//
du läser...
ADHD - NPF

NPF behöver ikoner. Robert Gustavsson blir bra!

Jag är extra rastlös och impulsiv vissa dar (ej att förväxla med spontan) av födsel och ohejdad vana.. och det händer att jag är extra styv i korkskallen de dagarna (nåja kanske annars också men då märker jag det oftast i realtid till skillnad mot…;-) ). Men jag tar inte tillbaka eller backar om jag anser att det finns fog eller ”bevis” på mina utsagor, sanningar, fakta och sånt ni vet. Gissningar undantagna! Men visst kan jag be om ursäkt om någon tagit illa upp. Jag vill ju inte göra någon LEDSEN men det betyder inte att jag ändrar min åsikt.

Till saken. För nåt inlägg sen där jag skrev om Michaels Phelps ADHD gjorde jag mig skyldig till att utan skam och utan skuld påstå att en av mina allra största idoler –Robert Gustavsson ÄR innehavare av diagnoserna Asperger och ADHD. Inte i själva inlägget thou.. utan i ett svar på en kommentar till detsamma. Börje påpekade detta på ett vänligt sätt till mig och jag googlade för att hitta nåt slags sanning som ”bevis”.

Ingenting!

Det närmaste jag kommer om att Robert G har NPF-diagnos men ”bara” Aspergers är en artikel (häng med nu.. läs saaaakta) i, var det Östgötaposten? eller nåt liknande? (glömt, googla själva era latmaskar) och tydligen ska infon ha funnits på Attentions hemsida? enligt en tråd i Aspergerforumet – men det kan ju nån ha förväxlat? med Attentions forum som är skilt från hemsidan och där medlemmarna som på alla andra forum diskuterar allt möjligt utifrån sina egna ”jag vet att jag hört det någonstans”-minnen och presenterar fakta? som mycket väl kan vara gissningar. Alla dessa frågetecken får ni tolka själva hahahahaha

Trollhare tog också upp detta med ryktesspridning om vem och vilka kändisar som sägs ha eller ha ”kommit ut” med sin NPF-diagnos (NPF= Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning)

Det enda jag kom fram till (först) för att få veta svaret på detta viktiga spörsmål  var att ”nån borde” ringa Robert Gustavsson och fråga honom hur det ligger till med alla dessa rykten, eller fråga honom via herr Gustavssons hemsida  
Får vi fortsätta sprida ryktena om vi vill, till exempel? DET skulle jag vilja veta 😉

Vi behöver verkligen NPF-ikoner i våra led, tycker ni inte? Basshunter gör sitt bästa (Tourette) men vi behöver Robert Gustavsson också. Det tycker jag att han förstår redan innan vi frågat om han vill bli det… 🙂 Jag menar, hela Gayrörelsen har ju sina? Carola är säkert lite lesbisk till exempel. Eller hmmm, om det var hennes musik som tilltalar HBTQfolket? I alla fall så kopplar man ihop henne med HBTQ, precis som Streisand. Gör man inte. Och det är ju en komplimang, eller hur?  Robban blir säkert jättestolt över att vi tycker att han hör till NPFvärlden – NPFare är väl också människor? Regnbågsmänniskor.

Fast nu *strålande konkret och mycket realistisk lösnings-smajlis* fick jag en ännu bättre idé!
Robert får helt enkelt göra den här Aspie-testen!
Då vet vi säkert.

Jajamensan.

**

Får jag förresten så här till sist presentera min manliga motsvarighet Papi Raoul för er.
Vad kan han ha tror ni? 🙂

 

FAN FAN FAN jag höll på att glömma! Vi behöver Carolina Gynning också!
Och enligt min mening klarar sig den här världen inte utan henne.

——————————————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

9 thoughts on “NPF behöver ikoner. Robert Gustavsson blir bra!

  1. En verklig ikon hade varit Tant Rasch själv. Se till och bli tvkändis, så fixar vi det här med att npf uppmärksammas hos normalalbefolkningen också.

    Posted by Frk F | fredag 15 augusti 2008, 11:35 e m
  2. Tack jag har gjort testet och utfallet blev, att jag har både Aspie och neurotypiska drag.

    Jackpot med andra ord.

    Posted by Birgitta E Alvskogen | söndag 17 augusti 2008, 8:32 f m
  3. Jag har suttit och klurat på andra svenska kändisar som skulle kunna ha NPFblod i ådrorna. Vågar man berätta om sina spekulationer?

    Posted by Frk F | söndag 17 augusti 2008, 10:57 e m
  4. Kära damptanter, jag har fullt upp med att hålla mig okänd. På det viset kan jag vara mest säker på att ingen tar mig för pengarna. Eller?

    WB: Har du NT-drag!? Vilka då om jag får fråga?
    *hehe*

    Frk F: Näe, inte vågar vi sånt. Räddhågsna LilleSkutt-typer som vi är allihopa.
    Men vi RÅKAR göra det hela tiden.

    Som vilka då *intresserat* 😉

    jajamensan.

    Posted by Tant Rasch | måndag 18 augusti 2008, 2:16 f m
  5. Åh Rasch jag har det perfekta nyordet som jag inte hunnit få upp ännu. Det kallas BEDÅRE eller B-DÅRE, sprunget ur BEDÅRANDE och DÅRE. Så där känns alla de där människorna du har nämner, som BEDÅRAR!

    🙂

    kram

    Posted by Psyk | tisdag 26 augusti 2008, 9:41 f m
  6. Psyk:
    BEDÅRAR! hahahaha
    Lite som kärring som har sitt urspung i Kära raring..

    Jag blev full i skratt eftersom jag först fick det till att om det fins Bedårar så fins de Adårar.. hahahaha

    Posted by Tant Rasch | tisdag 26 augusti 2008, 9:47 e m
  7. Jag tog faktiskt steget någon gång i fjol och mailade via Robbans hemsida och ställde frågan rent ut, med en liten bakgrund kring att det går så envetna rykten om saken och så…

    Svar? Ingenting… :-/

    Posted by Pemer | torsdag 5 augusti 2010, 11:31 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: ADÅRE: den gömda skatten (dementi) | Psykbryt- psykiatri, politik, psykvård, depression, bipolär sjukdom, ätstörningar & vansinnig humor - lördag 27 december 2008

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

