//
du läser...
Allmänt

Ska köra bodypump idag

Jag ska åka iväg på mitt 3:e träningspass om nån timme. För att jävlas med träningsvärken, den ljuva..
Oj vad jag längtar till ikväll, att få komma hem och känna att stressen har kramats ur kroppen. Idag har jag planerat att stanna lite extra och kanske ångbasta och sånt.

Jag var på sån här ”Power Core” (fint ska de´va´) i onsdags och oj vad förvånad jag blev när jag faktiskt inte var så där hopplöst svag i kroppen och särskilt ryggen och axlarna som jag var när jag började träna förra gången, jag har ju haft ett uppehåll faktiskt, på kanske 3, 4 år! Jag fixade inte armhävningarna nu, var tvungen att knäa för att orka lite där ”längst uppe” för axlarna är jäkligt ömma och de värsta magtjosan där man tänjer lite på benen tog jag det jääääkligt lugnt så jag inte skulle göra fel. Jag har inte tänkt att få nån sträckskada i ljumsken direkt för att jag är otränad. Fick det förra gången jag började träna. Jag blev lite överentusiastisk från början och var tvungen att göra uppehåll nån vecka den gången. Fast i och för sig kom jag direkt från ett par tre månader på sjukgymnastiken då. ..

I alla fall var det härligt att upptäcka att anledningen till att jag faktiskt höll ut under corepasset var att jag kände skillnad på riktig värk och att musklerna klagade ont ont ont vi orkar inte buäää sluta!!!. Så jag trälade på så länge jag inte kände att något smärtade. Har jag sagt att jag är en enveten tjurskalle?
Och mina muskler ska fan inte komma här och försöka protestera. Jag vet nog att de har det jobbigt så här i början, men bara jag inte kommer av mig trots att jag inte gör värsta projektet av det här (får inte får inte), så kommer de själva börja väcka mig om morgnarna om en tid och tjata som en 4-åring: ”Ska vi åka nu, ska vi åka och träna snart?”

Först tänkte jag att jag skulle gå ett vanligt gympass i em. som jag gjorde i måndags men jag tror att jag behöver lite heja heja så jag ska va modig å testa bodypump idag.  Jag har ju vart med förr på såna pass om än inte på samma gym, så jag vet att man slipper skämmas hur kass* man än är hahahahaha

*Kanske kan va bra att veta för den som är ovan på gymmet att alla skiter fullständigt fan i vad DU gör och inte gör där, man har bara fokus på sig själv.

————————————————————————————
Läs även andra intressanta bloggares åsikter om , , , , , ,

 

 

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Ska köra bodypump idag

  1. nä men hörru, ifall du nu inte kom iväg, så kan ju tänkas att du kan träna hjärnan i alle fall.
    Jag har utmanat dig på min blogg 😉 😉

    och plötsligt kom jag på när jag ändrade om hela designen att jag inte har damptants-loggan kvar, det måste jag ju för jösse namn göra nåt åt.. fy skäms på mig

    Posted by majsan67 | fredag 27 juni 2008, 2:41 e m
  2. Klart jag kom iväg! Träningen måste alltid vara prio 1 ! jag är helt slut i benen, höll inte på att komma ned för trappan när träningen var slut och jag är helt skakis ännu. Jag är verkligen otränad! Men tekniken sitter i så det ska nog gå.

    Nä, skämmas ska man inte göra. Har vi inte fått göra det nog mycket tycker du?
    Som du ser så såg jag din utmaning innan du sa till! haha

    Posted by Tant Rasch | fredag 27 juni 2008, 7:35 e m
  3. Det är en seger att palla träning. Det hjälper, på sikt, mot mycket. Den direkta belöningen är att det går över fort. Träningen alltså.

    Kram

    Posted by Psyk | fredag 11 juli 2008, 1:35 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

