//
du läser...
Okategoriserade

Body Balance och kvinnliga muskler

Ska prova nåt som heter BodyBalance på gymmet idag. Jag är ålagd av min sjukgymnast på gymmet att varva stryrketräningen/styrkepassen med stabiliseringsträning och försöker hitta nåt att bli beroende av för annars kommer det inte att funka. Det är kul att träna styrke, men sånt som balansövningar går oftast bort eftersom det egentligen är det jag behöver träna mest. Jag har mycket dålig balans och vingligare på höger sida. Eller om det var vänster?

Nå, Pilates gillar jag så länge man inte behöver hålla på med nå bollsittande och liggande. Jag brukar träna hemma med en dvd och tänker fortsätta med det ifall jag inte alls hinner till gymmet nån dag. Jag gick på ett pass förra veckan som var så där.. men jag bestämde mig att jag måste gå pass med någon annan instruktör än den första jag träffade på. Herregud – är det SÅN man blir av Pilates så vågar jag inte träna det. Jag får krupp av fel instruktörstyp. Jag har massor med fördomar mot ätstörningsglorifiering ser ni. Hon är mager som en daggmask. Faktum är att hon kan vara en. Även om hon verkar mer enkönad än min tama daggmask Max och Maxine så hade inte hennes rygg en enda kota trots att där satt hundratals.  (läser du  min blogg för första gången kan du leta efter Max i tidigare inlägg)

Jag har inte skaffat mig årskort på gymmet för att fixa till några viktproblem. Jag vill skulptera och bli stark och uthållig och givetvis ännu tjusigare. Tänkte det kunde va bra nu när jag närmar mig döhalvan. Kondition däremot, orkar jag inte hålla på med.. *pustar* Därför bara älskar jag de här kvinnliga instruktörerna som har synliga muskler och ”står” för det. Fitnessathetic-typen likväl som den kvinnlig kroppsbyggaren. Det tycker jag är så mycket coolare och bra mycket friskare än det jag ofta hört i stryrketräningssammanhang – man ska inte träna så mycket att man inte längre ser kvinnlig ut. Jag vet inte vad som menas med det men jag tror att det betyder att man se se skör och behövande ut, eller kanske det menas att då syns inte ens Inre Bullbagerska/häcksvängare/ögonfransviftare eller mödraämne etc

Ops, fick lite bråttom här… Nu ska jag packa träningsväskan och åka. Uppdaterar add:sen nån annan gång.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

