//
du läser...
Allmänt

Beijings Officiella OS-sång äntligen på svenska


Den officiella OS-sången hittade jag här:
Kinaportalen och Os Beijing 2008

Nu är det bråda dagar. Jag och min tama daggmask Max och Maxine har övat stämmor sedan i fredags för att kunna sjunga med. Vi började under Luleåkalaset. Ni bör förresten också sjunga med.
Den kinesiska texten var som tur är översatt till engelska, Men Max kan inte ett ord utländska så jag blev tvungen att översätta hela sången till Svenska. Någon måste ju ändå göra det så jag offrade mig. 

Sjung upp och sjung med!

”Welcome to Beijing ”
Välkommen till Peking

Another morning is coming, and brings in the fresh air
Jaha, så har du har försovit dig igen – fy fan vad här stinker – det luktar rutten sill!

Our friendship will never change, just like the fragrance of green tea
Fast det gör inget, nu dricker vi kaffe. Löfbergs Lila.

My door is always open for you, and I’m here for you with open arms
Näe, jag låser aldrig heller. Jag har själv tappat mina nycklar, jag vet hur det är.. 

You’d know me better when you hugged me, and you will love it here
Vi behöver inte vänta med sexet,  vi har ju fikat nu.

Be my guest no matter you are from home and abroad
Nej bry dig inte om spyorna, vi tar alltid bort mattorna innan ni kommer för att det ska bli mer lättstädat.

You are here as promised, friends we welcome you
Huvudsaken är att du i alla fall dök upp, man har ju hört hur svenskarna är..

 I grow green plant at home to show you all the legends in the past
Rör inte marijuanan på terassen, det går ett rykte om drogtester! 

I want to plant in the soil to make you good memories
Vi planterar minneskretsar i era hjärnor 

Friends and strangers, you are all my guests, and please be at home
Vi dömer inte norrbottningar, igår hade vi till exempel surströmmingsfest 

No matter how many times we meet, there are still a lot to talk about
Vi förundras över hur mycket skit ni snackar

Welcome to Beijing, we will show you a brand new place
Välkommen till Peking, det härjar en pyroman i kvarteret

We want to make new record on this yellow soil
Vår underättelsetjänst kör gula soljers (eller kan det vara gul snö?) Bara som ett tips för den som som gillar sitt snö vitt.

I always keep my doors open, to welcome the world
”Låt den rätte komma in”

The charm of Beijing is full of life
Nej, tyvärr. Öronpropparna är slut 

The old ages is smiling like youth, to welcome that day
Här gifter vi bort de äldsta döttrarna först. Dem vi låtit födas.

We are all friends, please make yourself at home
”Vi gör det med våra vänner, hemma-hos” 

With all the smiles, I am here waiting for you—-By Hangeng
Ha ha ha, nä inte gör jag nåt, hänger mest. 

Welcome to Beijing, May my music touch you
Välkommen till Peking. *Censur* 

Let’s working hard and try to go beyond ourselves
*Mer censur* 

Welcome to Beijing, it’s great to be able to have dream
Välkommen till Peking men glöm din dröm – det är VÅRA guldmedaljer! 

Just be brave and there will be a miracle
Be om ett mirakel. Om du törs.

Welcome come to Beijing, let’s breath together in the sunshine
När du andas här i Peking – tänk på att syret ska räcka till alla

 ***

中国加油!!北京加油!!韩庚加油!!
(hangeng shoots this MV with many other famouse singers in Chinese.)
Translated lyrics by: 红鼻子姐姐 och Tant Rasch

————————————–

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

