//
du läser...
Hund & katt

Näe, inte överbeskyddar jag min hund inte.

Tar lite ledigt från bloggandet, bloggläsandet och diverse nyttigheter jag gör på burken, för jag har en del å göra. Tvätta och flytta skafferiet till exempel.
I morrn åker jag nämligen till Stockholm igen. Jag (och 5 andra landet runt) ingår i ett slags studiematerial som ABF gör i samarbete med Attention. Det som är extra kul är att jag ska bosätta mig hos mammamumrik! Tänk va? Vilka billiga semestrar vi skulle få allihopa om vi for och bodde hos varandra, alla damptanter hahahahaha

(huvva – vik hädan hemska tanke! 

Den här gången ska jag undvika taxitrafiken helt och hållet och försöka hålla mig till flygbussar och pendeltåg. Hade jag kunnat hade jag tagit med mig Roofer, min lille dvärgpinscherherre men det går inte, så jag lämnar honom och min daghund – Roofers ”bror” Remo till Grannen till jag kommer hem. Natten tillbringar lillroffe med Remo hos Remos husse och det blir bra det också. 
Och oroa er inte, huset blir inte tomt ändå – här springer folk och fä dygnet runt som vanligt. Tonåringarna och  katterna springer ut och in mest hela tiden och särskilt Raptor, kvarterets Pavarotti, är hopplös på det där..

Usch vad det är jobbigt att lämna ifrån sig lillgubben fast det bara är en kort stund. Jag kanske är fånig, men man måste kanske va mamma, jag menar ägare.. *rodnar*  till världens sötaste, gosigaste och underbaraste lilla jycke, för att förstå hur jag menar.. 

Jag funderar på om jag inte skulle ta och hänga på Grannen ett babyalarm och en webkamera så kunde jag KONTROLLERA vad som sker när Roofer är där!

———————————————
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

5 thoughts on “Näe, inte överbeskyddar jag min hund inte.

  1. Aj då kan du inte ta med honom i en liten väska då ?? 😉 Min dotter har en sötnos som tyvärr börjar bli lite borskämd. Det är svårt att ”uppfostra” en liten enormt gullig hund. Ska lägga ut en ny bild på damen idag!
    Kram

    Posted by Syster Yster | onsdag 14 maj 2008, 8:19 f m
  2. Webkamera???? Skall jag fästa den på huvudet, eller??
    Du skall se att det går galant det här, skall inte skämma bort dom alls…….
    Du, det där med ”gratis” uppehälle är ju en fantastisk idé!
    Tänk om det trillar in ett gäng ”tanter” hos dig, då är det ju tur att JAG bor så nära..tänker bara om ni alla får för er att åka buss eller ta en promenad, då kan jag snabbt rycka ut och styra upp lite!
    Nej nu ringde du just, och kommer över med grabbarna..
    Hoppas ni får det trevligt, Anna och du!
    Hälsa så mycket, och glöm inte att avlägga rapport då då….

    Posted by Grannen | onsdag 14 maj 2008, 9:35 f m
  3. men va spännande 😉 jag väntar med stooor spänning på rapporter. Jag tror jag får gå ut i tidningen o varna för damptanter på intågande, kan ju bli livsafarligt 🙂

    Tack tack tack för tröjorna, dom är heeelt ljuvligt underbara 😉
    Vet du, jag kände mig riktigt riktigt stolt när jag provade en 😉
    Jag är en stolt damptant..

    Må så gott i storstan 😉 o hälsa mumrikan

    Posted by majsan67 | onsdag 14 maj 2008, 11:48 f m
  4. Usch ja, det är värre med hundarna än med barna. OK då, dom är 35 eller mer, men, än sen då?

    Posted by Gubben | lördag 17 maj 2008, 3:20 e m
  5. Man får ta ledigt, ok Tant Rasch? Jag fattar och du är kärt inbäddad i mitt RSS-flöde och i min länklista. Kram

    Posted by Psyk | fredag 23 maj 2008, 8:31 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

