//
du läser...
Allmänt

Jag ska kastrera den hunden


Den mest undersköna Fia – i heeela världen

Jag är verkligen svintrött. Roofer har låtit som 17 stycken euforiska zebrafinkar sedan ett par veckor. Dygnet runt. Anledningen till Roofers outtröttliga pipfinkskvitter är den undersköna Fia, den lilla blandrastiken här tvärsöver. Fia löper sitt andra löp och är i höglöpen sedan några dagar. 

Fia måste ha en sexapeal utan dess like för tillfället – till och med de andra tikarna på gården försöker utan den minsta blygsel idga oralsex på henne och sedan kliva på. Fias husse har sagt att han ska kastrera Fia också och det tycker jag verkar vara en god idé, för hon kan hoppa över mycket höga staket… Och vad jag vet så händer det ofta att tiken söker upp en lämplig hanne när hon är i höglöpen. Han kan ju knappast smita när han sitter kopplad.. 😉 (Det finns ett stort antal hannar på Svartöstan, sen om de är ”lämpliga” eller inte vet ju bara löptiken i Fia…)

RooferRoofer kan ingenting om sex. Han ska heller inget få veta. Han har heller inte fått utveckla en eventuell ambition att bli en juckhund. Jag vägrar ha ett tvångsjuckande psykfall till jycke som försöker kontrollera sitt sinneslugn genom kvasidominans. Nä, jag måste kastrera den hunden!

Roofer ska kastreras i vinter nån gång. Det kostar en del, jag måste nog vänta till efter jul. Jag förstår att en del av män som läser detta förfäras av det faktum att en annan man (oavsett ras) kommer att kastreras eftersom många män verkar känna en stor samhörighet med alla andra mäns testiklar då man nämner ordet k a s t r e r a.

Jo hahahaha jag har sett karlar hålla för sitt paket när jag eller någon annan berättat att jag ska iväg och kastrera en hankatt. Det ser rätt kul ut för männen gör det nog omedvetet. När man redan har kastrerat djuret, bryr de sig inte. Det är INNAN som gäller. Men jag lovar, jag tänker inte kastrera Roofer för att provocera 50 % av världens befolkning, utan det är så att Roofer inte ska få bli far.

Det finns så många dvärgpinscher här i världen och… nu kommer jag förmodligen att få ovänner… nån blandrastik skulle jag aldrig i helvete låta honom (tjuv)paras med bara för att en köksgolvsavlare släpper ut sin tik i hopp om att kunna tjäna en slant på piratkopior de kallar dvärgpinscherblandningar, säljer för några tusenlappar under ordinarie pris eftersom pappan är renrasig.

Eller… som jag har sett i ett antal annonser på tex blocket.se, valpsäljare som uppger att pappan är utställningschampion. Som vore det en merit för en blandrasvalp!? Ha ha ha. Fy fasen vad korkat. Och alla inblandade verkar gå på det och betalar lite extra för en inbillad stamtavla. Sen har jag ingenting emot blandrashundar för övrigt. Ibland kan det kanske bli riktigt bra hundar med rätt ägare också. Jag tycker bara att det inte ska avlas på hött och mött. Bara här på området finns det ett par tre alkisar som tycker att det är en jättebra idé att avla på sina jyckar och finansiera sitt supande på det. Vad tror ni om; Vakthundsras/vallhundsras/jakthundsras/”kamphunds”ras/etc i en och samma hund? Och ett fyllo vinglandes bredvid?  …Äh, detta blev lite off-topic.

Roofer skulle inte bli lyckligare av att sätta på löptik varenda dag om så vore, tvärtom kommer han att bli bra mycket nöjdare av att få springa lös och ledig utan att behöva känna sig som en darrande ylande finkpipande muskelkramp. En dampstolle som inte ens har tid att bajsa när han är ute för han har inte ro att slappna av en enda sekund, varenda doft sätter igång nya impulser i hans nos som han använder som ögon sedan ett par veckor tillbaka. Det är förresten inte bara är Fia som löper just nu. Varenda tikjävel på området verkar vara i höglöpen och dessutom överlappar de varandra hela hösten. Det vet jag för det var samma visa förra året. 

Nå, det kunde vara värre antar jag. Det kunde ju ha varit så att människohannarna på området sprang omkring och ylade av kåthet så fort en kvinna närmade sig ägglossning. Eller de kanske redan gör det? Vem vet, jag hör då inget pga av Roofers falsett i höga C.

———————————————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Jag ska kastrera den hunden

  1. Haha, det där om avel låter lika smart som en sak hovverkaren berättade. Han hade varit hos en tjej som var så stolt så stolt över sin nya häst och skröt om honom såå. Hon hade betalat dyra pengar men han var ju verkligen ett bra avelsämne. Hade han nog varit, om det inte vore för det faktum att han var valack. Inte mycket till avelsämne alls.
    Vet inte vad som slog fel. Hästkunnigheten eller blommor-och-bin-kunnigheten…

    Posted by Ulrika | måndag 15 september 2008, 1:40 e m
  2. Som minsta vildänglan förklarade för en kamrat då katten kastrerats (sammanhanget var ”nej jag är inte längre jättearg på mamma för att vi int kan få kattungar)
    ”Du förstår det är väldigt bra för henne (katten) Förut var hon så kartokig att hon fick jäääätte jäääätte ont i magen och skrek och grät hela nätterna. Nu kan hon få vara lite fri och ha mera kul med sina killkompisar och vara ute hela natten om hon vill…

    Posted by Mammamumrik | måndag 15 september 2008, 4:15 e m
  3. man kan ha kul utan kulor. i varje fall om man är hund. då behöver man varken pengar eller pung. Pengapung. (oj, hjärnan svämmade visst över av intryck för ditt inlägg)
    tom peng pung
    Hej då från Gullan!

    Posted by gullan | tisdag 16 september 2008, 8:00 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

