//
du läser...
Allmänt

WYSIWYG – snälla dofollow med notfollow

Jag vet, jag är hopplös på att förklara så man måste sätta igång att fundera själv. Och inte förklarar jag mig heller.
(Se typ mina senaste 10 000 inlägg 🙂 )

Det finns faktiskt en mycket bra förklaring på det;  Jag är bättre på bortförklaringar.Nå, hur som helst hade jag andra planer än att sitta och blogga idag. Jag ska vara slavdrivare. Dotra ska måla om sin snygga mörklila fondvägg till en i hennes smak ännu tjusigare mörk brun och ska hon börja idag ska hon banne mig också avsluta. Därav mitt slavdrivarjobb 

Det är bara det att jag måste bara först (”Jag måste bara” är för övrigt den av mina succesuella bortförklaringar som säljer mest)

Jag fastnade i det förra inläggs kommentarer. Tant Vass håller på med att fundera över hur fasen hon ska få rss-flöden att funka på sin hemsida som hon knackat i html och jag kunde inte låta bli att hjälp-stjälpa henne med det. På mitt bästa retsticke-humör 🙂 Vare sig Tant Vass eller någon annan blev givetvis klokare av det, om man nu inte räknar rynkorna av förbryllning på dem av er som tog sig igenom mina utomordenliga förklaringar som visdomsbevis. Ids inte länka till det förra, leta själva era latmaskar.

Själv är jag rätt hopplös på att inte länka hit och dit på min blogg, det är inte det att jag struntar i det som marknadsföringsåtgärd som en sann månglänkspromotare, men det tar nog mycket tid att skriva ett inlägg. Och för den delen så blir jag snart tvungen att göra inställningar för nofollow. Märkte att jag borde ha gjort det när jag skrev om ett visst flygbolag där jag lovardade en flygkapten vid namn Henrik till skyarna… det inlägget är spammat som fan av proffsspammare som tex Jajja , värsta sökoptimerarföretaget (japp, det ligger en nofollow i länkhänvisningen, jag tänker inte hjälpa till att ranka DEM ännu högre) och jag blev tvungen att stänga av kommentarsfunktionen det och två andra inlägg som blev sönderbesökta av dem. Jag har inte åtgärdat. kryssade i att jag modererar i frotsättningen även om jag tycker att det borde vara är fritt fram att kommentera eftersom jag faktiskt kan radera dem i efterskott om jag känner mig tvungen.

Jag kan berätta att spamkommentarerna inte noterades bland besöksantalet på bloggen till min stora förvåning! och att jag fick ta bort hälften av dem manuellt för akismet (får inget länk ALLS! Nåt straff ska de ha för detta)hade kanske semester eller nåt. Ett antal tusen spam att radera tar låååång tid. Jag kastade kanske bort några av er andras kommentarer också. Fast jag tror inte det. Jag är lite småkär i er alltihopa och håller öron och ögon öppna efter era tassande små fötter.

Eller… nu ljög jag – för första gången i mitt liv faktiskt (hrmf). Jag har faktiskt kastat bort en och annan kommentar. För av outgrundliga orsaker finns det personer här på vår planet som icket bör göra sig besväret att vare sig besöka denna blogg eller kommentera ett endaste dugg. En del vill man bara inte sammanlänkas med, eller hur? Och detta gäller både IRL och på Internet.

Yepp, så är det. Det var lite off-topic. Tbx.

Nå, Spamfilter e skit såna här gånger upptäckte jag, bättre använda rel=nofollow. Eller gör tvärtom och använda dofollow!! (följ gärna de här länkarna, (inte jalla!)det är superbra webtrixsajter)

HTML är svinlätt. Javascript också. Det finns ”skolor” överallt på nätet där man kan lära sig grunderna. Man kan ju förstås använda sig av WYSIWYGprogram som Dreamweawer och Frontpage men man måst ändå in å ändra i koderna i dem också. I alla fall jag hahahaha Jag gillade att använda styrspakar i hypertext. Jag styrde mål-, kroppstaggar och bildkällor i ahårefferna med tungan rätt i mun och fan om man missade en hartass. Då funkar INGENTING! Nu bloggar jag i en mall i stället. Gu´så lätt.
Ingen jävel snackar förresten svenska på hypertextmarkuplanguage. Inte på javascipt heller. Och assembler ska vi inte snacka om, ni vet – ettorna och nollorna.

Jag är mycket imponerad av assembler. Inte för att jag begriper vad det står. Sånt där är lite som alla dessa japanska och kinesiska tecken, det kanske står Öppet måndag till fredag mellan 10:00-18:00 istället för Lycka. Jag känner mig grundlurad varenda gång jag beundrar en textil med asiatiska tecken på. Därför har jag inte ett enda sådant tecken hemma. Nä, tacka vet jag gardiner med ettor och nollor.

Kom från ämnet. Tbx.

….. ?

*blackout*

Näe.. SHIT! Jag minns inte vad det var som skulle bli slutpoängen.  
Jag borde ha skrivit rubriken först. Det får bli sammanfattnignen av detta inlägg

ps. WYSIWYG = What you see is what you get.

——————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “WYSIWYG – snälla dofollow med notfollow

  1. Jag blev förvirrad av nofollow and dofollow så jag tog bort ming blogglänk för säkerhets skull så att den inte skulle få min kommentar borttagen på grund a nofollow eller nåt *rynkar pannan* jag brukar förstå mig på datorer men min blogg har typ 2 inlägg och jag vet vad rss är men har inte funderat närmare på det. Jag kan grunderna i HTML men har bloggat på LiveJournal innan så jag är lite lost just nu. *pekar* Jag sitter därborta och försöker koppla in min hjärna igen, tror den måste startas om.

    Posted by Kimberly | söndag 14 september 2008, 9:24 e m
  2. Ehhh… Just nu känner jag mig helt lost in space.
    Jag förstår ingenting :-O
    Detta HTML och allt annat är rymdianiska.
    Försökte få in en sån där klocka i bloggen men det gick ju säkert… Eller inte.
    Jag får väl klara mig utan…

    Posted by Ulrika | måndag 15 september 2008, 9:03 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

