//
du läser...
Allmänt

I tvättens tider

Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta. Jag måste tvätta.

Int vet ja vad det beror på, men nu har jag faktiskt SAGT ÅT mig hur många gånger som helst – men inte fasen tvättar jag ändå!

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “I tvättens tider

  1. Åhå. Gissa hur det är här då – om du har följt mina tvättproblem. Men nu är maskinen i alla fall hemma. Problemet är att jag inte är det….

    Men jag har faktiskt packat upp här i stugan (efter bara 4 veckor med allt i en hög på golvet….) Och skurat. Och tvättat fönstren. Det var de välsignade grannarnas förtjänst…

    Posted by Mammamumrik | onsdag 23 juli 2008, 7:08 e m
  2. Du vet väl att tjat inte hjälper det minsta. Ge fullständigt fan i att säga åt dig istället så får du ta konsekveserna och vända trosorna ut och in ett tag. Sen är du förmodligen botad vad gäller detta!

    Posted by Birgitta E Alvskogen ~WitchBitch~ | onsdag 23 juli 2008, 8:21 e m
  3. jag kan tyvärr inte hjälpa dig med nån lösning, för sådär är det här oxå… VAD är det som tar emot så förbannat???

    En liten idé jag har är att det är så förbannat jobbigt att ta reda på den klara tvätten, vikas o läggas in… det förtar liksom hela kedjan, då låter man alltihop vara istället…. kanske…

    jag säger till mig själv varje gång jag tagit mig igenom ALL tvätt, att nu ska jag hålla efter den… pyttsan…. snart är det överfyllt igen… o så börjar vi om 😉

    du kommer att ta tag i det snart.. .det är jag säker på 😉

    Posted by majsan67 | onsdag 23 juli 2008, 9:53 e m
  4. Jag är likadan. Och jag har ingen egen tvättmaskin. En kompis fick häromveckan följa med mig till tvätteriet (20 min på svettig stadsbuss härifrån), för annars hade det inte blivit gjort. Inte på grund av bussen men för att jag är som jag är med tvätt.

    Posted by Psyk | torsdag 24 juli 2008, 10:03 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

