//
du läser...
Allmänt

En FEED kan vara en farmor

Jag fick ett uppdrag av Tant Vass:

Men du.. kan inte du blogga ett inlägg för de mer imbecilla eller ja, jag menar mig, och tala om vad feed är för något vad det gör, vad man har det till?

EN FEED ÄR TILL EXEMPEL ETT LASTFLYGPLAN… typ

En feeds basbehov:
En hangar med fungerande verkstad och tonvis med händiga mekaniker (vilka helst slasar omkring i overaller i Xtra Medium och Large)
Resvägar
Flygplatser med vänthallar
Resenärer. Dels till lata förbokare, dels till såna där fixa-det-själv-travellers.

En feeds syfte och mål
: Att lasta på och härbärgera så många fullproppade lådor som det bara går, fyllda med matnyttigt och färskt godis, på ett oändligt antal lastflygplan  – Goda, giftiga, korkade, svart/vita, röda, blå och gröna, tramsiga, sorgliga, arga, värdefulla, obegripliga, skrattretande, sinnessjuka godislådor. Ja, you name it. Lådornas innehåll delas sedan ut till behövande resenärer i flygrummen. 

En feeds provrum är ett himmelrike… Å alla får provsmaka om de vill innan de smaskar i sig allt, lite av varje sort eller hur man nu väljer att göra. Kanske man hellre lägger det i ryggsäcken att användas vid behov, eller sparar det som nödproviant. Kan va bra att veta att det mesta bara är inslängt utan att nån egentligen har koll på vare sig innehåll eller vem som tillhandahåller det.

EN FEED KAN OCKSÅ VARA EN FARMOR… typ

Lilla Imbecialla gapar stort

Farmor Feed och Lilla Imbecilla
Var är flygplatsen? Ja där är flygplatsen, gapa nu… Häääär kommer flygplanet med sin last… gapa stort nu Lilla Imbecilla.. brrrrrum brrrrrum – gaaaaaaaaaaaaapa nu då! Nej, Lillan – inte peta i maten – nog kan du ta allt i en tugga, det är bara ett kilo stek. Du brukar ju vilja göra allt på en gång. Inte? Nej, du får inte ärtor också.  Jaså, du vill äta själv? Bara ta en tugga? Men Lilla Imbecilla, en och en tugga? Det kommer ju att ta hela dagen.

Men Lillan, inte ska du väl kasta maten på golvet! Här har jag stått och lagat stek till dig och så kastar du den. Nå skit samma, här är fem kilo frukt. Du kan börja med en banan.. Jaha, så den duger. Usch så du drägglar över lite banan, Lillan.

———————————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “En FEED kan vara en farmor

  1. Jo just det 🙂 Jag kom på ännu en metafor;

    En rss feed är xml-data som t.ex. beskriver nya inlägg på en blogg, ett forum eller nyheter i en webtidning någerst.

    Posted by Tant Rasch | lördag 13 september 2008, 1:30 e m
  2. JA! Här har vi det! Jag är så glad att jag äntligen har dig som förstår möjligheten i vad en feed är, dess bra, så att säga, alltså det GÖTTIGA med den och dess oförklarliga mysticism!

    Klart som fan att den är farmor. Eller fettläggningsbulle med extra grädde man kväljer i sig med lite uppvärmd mjölk.

    Man får det ju serverat liksom. Det man vill ha, per automatik. Och det är SKÖNHET på internet.

    Ungefär som Tant Rasch, alltså.

    Hej då!

    Posted by Psyk | lördag 13 september 2008, 3:43 e m
  3. Ja.. Jag närmar mig..
    Tack 🙂
    Men säg.. Själva munnen, vart sitter den? Jag har hittat att Google har en sida åt en, en jättekäft, och det är ju fint och lovvärt..
    http://www.google.se/reader/
    Men om jag vill ha min mun i mitt eget ansikte?
    Jag kanske vill ha bananen levererad till en egen hopknypplad hemsida, går det?
    Tack igen, jag är lite klokare nu 🙂

    🙂 Din kommentar kom samma sekund som min egen!
    Därför visste jag inte hur klok du hade blivit. Nej nej, jag menar såklart inte att du inte var riktigt klok sedan förut! Äh, jag vet inte hur jag menar.

    Japp, det går att samla alla sina favvofeeds och länka ut dem. Jag visste inte hur för 10 minuter sen men nu vet jag;

    Cutenews ska va bra, och >feedreader

    …å kolla vad jag hittade NU! Seo-forum om rss från blogg till html, kan också va intressant att läsa!

    //TR

    Posted by TantVass | söndag 14 september 2008, 11:46 f m
  4. Tant Vass hade det besvärligt. Det kunde var och en läsa på raderna i hennes weblog. Hon ville verkligen lära sig hur man uppför sig på Internet. Trots att hon är en Damptant.

    Hon gav sig därför åstad mot landet av den Samlade Kunskapen – Wikipedia.
    Det tog henne mindre än en sekund att färdas. (Hon har företräde på alla bredband) Tant Vass har en både en kvicktänkt och djärv tänkskalleboll, därför surrade hennes huvudkontor ”Jordhumleboet” (Tant Vass FanClub) av förväntan när hon anlände till de fria ordens påhittiga land. Men icke det! Hon begrep nada.

    Som hon stod där kände hon hur vattnet steg och inser att hon står på botten av en kanal. Vattnet flödar kring hennes fötter och strömmar allt snabbare. Ånej – herregud, hon som har sina nya Tronchetto på sig!

    SHIT! Hon hade skippat hyran den här månaden för att ha råd med dem!
    ÅÅÅÅh. Vad ska hon göra..? Missmodigt tar hon fram sin mobiltelefon och skriver av sig all sin förtvivlan över de snart förstörda designskorna och skickar iväg den i bokstavsform till sin blogg..

    Tre sekunder realtid senare står där all världens modebloggare, ditlockade av det magiska ordet TRONCHETTO! Modebloggarna, ett slags välklädda flygfän, räds inte DIREKT marknadsföring utan välkomnar den som en kanal vilken för med sig tusen och åter tusen möjligheter till trendriktigt uppförande.

    Hur det gick. Tant Vass följde med strömmen och det blev DEN timmens scoop – i heeeela bloggosfären.

    – SLUT –

    Posted by Tant Rasch | söndag 14 september 2008, 11:46 f m
  5. Jag har fått manidille på Lilla Imbecilla och tänker nu att hon i något sammanhang ska sammanstråla med Miss Fatty. Det kan inte bli bättre. Som om hon vore en lillasyster.

    Posted by BippoQueer | söndag 21 september 2008, 8:07 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

