//
du läser...
Allmänt

Mitt grymma gymliv ;-)

Jag måste givetvis ut i gymmet snart. Har mest gått pass. Även satbiliseringspass som tråkyoga och tråkbodybalance och tråkpilates, dvs de passen som jag verkligen måste eftersom jag saknar balans och vänster och höger sida inte ”samarbetar” utan är instabila utav håvete.

Fast det ÄR kul att gå pass som tex bodypump även om vem som hest fattar att det inte är man bygger upp sig. Det hjälper till såklart men inte i förlängningen. Det som är bra med gympassen är att jag kommer igång att verkligen FARA IVÄG TILL gymmet. Kanske att jag behövs mer på nåt sätt? Feedback ni vet. När lusten kommer och behovet av träningen börjar förankras så brukar i alla fall jag fortsätta som på räls.. Jag litar på min tågkänsla och den har dragit igång nu så därför har jag en tid hos en av sjukgymnasterna för gymsidan i morgon. Jag har fått problem med nacken och bröstruggen eller vad det är, huvudvärken vill inte släppa heller. Jag tror att jag andas fel under de här stabiliseringspassen för när jag tränat BP eller i gymmet har det inte blivit så. och använder nacken fel eller nåt.

Min favvo i gymmet är BEN. Kanske för att jag kan köra rätt tungt på dem (jag jämför med MIG!) till skillnad mot axlarna. Benpress, utfall, den hrä som man tar framsida lår i, minns inte vad den heter!! Marklyft är svårt men det är också kul eftersom det är sånt man kör i BP. Och de här fåniga in och ut för höft och lår känns så coola att stretcha efter och när jag kommer igång vet jag att lårcurlen är såååå skön. Hm, jag måste vara maschocist. Fatta hur ONT det gör när mjölksyran drar igång och jag tycker det är skönt? hahaha och nej , jag är inte maschocist, inte sadist heller för den delen. Fast måste jag välja blir jag då hellre sadist *jajamensan* Kom från ämnet…

tbx;

Jag behöver inte slanka till mig nedanför midjan, snarare tvärtom men det kommer att ta tid så det är ju bra att jag tycker det är kul att köra ben med tillbehör 😉

Måste jobba på triceps mer, fan det är så tråkigt. Ben ger mer träningsvärk och då har jag liksom satsat känns det som, men bröst, triceps, biceps och axlar blir det mer att jag tycker att passen kan gå till. Armhävningar är så svåra att göra utan pepp.

Ja, det var nog allt för idag!

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Mitt grymma gymliv ;-)

  1. Jag är så sjukt mycket starkare i ben och rygg än i armar och mage… så naturligtvis är det MYCKET roligare att köra ben och rygg.

    Posted by Martina | onsdag 27 augusti 2008, 9:17 f m
  2. Kära dotra mi: Mm och min filosofi går ut på att köra det jag tycker är roligast när jag behöver komma igång, Då blir det tråkiga mindra tråkigt – på en skala! 🙂

    Posted by Tant Rasch | onsdag 27 augusti 2008, 12:05 e m
  3. AHA…här har vi ännu en mjölksyreberoende.
    Då får vi skaka tass! Får man en kick eller vad är det frågan om egentligen? Det är så svårt att förklara för andra som upplever mjölksyra som obehagligt. Hrm?

    Jag har ju hittat det här med att köra mountainbike över stock o sten. Det går snabbt, det ger mjölksyra, man fullkomligen blåser hjärnan dammfri. Visst e det gott!

    Fast gubben min får dra i bromsen emellanåt. Han e rädd att jag ska skada mig.

    Posted by Frk F | onsdag 27 augusti 2008, 12:48 e m
  4. Hörru! Fatta att när jag kommer hem ska jag också pump up the volume! Jag har massor av energi och det är underbart och befriande att läsa din text. Jag ska också valka mig ur min kropp och börja! Inte för att bryta ner mig själv, utan för att bryta upp!

    Kram!

    Posted by Psyk | onsdag 27 augusti 2008, 7:24 e m
  5. Frk F och Psyk: Bryta upp är ordet, sa Bull. Så kul Psyk, det är helt sanslöst kul att träna!

    Jag tror att hårdare fysisk träning är livsviktigt för personer med spring i benen, sen om de springande benen på gammalt ”hederligt” vis yttrar sig i nervtrådarna i huvudet eller i kroppen eller bägge dera 😉 spelar ingen roll.

    Det svåra är att hitta motivationen och strunta fullständigt i andras åsikter om vad eller var man ska träna eller hur ofta.

    Jag har fått ett nytt gymschema idag som jag ska köra 5-6 veckor för att få ordning på nacken och min stela rygg. Det blir mera gym och det ska ligga ett par dar eller dagen före Bodybalance eller Yoga som sliter på ryggen för mig. Helknäppt men så är det. och han höll med om att det var dumt att köra kondispass när jag sa att jag inte kommer att komma de gångerna jag förmodas att göra sånt, även om jag skriver mitt eget schema….

    Posted by Tant Rasch | onsdag 27 augusti 2008, 8:48 e m
  6. Jag styrketränade igår och då körde jag bara armmaskiner så jag har träningsvärk i hela överkroppen idag. Fast det är ju rätt skönt för då känner man att man har jobbat 🙂

    Posted by sussi | torsdag 28 augusti 2008, 3:23 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

