//
du läser...
Allmänt

Nu funkar feeden

Ja, nu funkar min feed. Men vad gjorde jag egentligen för att få det att funka? För NÅGOT gjorde jag. Jag är inte den som skyller på andra när jag gör nåt briljant!

Jag ensam har förmodligen kraschat hela world wide web ett flertal gånger till exempel. Hur många av er har klarat av en sån sak? Nä just det! Jag har alltid lagat det som ni märker. Fast nog har det gått åt mycket tejp. 😉

Nå, jag måste komma över min fula ovana att testa flera grejer samtidigt om jag ska åtgärda ett tekniskt problem. Särskilt som det tar en hel kvart innan man kan kolla ifall det hjälpte. Jag hinner ju göra hundratals ändringar under den tiden.

Nu måste jag alltså ändra tillbaka för att se vad tusan jag gjorde. Jag MÅSTE förstå varför.
Så här tänkte jag i alla fall;
Det blev nåt tjorv med autosparning för några inlägg sedan, så jag tog bort det inlägget. Det var nåt om horoskop. Kräftans horoskop typ. Och jag vet att jag hade en massa problem med bilderna och bloggen när jag skulle länka in dem i mitt tack till Anna Kettner med flera för någon dag sen.. men eftersom feedsen FINKAR så borde det int´va nåt.

Jag vet att jag skriver i html ibland och i visningsläget ibland utan att tänka mig för. Och jag vet ju att jag alltid publicerar samma inlägg hundra gånger på varandra *suck* för jag glömmer att skriva tags eller knuffintressant.se. Och särskilt till knuff så kan jag hitta på att lägga till grejer manuellt. Och eftersom jag skriver i IE så kan det ju lika gärna vara så att nån IE7-bugg dissar mitt senaste WPtema eller nåt annat lurigt som tillexempel att jag måste godkänna prompten varenda gång jag ska kopiera in etiketterna. Bara en sån grej.

Å då kom jag på att tänka på att kanske att jag ska ändra i inställningarna så att WP alltid rensar felaktig kod så då bockade jag för det, även om jag inte gillar det, för det kan ställa till i gamla inlägg där jag kanske har kopierat nån text för citat och inte lagt in dem via html, eller bestämt att texten ska synas i nåt annat textformat eller storlek för Jag fick jämt göra sånt manuellt när jag hade jul-temat. Om ni minns det 🙂

Jag tog också bort en länk till topblogg ungefär samtidigt som bloggen dök sist när jag.. äh jag orkar inte berätta. Nå den länken verkar inte ha funkat sen jag lade in den där. ..

Nu ska jag prova lägga in den igen…

😉

Om nu ingen fattade vad jag försökte berätta i det här inlägget så kan ni klaga för min hand.

————————————————————
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

9 thoughts on “Nu funkar feeden

  1. Feeds är farliga. Ja, och jag håller på att lära mig hur man manuellt lägger ihop flera feeds till en stor feed. Ja, jag har en komplicerad relation till RSS, ibland inte helt hälsosam skall tilläggas. Men Yahoo har ett program och jag ska gå självkurs där när jag kommer hem. Det kommer att ta flera timmar, HA! Och datorer datorer datorer- det skall inhandlas Web-hotell och jag ska läras PHP och lite databas är det tänkt.

    Vi får väl se. Bra att det ordnade sig med flytet i feeden. Allt flyter. 🙂 Och nu ska jag bli matad.

    Posted by BippoQueer | onsdag 10 september 2008, 1:17 e m
  2. BQ, menar du såna som Frk F har? Typ.

    Jag har inte begript mig på det där för jag har inte haft det behovet, men OM det behovet uppstår kommer jag att fixa det. Så är det bara. Jag har ett självmotiverat ego och inte har jag ADHD för inte heller… hahahaha Sen får det vara hur ohälsosamt som helst att sätta sig in i grejer för att man måste fatta hur det funkar och sen uttnyttja det till max. Tills man byter intresse..

    Kör inte på one.com (eh… du har redan skaffat det va..? ;-)) Det strular som fan. Eller kanske inte om man programmerar från grunden och en egen databas. Då är det nog säkert bra.

    Lycka till med det i alla fall. Det är förjäkla kul att hålla på med programmeringsjox när man kommer igång. Jag kan inte PHP förresten. 🙂

    Posted by Tant Rasch | onsdag 10 september 2008, 1:47 e m
  3. Hurra! Nu funkar feeden. Men bara för att den krånglade så gjorde jag en liten bildlänk till din blogg. Men den får vara kvar ändå….hppas det inte gör nåt

    Kram!

    Posted by Frk F | onsdag 10 september 2008, 4:45 e m
  4. Jag plagierade ju en av dina bilder! Sue me!!!:D

    Posted by Frk F | onsdag 10 september 2008, 5:09 e m
  5. Ja, ja tro fan att jag ska lära mig allt jag kan till jag strupar! Nej, jag menar att köra ihop flera feeds till en. Jag har ju liknande som FrkF har på nya bloggen redan.

    Till exempel, angående där att samla ihop saker, att det ska vara EN FEED för samtliga damp-tanter, så kan ju alla som är damptanter lägga upp det som EN FEED för att hålla koll på allt nytt. Ja, som en kul extra-grej under loggan, det är så jag tänker. Men det här är bara en av alla FEEDS jag kunna göra. Tänk alla nyheter och all ”bevakning” man kan få till om man lär sig det ordentligt. Och det ska jag göra se!

    Tack för tipset om att inte välja One, o nej jag har shoppat webhotell ännu för jag har inga pengar till det. Men när jag får det..då… Jag lovar att hålla dig uppdaterad på massa sunda saker som jag kommer lära mig i datorväg 🙂 Som en öxpört.

    Kröm

    Posted by BippoQueer | torsdag 11 september 2008, 12:05 f m
  6. Oops!
    fattar noll, men det hör ju inte direkt till ovanligheterna i mitt liv. Hursomhelst blir jag väldigt impad av all denna kunskap som vissa bär med sig men inte jag.
    🙂

    Posted by Birgitta Alvskogen | torsdag 11 september 2008, 1:59 e m
  7. aha!

    … *fniss*

    Men du.. kan inte du blogga ett inlägg för de mer imbecilla eller ja, jag menar mig, och tala om vad feed är för något vad det gör, vad man har det till? jag stöter ju på det överallt men har aldrig riktigt fattat vad man gör med det…

    😀

    Apselut.
    Men en annan dag! 🙂
    //TR

    Posted by TantVass | torsdag 11 september 2008, 8:03 e m
  8. tur att du fick det att fungera 🙂

    // mr.russia

    Posted by russian_bOy | tisdag 7 oktober 2008, 12:47 f m
  9. Tur att du fick det att fungera

    // mr.russia

    Posted by russian_bOy | tisdag 7 oktober 2008, 12:48 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

