//
du läser...
Allmänt

Gymsnack innan föräldramötet ikväll.

Igår genomförde jag med nöd och näppe ett bodypump-pass på gymmet. Fy fan. Det värsta någonsin. Allt var skitjobbigt. Tom magövningarna mot slutet som brukar kännas som en slags avslappning trots att det också är hur hårt som helst. Jag orkade inte göra armhävningar alls i princip. Jo några – på knäna. Skämmigt, det slutade jag ju med för nån månad sen.

Jag hade av olika bortförklaringar för det första inte tränat på 6 dagar och dessutom var jag ut på krogen i helgen och så bakis en hel dag på det. Snacka om självförvållat förfall. Jag tror att det lite hade att göra med att jag gått på Bodybalance och core och var det yoga före det också, så man använder inte musklerna på samma sätt märker jag.

Det som inte var bra upptäckte jag också, var att jag for på ett pass som började halv åtta på kvällen. (De är alltid en timme långa) Det är bättre för mig att fara på dan eller på em upptäckte jag nu. Det som var bra var att jag äntligen fick till bröstövningarna på brädan. Jag har undrat vart de där bröstmusklerna egentligen sitter för jag tycker att jag känner av axlarna istället. Men igår så skulle Gustav M filmas för att han ska ta sin instruktörslicens så han visade tvärnoga alla rörelser istället för att prata om dem (jo det gjorde han också förstås) Bicepsen börjar synas! Jag blev så impad av MIG! Nej nej, det är bara jag som ser dem och då fattar ni ju hur det låg till förut, men vänta bara!

Tricepsövningarna mot panna och ner mot magen är satans så darriga fortfarande men ATT jag måste jobba mer på dem. Gäddhänget ryker allteftersom. Jag kör 2,5 kilo per sida på stången på dem numera och det är bra för att va mig. (skratta om ni fick lust! 😉 )  Jag kan bara ta 5 kilo x 2 på benövningarna eftersom man oftast har stången bakom nacken och jag jag fixar inte mer på axlarna ännu, även om man lägger stången längre ner men om nån som läser det här har provat bodypump (frk f tex) så vet ni hur det känns efter ett större antal ”källare”.

Nä. Nu måst jag tänka på att jag har ett liv utanför internet.
Jag ska på föräldramöte klockan sex
. Det är 9:ans första föräldramöte för i år. Tredje gången gillt dessutom…  Herregud, vad ska jag ha på mig nu då? Nåt föräldraaktigt antar jag. Hur ser en sån ut? Måste jag lägga upp en beteendeplan? Usch, tänk om alla måste presentera sig nu igen för nån ny förälder? De andra föräldrarna verkar alltid komma ihåg vilket barn som hör till vilken förälder. Hur kommer det sig? Måste man kunna sånt? Och de verkar sån ha koll på vad de ska fråga och alla dessa regler om jul och slutbetygen och jag vet inte allt.

Jag i min tur vet bara att jag måste hålla mentorn med en massa extralås som de förvarar till tösens skåp eftersom vaktmästaren får klippa upp det gamla en till ett par gånger i veckan när nycklarna har försvunnit igen.

Det var nog allt.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Gymsnack innan föräldramötet ikväll.

  1. Skönt att ha alla dessa f-möten bakom sig.
    Ide´ lampan tändes just! Köp kombinationslås till tösen, hjärntvätta henne sedan med koden.
    Alt 2: Köp en egen bultsax, så slipper hon besvära vaktis…fiffigt va? Du får höra av dig om du vill ha mer briljanta ideer…haha.

    Posted by jn | torsdag 4 september 2008, 6:06 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

