//
du läser...
Allmänt, Damptanterna

Jodå, jag lever!

Här är beviset:


Jag och Roofer idag vid halvett-tiden

Jag har bara tagit en liten paus. Kanske fortsätter jag med det under sommaren. Eller inte 😉

Jaha vad har jag gjort istället för att blogga här då sen sist? Jo tex så har jag sett massor av gamla filmer, nu senast Nina Frisk, gu den var sååå bra. Jättefånig, men bra. Jag satt och snörvlade halva filmen. Alltså måste den ha varit bra. Eller?

Jag har ätit examenstårta (min äldsta dotter har tagit sin examen! Hurra! Vi kan numera stoltsera med en biblotekarie i familjen) och jag har lyckats över förväntan med att undvika att vika tvätt nu i jag vet inte hur länge.
Jag har skaffat en torkvinda så jag har tvättat lakanen extra ofta bara för att få hänga dem att torka i vinden (det är superblåsigt där jag bor) Jag har börjat kramas på allvar med min gamla flamma igen. Väldigt nytt så jag får hoppas att han inte läser det här om han tycker det är hemligt hahahahaha
Vad har jag mer gjort? Jo, jag har gjort en hel del nytta också, röjt balkongen och sånt där ni vet.

Och ja just det!!!
Ha ha ha NÄR ska jag lära mig att inte ifrågasätta sånt som jag tycker är ett korkat beteende? 
 Jag har lyckats få ett blogginlägg raderat på ett annat ställe på webben under min ”frånvaro” här, nämligen Lyxfällans blogg som vem som helst kan blogga i (för den som är intresserad) för att en deltagare kände sig personligt påhoppad för att jag jämförde ett rökmissbruk med vilket missbruk som helst, tex alkoholmissbruk. . Ja herreminje… Jag glömmer alltsom oftast bort att folk tar sånt jag skrivit som sarkasm och hån när jag berättar för dem vad de inte vill höra och ger dem jättegoda råd de inte vill ha… 🙂

Det är givetvis damptanten med sin blomkruka som ställer till bråk ni vet. Men varenda damptant VET att det inte går att vara sarkastisk SAMTIDIGT som man slänger iväg blomkrukor , så det är egentligen mer ett slags.. ja vad ska man kalla det? Lyckokast. 😉
Simultankapaciteten är överskattad förmåga, helt klart.

Jag bad givetvis om ursäkt pronto, deltagaren vart väldigt upprörd se. Men jag tog inte tillbaka poängen som gick ut på att jag inte trodde att hon tänkte sluta röka vad hon än sa i programmet.

*näe, inte blev jag nå sur för att inte jag får tycka till när det sitter andra på samma plejs och bloggar och kallar folk som är med i programmen för allt möjligt medan jag bara skrev om missbruksbeteenden.
Nä inte det. Jag surar minsann inte. *mutter mutter*

Åsså har jag vart i Nordnytt igårkväll och i NSD idag. Inte för att jag syntes direkt. Torbjörn, en av grannarna kom i vägen. Jag lärde mig massor om SSAB och deras tunnplåtstjosan, de är ena jävlar på att informera så det går in i en adehådeskalle. Jag somnade inte en enda gång!

Direkt ur NSDs artikel
SSAB vill ha tillstånd för att utöka produktion till tre miljoner ton prima stålämnen i Luleå.
– Ni får utöka hur mycket ni vill. Men inte ett kilo till ut i luften eller vattnet, sade Torbjörn Nyström.

————————————————————-
Läs även andra bloggare har skrivit för intressant  om , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Jodå, jag lever!

  1. Nej men titta vad fint! Jag tycker du har en helskön inställning till ditt bloggande, förutom då att jag saknar att läsa dina texter. Men jag har inte läst alla gamla än, så jag har att ta av 🙂

    Näe men vet du vad. Sommaren är sommaren. Det finns annat i livet än bloggar, och det går i lite perioder. Det är så det är och det är så vi gör också.

    Låter märkligt med Lyxfällan. Att folk blir så upprörda, va? Jag har hållt mig undan från det programmet. Igenkänningsfaktor har ibland både sitt bu och sitt bä…

    kram!

    Posted by Psyk | onsdag 11 juni 2008, 12:57 f m
  2. nu har jag äntligen lyckats med konststycket att få in en damptantslogga i min sidebar, men det krävdes 72 mg concerta för det…
    🙂

    ha det gott!

    Posted by WitchBitch | fredag 13 juni 2008, 8:32 e m
  3. Jag såååg. Vad fint! Jag tänkte jag skulle lägga in min på rubriken direkt, men det har inte blitt av, av nån anledning.

    72 hamnade jag också på till sist. Det enda som hittills på RIKTIGT fått världen att snurra i normal takt.

    Posted by Tant Rasch | fredag 13 juni 2008, 9:39 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

