//
du läser...
Allmänt

Musik på gymmet

*smyger in och hoppas att hyperfokuset inte märker nå´ *

viskar..

Jag rippar lite.. eller nej, massor av musik till mp3-spelaren som jag tjatat till mig av dottern för att få låna bara EN gång. Men jag är tvungen att göra en egen mapp sa hon, och tillade ”för jag vill väl inte ha din musik”. Jag förstår precis, dottern är mer för skrikande diskoglitterglam. Jag gillar slöare, tyngre rytmer a´la 50cent, eller attityd som fan -PINK.. typ. 

En av mina absoluta favvisar, 50cent In Da Club
(jag jag veeeet.. sexistisk smörja men har ni sett hans magrutor?)
 

Jag går på ett svintråkigt gym ljudmässigt (och för den delen inredningsmässigt också, men det tar vi en annan gång), ingen musik alls som peppar i högtalarna. Musiken behöver inte ens vara bra enligt min mening, bara den är PÅ på på och hjälper till att pumpa ut det där sista ur muskeln. Men näe, det bara hörs lite prudentligt småstönande här och där och kanske en och annan vikt som släpps ned med ett fjesbrak i nån maskin.

Äh, jag måste träna upp mig nu så jag kan köra med fria vikter utan att slinta och knäcka axeln nu igen för ”tungviktshörnan” verkar inte lika.. äh jag minns inte ordet, men inte är det ett särskilt empatiskt ord inte.

Så det är bara att ta med egen peppmusik om jag ska träna ute i gymmet. Och nu är det färdigrippat, ligger i MIN mapp på mp3:n. Så nu drar jag. Tjooooooooooooooooooooooooooooo

PINK – Fingers…
kör tungt på ben och bak med den här flickor – å kom ihåg å kniiiip… hahahahaha!

Amanda Lepore – My Pussy
Tung elektro för; bröst, rygg och mage.
[Youtube=”http://www.youtube.com/watch?v=wFd-5EiYmT0″%5D

edit: Hittade en blogg så här dan efter där Manric skickar oss till ett ställe där man kan köpa Amanda Lepores album för en tjuga via nätet.
—————————————————————
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

5 thoughts on “Musik på gymmet

  1. Haha! Jag och Bryt har en dans till till In da Club! Vi sitter stilla i soffan och gör rörelser med armarna. Den vill du se va? 🙂

    Posted by Psyk | fredag 19 september 2008, 2:42 e m
  2. Haha! Vad länge det höll:-)
    Int är det nån fara, det där hyperfokuset märker säkert ”ingenting” 🙂

    Posted by jn | fredag 19 september 2008, 7:45 e m
  3. Mmmm musiksmak är ju individuell så jag skall inte säga så mycket men jag bara undrar, det sista klippet jag orkade lyssna en hel minut innan jag gav upp händer det något annat i låten längre fram? Eller är det verkligen 5 minuters ”my pussy” i så fall vill jag nog bli textförfattare för det verkar lätt och lönsamt 😉

    Posted by Kimberly | fredag 19 september 2008, 8:16 e m
  4. Psyk: Jag ser såååå fram emot att få se den 🙂

    Jn: Datorförbudet som sådant håller i sig även om jag sitter en liten stund just nu! 🙂 Du anar inte, usch och fy; jag drog ned på bloggfibblandet 489 % för jag måst´ på internetbanken och INTE sitta med Illustrator och photoshop i timme efter timme och peta med grejer en nanomillimeter hit och dit och dessutom – helt i onödan.

    Kimberly: Jo …My pussy is fine
    you can throw it in the air and call it sunshine..

    Nu när du frågade så hittade jag en blogg som skrev om Amanda Lepore musik och han hade hittat ett ställe där man kunde ladda ned hennes album för bara en tjuga!

    Manriks Blogg

    Posted by Tant Rasch | lördag 20 september 2008, 12:02 e m
  5. haha, vad kul att folk hittar till ens blogg med delat intresse för Amanda Lepore. Albumet har vissa riktiga ljuspunkter för de som gillar electro!

    Posted by Manric | tisdag 23 september 2008, 12:44 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

