//
du läser...
Allmänt

Ett senilt spöke – jajamensan, för så kan det bli

hallontårta
Varsågod, ta en tårtbit!

Ja må jag leva
ja må jag leva
Ja må jag leva uti hundrade ååår

å när jag har levat
och när jag har levat
och när jag har levat uti hundrade ååår

Ja ska jag somna
ja då ska jag somna
å vänta på ljuset som till himmelen gååår 

…å sen ska jag spöka
ja sen ska jag spöka
– tror fan jag int` hitta (ljuset), för jag har blitt seniiiiiil

Å NU kan ni gratulera mig för idag, den 20 maj, fyller jag år. 🙂

(Om nu någon anser att jag borde sitta och vänta på att bli ihågkommen och firad på min 47-årsdag av alla er besökare så tar denne någon inte hänsyn till att en stort antal damptanter (bara som ett exempel) alltid bör få veta sånt här i långt i förskott, kort i förskott, samma dag och eventuellt dagarna därpå samt att alla eventuella gratulationer bör räcka de följande 10 åren vid händelse av glömska)

—————————————————————–
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

12 thoughts on “Ett senilt spöke – jajamensan, för så kan det bli

  1. Grattis grattis! 😀 Ha en dampig födelsedag!

    Posted by Johnny Scharonne | tisdag 20 maj 2008, 1:56 e m
  2. Grattis lilla spöke!!

    Posted by Grannen | tisdag 20 maj 2008, 4:30 e m
  3. Grattis till tant! Ja, må du leva ett uti hundra år!

    Posted by Frk F | tisdag 20 maj 2008, 4:47 e m
  4. Ja ha joho. Och inga versaler ville hon. Hur ska ett rekorderligt överjag reda sig då – har hon tänkt på det kanske?? Kan hon vara så vänlig att utveckla det ?!? Nå nå nå!!! Hon har ju ingen fetstil i kommentarsfunktionen. Hmpf. Upprörande!!!!!

    Men i alla fall. Hon fyller år. Mumrikan är som hon själv räknat ut inte att räkna med för sånt. Hon är rätt blek den lilla männislan. Gnäller om att det är kallt, vill bara sova, jobbar illermycket, har en den ena en den andre boende här (men det vet hon ju tanten). Dessutom är hon allergisk mot karlar nu igen. Lätt rödögd och snorig och dyster och låser in sig på wc.

    Inser att kombinationen en den ena en den andra och karlallergi kan verka nedsudlande för Mumrikans namn och rykte. Men nu var det inte alls så. Tant är ju ingen karl. Och den andre som bidde här är inte karl på det allergiframkallande sättet för Mumrikan.

    Men jag skulle alltså tacka som fågar, men nej tack! Tårta villjag inte ha. Men gärna lite lösa hallon om det går för sig. / blir lagom. Jag är inte stor i maten

    Men grattis grattis op sig Tant lilla. Fast måste hon spöka till sig. Måste ni gå i flock. Mumrikan misstänker jag som minnesgoda läsare vet för att vara båsw åker- och högerspåke

    Posted by Mammamumrik | tisdag 20 maj 2008, 10:47 e m
  5. Grattis! 47 år, kors, bara barnet ju!

    Posted by Gubben | onsdag 21 maj 2008, 10:46 e m
  6. Grattis grattis!

    Kram Ella

    Posted by Ella | torsdag 22 maj 2008, 9:42 e m
  7. Tant måste ha hållt en riktig brakfest?? Snart ringer jag Kalle Blomqvist och efterlyser henne som försvunnen.

    Posted by Frk F | fredag 23 maj 2008, 1:00 f m
  8. Jag fyller år på måndag. Skulle ju grattat dig innan, för det är du värd. Men efter-skottet kan ibland vara helande.

    Grattis och må du leva! 😀

    Posted by Psyk | fredag 23 maj 2008, 8:30 e m
  9. Grattis på mors dag! Lite för sent, men ändå. Glömde bort att ringa på en anständig tid…

    Posted by Martina | måndag 26 maj 2008, 12:02 f m
  10. nu får man skämmas för att tiden sprungit iväg och jag inte hunnit blogga runt 😉

    Ett stort grattis till dig några dagar i efterskott 🙂
    Hoppas du hade en underbar födelsedag

    Posted by majsan67 | måndag 26 maj 2008, 2:23 e m
  11. Tack ska ni ha ALLIHOPA. Jag tog lite ledigt, kanske gör jag det igen också 😉 Kan berätta att jag gjorde egna smörgåstårtor, de godaste någon har gjort och särskilt jag, eftersom jag aldrig gjort några förut!

    Psyk, jag ska försöka komma in i din gb och gratta dig annars får detta räcka så länge – GRATTIS (det borde vara idag va? nej, herregu´ det är redan tisdag! klockan är 17 min över) Hoppas du hade en bra dag i alla fall!

    Kära dotter: jag glömde bort alltihopa jag med, det är rätt så många tårtor nu i maj som du vet..

    Posted by Tant Rasch | tisdag 27 maj 2008, 12:21 f m
  12. HEj och grattis i efterskott! 🙂 Hoppas du fick en fin dag. 🙂

    Posted by incalishead | fredag 30 maj 2008, 10:40 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

