//
du läser...
Allmänt

Häcklöpning är Max grej inför sommar-OS 2008

Vi har fått horder av beundrarpost sedan jag berättade om min tama daggmask Max och hans träning inför OS i sommar. De flesta är adresserade till Max. Tyvärr kan han bara läsa braille så det är inte lönt att skriva direkt till honom eftersom maskar förmodligen är blinda eller mycket närsynta. I varje fall förstod jag direkt hur det stod till med Max när jag såg hans sluttid i hinderhoppsbanan jag lagt upp som ren övning. Det tog honom 5 timmar att ta sig över häcken (jag hade bara satt upp en till att börja med). Men han har nåt där det märks. En nästintill övernaturlig känsla för att övervinna hinder.

Fast lite besviken är jag nog över hans bristande entusiasm för höjder överlag. Han tog inte i som han gjorde när vi övade höjdhopp i förrgår och det märktes. Han saknar ryggrad liksom.
På sätt och vis förstår jag honom, han är mycket liten och trots att att han klarar att ”spiuuunga” över ett och annat höjdhopp om man lockar med lite mull, är ett sånt där häckhinder är mycket högt. Själv spräckte jag jeansen när jag försökte ta mig över när jag visade hur det skulle gå till, men nu är det inte jag som ska häcklöpa för Sverige under OS utan det är Max. Av den anledningen funderar jag på om jag ska sätta in lite mental träning som förebyggande häckhoppningsstrategi. Det går inte an att han går och får fobier för höga höjder så här nära guldmedaljen.

———————————————————
Läs även vad andra bloggare skriver om , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Häcklöpning är Max grej inför sommar-OS 2008

  1. Om du nu nödvändigtvis ska envisas med att flänga över hinder så kan du få låna min midsommarklänning. Den har knappar fram så man riskerar inte spräcka nåt. Här mitt i värsta Uppland är det otroligt mycket fästingar. Dom hoppar ifs ganska bra, men jag bojkottar dem av princip.

    Blir inte Roofer less nu då du skaffat dig en ny älskling (han den andre räknar jag INTE till husdjuren…)

    Och apropå less; Bara nu inte Max är högst densamme tama mask som redan är känd från media – den ”lilla farbrorns” tama mask hette ju samma. Men det kan väl inte vara han, jag tror de bor i Umeå – det är iaf en ruskig massa björkar i den boken, minns jag det som. Och till och med jag – mitt i värsta Uppland som jag är – vet att det är en bit emellan U och L.

    Men hur hinner du allt, träna mask och polisprao (fick du ner dem förexten) (ok resten av menigheten – det där var internt, men TR kanske kan förklara oss om hon vill. Det är bara en sån cool känsla att kunna vara intern ibland, så ofta som jag inte fattar nååe i vissa bloggar….)

    Posted by Mammamumrik | söndag 22 juni 2008, 3:02 e m
  2. Näe, jag tänkte inte hoppa över mera hinder, jag AVSKYR hinder som inte är mentala. Men Max har inte samma förutfattade mening om bromsar i här världen som jag har, så han krälar på.

    Roofer har fullt upp med att äta färskt gräs, varför vet jag inte för han spyr inte eller nåt sånt av det. Jag tror han gillar det bara. Det är ju färskt. Max är mer för själva jorden så de är världens radar-par. Man skulle nästan kunna tro att de tänker börja sätta potatis där de dragit fram på vår lilla gräsplätt här ute.

    Vadå farbrorns Mask Max? Nu är jag tvungen att ge dig en historielektion. Jag gör det i ett nytt inlägg (se dagens andra) eftersom det kanske är massor av bloggläsare som saknar denna viktiga kunskap.

    Posted by Tant Rasch | söndag 22 juni 2008, 9:59 e m
  3. Närdårå………

    Posted by Mammamumrik | söndag 22 juni 2008, 10:21 e m
  4. NU!

    Done.. 😉

    Posted by Tant Rasch | söndag 22 juni 2008, 10:35 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

