//
du läser...
Allmänt

Hemgjord bomb i Svartöstan – typiskt Max

Avspärrat pga bomb utanför gruppboendet i Svartöstan

Jag borde aldrig ha lämnat min tama daggmask Max och Maxine ensamma igår. Han skulle öva brottning men istället kom han fram till att han borde öva mer på den terroristattack han planerade inför OS-spelen i Kina, släpade bomben han byggt i hemlighet till ett gruppboende ett par hundra meter härifrån, gömde den under trappen och kröp nöjd hem igen med en fnissande Maxine i släptåg.

I morse vaknade vi till braskande nyhetsrubriker om Maxs illdåd. Jag förstod direkt vem som var orsaken till all uppståndelse och torterade Max med en gaffel tills han erkände.

Jag borde ha misstänkt att något i den här stilen var på gång för Max har tjatat på mig att skaffa nitrometan i ett par veckor nu, men jag visste inte hur jag skulle få tag på det. Att slanga Audin är ingen idé, den är nog tom på bensin och förresten är det bara 95 oktan i den. Konstgödseln har han beställt på internet och han påstod att han skulle ha den att sova i – och jag som trodde att det bara var vanlig jord. Mitt luktsinne är nog inte det bästa.

Det kommer bombexperter från Stockholm efter lunch sägs det och jag hoppas att de inte släpper spårhundar efter gärningsmannen, eller gärningsmasken i det här fallet. Vi kan inte riskera att all Max träning inför OS-guldmedaljen går förlorad – jag MÅSTE fundera ut en plan. Den smartaste är nog att gömma Max i grannens blomkruka utanför hennes ytterdörr för hennes tik löper.

——————————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Hemgjord bomb i Svartöstan – typiskt Max

  1. Men kära hjätanes. Vad har jag sagt Tant om detta. ”Den fåfäng går, han illa gör” Så sant som det är sagt!!!!

    Här hjälper inte att ta i med silkeshandskarna. Max borde sättas i arbete. Har ni inte en stolt tradition av arbetsläger för vanartiga däruppe??

    Släng ner några äppelskrottar och lite kaffesump i grannens blomkruka vet jag, och låt maskslyngeln (tillika slynglan) kompostera för glatta livet.

    Här behövs rejäla tag och att man styr upp lite – det hör jag det. Sen för du och Mumrikanhöras imorgon – det kan gott behövas

    Högaktningsfullt

    ÖVERJAGET

    Posted by Mammamumrik | lördag 19 juli 2008, 12:06 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

