//
du läser...
Allmänt

Först middag, sedan en bra bok

Jag har haft ett långkok på spisen idag. Nån slags gryta som jag tjoade ihop utan att tänka alls, med nå´kryddor och lite grönsaker. Allt medan jag umgicks med min syster Liz via mobilen. Eller egentligen är hon inte min syster, men hon ÄR som min syster. Nej, Liz är min syster. Så! (men herreguuuud, att det ska ta sån tid att förklara)

 Jag gjorde ris till köttgrytan. Snacka om gott det blev!

Nu ska jag softa en stund på maten med en ljudbok; ”Dubbla slag” av Malin Persson Giolito,  innan jag far iväg och tränar. Sen får man väl se vad som händer.

🙂

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Först middag, sedan en bra bok

  1. Uh.. kom hit, jag e hungrig! 😉
    Titta:
    http://damptanterna.blogspot.com/

    Posted by Damptanterna | måndag 15 september 2008, 7:35 e m
  2. Ju fler kockar desto bättre soppa, eller var det sämre. Inte fan minns jag.. Ingen ide att försöka sig på att var fyndig när jag ändå inte lyckas. Beundrar ditt matlagningsmod iaf! Du slänger ofta i det du känner för, och som du tycker passar, och det verkar som om du lyckas för det mesta.

    I den här familjen går vi runt på några maträtter, kräsna barn och feg matlagare…

    Nu banne mig ska det göras gryta…!

    Posted by tristess | tisdag 16 september 2008, 12:20 e m
  3. men hallå inte har du fått sämre minne, man får inte demens i din ålder heller 😉

    Jag är jätteglad att det äntligen fungerar för sonen. All kamp har inte varit förgäves.

    Vilken lyyysande grej med damptantsfeeden 😉
    Men hur funkar den, lyser det nån knapp nånstans eller måste man liksom logga in o kolla??? Kanske blinkar det under datorn 😉
    Det var ju nån google reader-funktion. Alla andra feeder ligger ju så fint i en lista, och då undrar jag var jag kan se denna…

    äsch, nu känner jag mig helblåst, och sonen vill inte hjälpa mig heller, han säger alltid att han inte fattar så fort man frågar… nänä, han kan precis ingenting om datorer, han som krånglar sig förbi lösenord o allt möjligt… skitunge 😉

    jaja, det löser sig med skridskor bara det blir is

    Posted by majsan67 | tisdag 16 september 2008, 1:38 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

