grannen | söndag 11 maj 2008, 11:15 f m
  9. Tack för ett uppvaknande. Jag förstår nu precis hur det sak gå till. Hoppas du hittade papper 🙂
    Kram

    Posted by Syster Yster | måndag 12 maj 2008, 3:50 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

