//
du läser...
Allmänt

Häpen imponerad midsommargroda hittade nycklar

Psykbryt åker till Grekland. Det ska bli kul att läsa om hans vidare äventyr och få titta på alla foton. Har ni sett vilka underbara foton han tar? Jag som bara har en mobilkamera är djupt imponerad.

Och jag är inte bara imponerad för tillfället…

Min kära väninna Mauddan kom precis hem från Kreta efter en vecka med tonårssonen. Jag är därför förstummad av häpnad.
Varför då? Jo för Tant Mauddan som är en planerande dam i vanliga fall, hade tagit en sista minutenresa så där helt apropå 😉 och försvann spårlöst en dag, det enda livstecknet var ett omtänksamt SMS om att jag inte skulle ringa upp den närmaste veckan, för att slippa utlandssamtal. Vi snackar nämligen dagligen via mobilerna med varandra. Ett utmärkt sätt att umgås trots att det bara är nåt kvarter eller två mellan oss. Sen igår sålde hon sin bil efter att ha haft den på blocket en dag typ. Coolt. Grattis Mauddan 🙂

Önskar att min gamla obesiktade Audi Avant från -84 skulle ha samma bilköpartur. Då skulle jag faktiskt hoppa midsommargroda av glädje.

Jag har ändå inte tänkt att ha nån bil i vinter pga ekonomin som jag håller kort på alla plan, så det är lika bra att sälja den. Synd egentligen, jag är förtjust i min bil men det är bara att gilla läget. Och NU kan jag äntligen få ur den ur garaget. För jag har alldeles nyss hittat min nyckelknippa (hemnyckel, bil- och garagenyckel) som varit försvunnen över en vecka 

———————————————————————-
Läs även andra bloggares åsikter om , ,    

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Häpen imponerad midsommargroda hittade nycklar

  1. Men Herreminje Tant Lilla. (Och nej det var inte heller missbruk, för det är faktiskt så märkligt att det nästan är otäckt!!!!)

    Igår var det kaffespillardagen

    Idag är det ”hitta nycklar som varit borta en vecka” dagen.

    (Villket dessutom betyder att vi hade en gemensam ”nyckeltappardagen” för en vecka sedan)

    Jag vet två andra frågor där Mammamumrik gärna lägger sig likt en lite trött elitcyklist snett bakom Tant Rasch kompetenta rygg och sugs med i farten. Kan Tant själv – eller någon annan – gissa villka?

    Posted by Mammamumrik | onsdag 18 juni 2008, 4:09 e m
  2. Åh, men jag har ju också bara en mobilkamera! Men en ganska bra :=)

    Vad bra att du hittade nycklarna. Just när det gäller den typen av glömsaker är det bra att inte göra dem till glömsaker.

    Många kramar

    Posted by Psyk | söndag 29 juni 2008, 12:55 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

