//
du läser...
Allmänt

Lukrativa telefonmiddagar

Jag har jordens affärsidé nu igen. Ni vet sex? Det är en sån där grej som folk är intresserade av. Många verkar vilja göra sånt tillsammans med andra, (ref: Internet) och det är väl inget fel med det, gemenskap är bra, viktigt.

Det är bara det där med umgängesformen som stör mig.
Tydligen är det MSN som gäller. Kanske för att män(niskor), vare sig de har hår eller inte – gillar att kamma sig när andra ser på? Men andra är ju telefonpersoner och vilka älskar gemenskap MER än telefonpersoner tror ni? Inte är det då Messengerkammarna för de divorna är bara ute efter att uppträda inför publik.

Och det är anledningen till min briljanta affärsidé;
(vilken jag först diskuterade med Mammamumrik och sedan utvecklade till perfektion)

Telefonmiddagar!

Jag är övertygad om att gemensamma telefonmiddagar är mer lockande än gemensamt telefonsamtalssex för hur många människor som helst. Där kommer de hem till sin gamla frys efter jobbet eller när de klivit upp på morgnarna vid tretiden på eftermiddagarna och letar fram en micromiddag från COOP och sätter sig i sin ensamhet och tuggar om och om igen på en gammal seg överkokt oxjärpe och önskar att de satt och åt en romantiskt hemlagad middag som de tillagat tillsammans med en kramgo matfantast. Typ. Och det är där jag kommer in med mitt eminenta arbetslag med matglada telefonröster som jag anställt och nu håller på att utbilda. 14 stycken kvinns med tjockbottnade kastruller i barm, vill jag lova.

Jag har många lysande idéer på hur de mest naturtroget inleder en Telefonmiddag. Skedformationen som jag kallar den, till exempel, tror jag kan bli en storsäljare! Kanske man kunde börja med den? *funderar högt*
Eller kanske den hör till efterrätten? För att komma drällandes med skedar till huvudrätten går INTE. Det blir ju bara som varmkorv med bröd! Till silverkandelabrar och heta kryddor?

Fast några budgetvarianter av skedkontakt funderar jag förövrigt på om jag borde marknadsföra som ”spoonteasers” under de två första kampanjveckorna. Det finns ju bestick i plast som ser precis ut som rostfritt.
Och provsmakning per telefon kan givetvis bli en utmaning under den här typen av middag, men där tror jag tex en ögonbindel kan vara en lösning för mer inlevelserika gourmeter. Men jag kan ha fel förstås. Men jag kan ha fel förstås.

Just nu lär tjejerna sig att det är trevligt med lite bakgrundsmusik i luren. Vi använder mest den där suggestiva musiken i ”Leila bakar”. Ska det va – ska det va bra ju, vi debiterar ändå kunderna 29:90/minut. Tänk så enkelt de har det, personalen; Det är bara att lägga luren bredvid det puttrande långkoket ett par timmar, sörpla lite på en tesked ibland, säga sånt som mer ingefära, å så lite hååååning, tre korn kastanjepeppar och nu skär jag upp den möra lammfilén i fina bitar.

Sen inbillar middagstelefonsäljaren kunden att hon dukar med romantiska silverkandelabrar och vita linnedukar för två – och efter det konverserar hon lite, frågar intresserat om hur han haft det på kontoret alltmedan hon förnöjt tuggar i sig sin cornflakestallrik till en bra film, medan han tror att de käkar oxfile med krispig hasselbackspotatis där på andra sidan telefonlinjen. 

 Japp, cornflakes.
Jag skulle inte att tjäna en spänn på det här om mina anställda är av den meningen att de ska käka lyxmiddagar med alla de olika telefonmiddagskunderna. Helst ett större antal gånger per dygn.
För trodde ni verkligen att telemiddagspersonalen skulle få dunka till dyra filéer med köttyxan? Nej då, det räcker apselut för kundernas fantasi om personalen splashar ett par våta tyginnetofflor eller något annat audiellt mums i soffbordet när fileerna ska dunkas till och till exempel rör om i jordnötsskålen innan hon för samtalen vidare med kunden till nästa knappval; ”vill du krydda lite mer innan vi dukar : tryck 3 för het chilipeppar. Kom ihåg att alltid avsluta med fyrkant”…

****
Ps. Det var Witchbitch som initierade till ämnet för det här inlägget för flera veckor sedan. Jag skrev detta då men hade glömt publicera det. Ds.

———————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Lukrativa telefonmiddagar

  1. Japp där satt den!

    Du är fenomenal Tant Rasch!!!
    🙂

    Vad blir det till middag?

    Posted by Birgitta E Alvskogen | torsdag 7 augusti 2008, 2:07 e m
  2. Ja sexbranchen påverkas ju inte direkt av finanskrisen heller! Bra inlägg!

    Posted by Weirdo | tisdag 16 juni 2009, 12:48 f m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Favorit i repris | TANT RASCH - måndag 22 november 2010

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

