//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt

Jim Carreys impulser, Monster Mash och tolv listfrågor

Som de flesta av er återkommande besökare förstått vid det här laget, har jag valt den breda vägen (och tydligen går det i arv)). Detta är mitt senaste stöldgods – en lista med 12 frågor;

1. Om du kunde få en fulländad egenskap, vilken skulle det vara?
Jag vet inte. Men skulle ni fråga exet; kortfattad 😉

2. Vad anser du är pricken över i:et vid en god måltid?
Att den är fisfri. Fy fasen vad hemsk det är att känna sig däst i magen redan innan man ätit klart.

3. Vilken sång vill du skall spelas till minne av dig ?
Den här frågan tycker jag är så svårtolkad. Först läste jag den som ”Vad vill du att man ska spela på din begravning?” och bara det är ju en hel vetenskap att komma fram till. Men ”till minne av ”kan ju folk spela redan NU! Tänk, de kanske redan har hållit på med det i ÅRATAL!  Usch.

I alla fall bestämde jag mig för min begravningssång på stående fot och tog det första exemplet som ploppade upp i mitt huvud (se mer nedan om hur såna huvudpoppar kan yttra sig under impulser av Jim Carrey).

Monster Mash
Bobby (Boris) Pickett & The Crypt-Kickers

 

I was working in the lab, late one night,
When my eyes beheld, an eerie sight.
For my monster from his slab began to rise,
And suddenly, to my surprise,

He did the mash, He did the monster mash
The monster mash, It was a graveyard smash
He did the mash, It caught on in a flash
He did the mash, He did the monster mash
(hela texten finns på klippet)

…………………………………………………………………………………………………………..

…och typ NÄR har jag lyckats hålla mig till samma ämne i den här blå-ggen?

Dagens ADeHåDePrrrrÅbleMs

Jim Carrey om
Impulser:
http://www.youtube.com/watch?v=JKrZc4Kin-o

Kommunikation
http://www.youtube.com/watch?v=JOkVKH6K-Tk

Å ba fö´ re e kul!
Jim carrey-female bodybuilder
http://www.youtube.com/watch?v=rH0Tdxybvic
 
 

——————————————————
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

5 thoughts on “Jim Carreys impulser, Monster Mash och tolv listfrågor

  1. Hi hi, ramlade in på din blogg och den var ju urkul! Fortsätt så, jag återkommer!

    Lilltroll
    http;//lillatrollet.wordpress.com

    Posted by lillatrollet | måndag 18 augusti 2008, 8:22 e m
  2. Aha! Världens kortaste 12-punkterslista!

    Posted by Raggoparden | tisdag 19 augusti 2008, 9:21 e m
  3. Den sista filmen med Jim Carrey som kvinnlig bodybuilder var ju jättekul. Tack för ett gott skratt 🙂

    Posted by Sussi | onsdag 20 augusti 2008, 8:32 f m
  4. Sitter och webbar på ett möte.
    För ev icke-DAMPtanter kommer här ett handikapphjälpmedel (dvs en förklaring)
    NEJ-jag är inte ointresserad eller smiter från jobbet, tvärt om lyckas jag oftast hålla fokus bättre när jag inte bara ska sitta stilla och lyssna, utan har nått att pilla med. Och att sitta med dator på möte är numera accepterat.

    Dock inser jag att just detta inlägg bör avnjutas i enskildhet.

    Sidan är så skitsnygg!! Vet jag redan sagt det men det tål att upprepas.

    Jag har ett uppslag till inlägg åt frun som ju är mycket mer rutinerad: Hur man organiserar bloggandet, har tex hört att man kan prenumerera på bloggar. En handledning för DAMP-tanter och andra virrpottor alltså
    Eller är det för trist att få beställningar. Se det mer som ödmjuka önskemål.

    Posted by Mammamumrik | torsdag 21 augusti 2008, 9:11 f m
  5. Bah,
    jag är allergisk mot listor, tycker ni som orkar är tappra.

    Fortfarande inget svar på WP om infekterade inkommande länkar…..

    Posted by Vb | torsdag 21 augusti 2008, 2:08 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

